Stránka 1 z 3

napeti po startu motoru + napeti po protoceni do otacek

Napsal: čtv čer 26, 2008 10:06
od rezna
cau, uz od doby co jsem svoji 21044i koupil (zhruba dva roky zpet) musim vzdycky po startu protocit motor do otacek.

dokud ho neprotocim tak budik napeti na baterce zustava v cervenem poli a auto podle slov puvodniho majitele nedobiji.

jakmile vsak slapnu na plyn aspon na 4.5k otacek tak to naskoci pekne do zeleneho a vse se jevi OK, dokonce to i dobiji.

prvni dotaz je jestli je to uplne normalni chovani - nebo jestli ma smysl nekde hledat pricinu.

druha vec je ze posledni dobou mi pomalu ale jiste ubyva napeti na baterce, a to i pri dlouhych cestach (100km a vic). cekal bych se baterka dobije - nicmene po takhle dlouhe ceste mi zustava budik stat na rozmezi bila/zelena nekdy dokonce cervena/bila

ceka me vymena alternatoru? - nebo je mozne hledat problemy i nekde jinde?

Napsal: čtv čer 26, 2008 10:21
od Marek89
Ja by som to spravil tak, že keď je vypnutý motor, tak by som na baterku pripojil multimeter, naštartoval by som a nepridal by som plyn. Ak pred štartom by si nameral cca 12,3V a po štarte bez pridania plynu cca 13V, tak to vyzerá, že je zlý budík. Potom ešte pridaj plyn a sleduj aké napätie nameráš.

Napsal: čtv čer 26, 2008 10:39
od Petr HC
Takto by se mohl chovat nesprávně seřízený kotvičkový regulátor . Předpokládám však ,že 21044 má v originále regulátor polovodičový . Pak mohou být příčinou přechodové odpory svorek, kostry nebo "docházející" uhlíky alternátoru ev.přidřené ložisko alternátoru , ev.zamaštěný i / nebo volný řemen .

Napsal: čtv čer 26, 2008 11:46
od Mirek999
Taky bych to videl na regulator.To,jak pises,ze po protoceni motoru se to zvedne,tak tim se zbusobi nabuzeni alternatoru.Obcas delal i nejaky favorit,ze ho clovek natosil a svitila kontrolka baterky,ale jakmile clovek protocil,tak zhasla.Musi se alternator nabudit,potom to je ok.Nicmene bych ho cely zrepasoval jako neve loziska,stocit sberaci krouzky,uhliky a popripadne co bude potreba az to rozeberes.

Napsal: čtv čer 26, 2008 15:20
od Marek
Mirek999 píše:Taky bych to videl na regulator.To,jak pises,ze po protoceni motoru se to zvedne,tak tim se zbusobi nabuzeni alternatoru.Obcas delal i nejaky favorit,ze ho clovek natosil a svitila kontrolka baterky,ale jakmile clovek protocil,tak zhasla.Musi se alternator nabudit,potom to je ok.Nicmene bych ho cely zrepasoval jako neve loziska,stocit sberaci krouzky,uhliky a popripadne co bude potreba az to rozeberes.
Přesně tak - Favority i některé Felicie se po startu musely maličko "prošlápnout", aby zhasla kontrolka a alternátor začal dávat. Ale tam to nebylo bráno jako závada, tam se to bralo jako normální jev.

Pokud však musí zvýšit otáčky až přes 4000, je to špatně a něco se tam děje.

Nejprve bych zkusil změřit napětí přímo na svorkách alternátoru a nikoli na baterce. Stává se totiž často přesně to, co tu nastínil Petr HC - přechodové odpory na vedení (spojích) způsobené zpravidla korozí kontaktů a svorek. Na několika Favoritech i Feliciích jsem toto řešil a na drátech (a kostrách) mezi altíkem a baterkou se umělo ztratit i víc než 1,5 voltu, což je absolutně nepřijatelné.

Napětí, pokud alternátor dobíjí jak má, se má pohybovat (podle otáček motoru a aktuální zátěže systému) od 12,8V do maximálně 14,4V.
Pokud nemám žádný jiný odběr než zapalování, musí být při zvýšených otáčkách hodnota dobíjecího napětí nad 14V.

Napsal: čtv čer 26, 2008 17:19
od Mirek999
Ano,nepsal sem to jako zavadu,ale jako takovy normal jev.Je pravda,ze u vsech sem to nezaznamenal a s par sem jezdil.Ano urcite úprojit vedeni,takovy favorit jak ma ten kostrici pasek u prevodovky,to je taky vec :roll: dokaze obcas cloveka potrapit,kdyz nevi kam sahnout.Uz sem nastesti vylecenej. :D

Napsal: stř črc 02, 2008 20:58
od rezna
tak jsem se k tomu konecne dostal - ale baterka se jak na svinu zrovna chova normalne :) - jediny zustavajici problem je to "buzeni" alternatoru proslapnutim plynu po nastartovani - overeno ze nedobiji - po nastartovani a NEproslapnuti a odpojeni baterky auto chciplo - ale pokud nastartuju, proslapnu a odpojim baterku vse je ok

budu si muset pockat az zase baterka/whatever zacne delat divy a zmerit to znovu

P.S. - je to normalni ze se mi po motoru potuluji odpojene kabely? :) - dneska jsme to s kamosem otevreli a aspon 4 konce kabelu ktere nebyly nikam pripojene jsme videli

Napsal: stř črc 02, 2008 21:14
od Maysner
pokud jsi ty kabei videl na pravym podbehu je to normalni. nektery jsou ke karburatoru. ona tam je elektrika z obyc verzi a ktomu dodelany icko

Napsal: stř črc 02, 2008 21:18
od Ivo
Volné kabely se nachází po celém motorovém prostoru. Je to normální. Je to Lada.

Napsal: stř črc 02, 2008 21:21
od Marek
Ono je to normální i u modernějších vozů, zvláště pokud se do vozu osazuje větší množství motorů nebo výbav.

Napsal: stř črc 02, 2008 23:19
od Saša
rezna píše:ale pokud nastartuju, proslapnu a odpojim baterku vse je ok
Batriji NIKDY ! neodpojuj za běhu motoru ! Hrozí reálné nebezpečí zničení usměrňovacích diod v alternátoru nebo zničení elektrické výbavy vozu (rádio , žárovky a jiné). V Tvém případě (í-čko) i řídící jednotka .

Napsal: čtv črc 03, 2008 10:13
od Laďuša
Hm, zajímavé.... Nechápu...Buzení alternátoru je z baterie...když jí odpojim, pak neni buzení - neni elektrika.... Ale vlastně mě napadá, že po roztočení už by se moh nabuzovat sám...mrknu na schéma :D

Napsal: čtv črc 03, 2008 10:16
od Atex
Marek píše:Favority i některé Felicie se po startu musely maličko "prošlápnout", aby zhasla kontrolka a alternátor začal dávat.
ano je to normalni, muj otec ma na sve Fieste alternator z Facka a automaticky pri startu musi malinko protocit, kontrolka zhasne a altik zacne fungovat ;-)

Napsal: čtv črc 03, 2008 10:36
od Marek
Laďuša píše:Hm, zajímavé.... Nechápu...Buzení alternátoru je z baterie...když jí odpojim, pak neni buzení - neni elektrika.... Ale vlastně mě napadá, že po roztočení už by se moh nabuzovat sám...mrknu na schéma :D

Podívej a pořádně to nastuduj :wink:.

Napsal: čtv črc 03, 2008 11:36
od Laďuša
Stalo se a už mlčim :mrgreen: