Stránka 1 z 1
Teplota diferáku
Napsal: sob čer 28, 2008 11:06
od Pajas
Jak moc se může hřát diferák? Po 50ti kilometrech jízdy normální rychlostí do 100km/h na něm v nejnižší části udržím ruku maximálně 3 vteřiny, je to normální, nebo to signalizuje nějakou závadu, třeba vyběhané ložisko? Co by mohlo mít za následek případné přehřátí?
Napsal: sob čer 28, 2008 13:16
od čmelák
ty chytas po jazde autom diferak? to ma nenapadlo
Napsal: sob čer 28, 2008 18:19
od martinz
Zkus taky sahnout na převodovku a ucítíš:-)
Napsal: sob čer 28, 2008 19:10
od Pajas
To Cmelak: no vidis, me to napadlo, a byl jsem zdesen
To Martinz: myslim, ze na prevodovce to moc nepoznam, ta bude rozpalena od motoru...
Napsal: sob čer 28, 2008 21:49
od Teepee
Noo, co já vím, tak u Hnědého LADY, po 30km tam a 30km zpátky se olej diferenciálu jevil jako mírně vlažný až vlažný. Byl květen, tak 20-25 stupňů, slunečno.
Zkoušel jsem to, protože jsem zkoumal další průvodní jevy podivného hučení. Viz 13. květen - Výlet k Erikovi na:
http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... ad2106.htm
To nejzákladnější, olej - kvalita a kvantita máš v pořádku? Nějaké pazvuky pozoruješ?
Napsal: ned čer 29, 2008 06:18
od Pajas
Olej jsem měnil před týdnem, je ho tam dokonce o malinko více než by mělo být (cca 1,5l). Typ oleje je tam správný. Pazvuky pozoruju, takové "chroustání", ale nejsem si jistý jestli je to od diferáku, jestli to není od tlumičů... Každopádně ten zvuk vychází někde ze zadní části auta a hučením bych ho asi nenazval, i když to se těžko posuzuje, je to dost subjektivní.
P.S.otázka je, co je to "mírně vlažný olej", já ruku moc "opálenou" nemám, takže příliš velkou teplotu nesnesu, odhaduju teplotu diferáku tak na 50 - 60°C. Přitom teplota ve spodní části je výrazně vyšší než v horní části diferáku.
Napsal: ned čer 29, 2008 07:19
od martinz
Asi jsi nepochopil.Převodovka se při jízdě zahřívá.Rozvodovka taky.Ne jen motor:)
Napsal: ned čer 29, 2008 09:43
od Pajas
to je mi jasné, že všechno co se točí se zahřívá, ale moje otázka zní: jak moc se to může zahřívat...? Jinými slovy, jak velké zahřívání je ještě normální, a jak velké zahřívání už signalizuje nějakou závadu?
Myslím, že když šáhnu na převodovku, tak nepoznám jak moc se zahřívá "točením", protože se na ní zároveň přenáší i teplo z motoru, a tyhle dvě tepla se sčítají, tak jsem to myslel...
Napsal: ned čer 29, 2008 11:34
od Miči
čmelák píše:ty chytas po jazde autom diferak? to ma nenapadlo
no vidíš to já chytl už při jízdě, akorát diferákem o pařez....
Napsal: ned čer 29, 2008 21:14
od Marek
Je to normální...................
Buď v klidu a jezdi.
Napsal: pon čer 30, 2008 06:09
od Wolf
No, ja jsem se ted trochu s diferaky trapil a tak jsem zjistil asi toto. Pokud je diferak v poradku, pak se na nem da v klidu po jizde udrzet ruka, je vlazny (jak popisuje Teepee) a to i u funglovky, ktera ma preci jen trochu vetsi predpeti v loziskach. Ale mel jsem tam i (novy) kus, kde loziska klece kricely uz pri rozjezdu a u toho stacilo popojet 30 km a nedala se na nem udrzet ruka
.
Napsal: pon čer 30, 2008 11:18
od Michal Pokorný
Tak to já mám u 21044 diferák po cca 20 km jízdě lehce vlažný až studený. Zjistil jsem to nedávno, když jsem po jízdě měnil olej.
Ovšem ten můj je už značně za zenitem, má přibližně takovýto zvuk
http://www.youtube.com/watch?v=lvsGBn4CQxc
Ale když jsem tak pročítal Wolfovu anabázi s diferákem tak mě nějak přešla chuť s tím něco dělat.
Dokud kňourá je tam ! Víc neřeším.
Napsal: stř črc 02, 2008 10:14
od Marek
Michal Pokorný píše:Dokud kňourá je tam ! Víc neřeším.
Aspoň máš jistotu, že tam opravdu je
.
Napsal: ned úno 22, 2009 21:51
od Kalasnikov
xx