napeti po startu motoru + napeti po protoceni do otacek
Moderátor: Moderátoři
napeti po startu motoru + napeti po protoceni do otacek
cau, uz od doby co jsem svoji 21044i koupil (zhruba dva roky zpet) musim vzdycky po startu protocit motor do otacek.
dokud ho neprotocim tak budik napeti na baterce zustava v cervenem poli a auto podle slov puvodniho majitele nedobiji.
jakmile vsak slapnu na plyn aspon na 4.5k otacek tak to naskoci pekne do zeleneho a vse se jevi OK, dokonce to i dobiji.
prvni dotaz je jestli je to uplne normalni chovani - nebo jestli ma smysl nekde hledat pricinu.
druha vec je ze posledni dobou mi pomalu ale jiste ubyva napeti na baterce, a to i pri dlouhych cestach (100km a vic). cekal bych se baterka dobije - nicmene po takhle dlouhe ceste mi zustava budik stat na rozmezi bila/zelena nekdy dokonce cervena/bila
ceka me vymena alternatoru? - nebo je mozne hledat problemy i nekde jinde?
dokud ho neprotocim tak budik napeti na baterce zustava v cervenem poli a auto podle slov puvodniho majitele nedobiji.
jakmile vsak slapnu na plyn aspon na 4.5k otacek tak to naskoci pekne do zeleneho a vse se jevi OK, dokonce to i dobiji.
prvni dotaz je jestli je to uplne normalni chovani - nebo jestli ma smysl nekde hledat pricinu.
druha vec je ze posledni dobou mi pomalu ale jiste ubyva napeti na baterce, a to i pri dlouhych cestach (100km a vic). cekal bych se baterka dobije - nicmene po takhle dlouhe ceste mi zustava budik stat na rozmezi bila/zelena nekdy dokonce cervena/bila
ceka me vymena alternatoru? - nebo je mozne hledat problemy i nekde jinde?
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Ja by som to spravil tak, že keď je vypnutý motor, tak by som na baterku pripojil multimeter, naštartoval by som a nepridal by som plyn. Ak pred štartom by si nameral cca 12,3V a po štarte bez pridania plynu cca 13V, tak to vyzerá, že je zlý budík. Potom ešte pridaj plyn a sleduj aké napätie nameráš.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Taky bych to videl na regulator.To,jak pises,ze po protoceni motoru se to zvedne,tak tim se zbusobi nabuzeni alternatoru.Obcas delal i nejaky favorit,ze ho clovek natosil a svitila kontrolka baterky,ale jakmile clovek protocil,tak zhasla.Musi se alternator nabudit,potom to je ok.Nicmene bych ho cely zrepasoval jako neve loziska,stocit sberaci krouzky,uhliky a popripadne co bude potreba az to rozeberes.
Přesně tak - Favority i některé Felicie se po startu musely maličko "prošlápnout", aby zhasla kontrolka a alternátor začal dávat. Ale tam to nebylo bráno jako závada, tam se to bralo jako normální jev.Mirek999 píše:Taky bych to videl na regulator.To,jak pises,ze po protoceni motoru se to zvedne,tak tim se zbusobi nabuzeni alternatoru.Obcas delal i nejaky favorit,ze ho clovek natosil a svitila kontrolka baterky,ale jakmile clovek protocil,tak zhasla.Musi se alternator nabudit,potom to je ok.Nicmene bych ho cely zrepasoval jako neve loziska,stocit sberaci krouzky,uhliky a popripadne co bude potreba az to rozeberes.
Pokud však musí zvýšit otáčky až přes 4000, je to špatně a něco se tam děje.
Nejprve bych zkusil změřit napětí přímo na svorkách alternátoru a nikoli na baterce. Stává se totiž často přesně to, co tu nastínil Petr HC - přechodové odpory na vedení (spojích) způsobené zpravidla korozí kontaktů a svorek. Na několika Favoritech i Feliciích jsem toto řešil a na drátech (a kostrách) mezi altíkem a baterkou se umělo ztratit i víc než 1,5 voltu, což je absolutně nepřijatelné.
Napětí, pokud alternátor dobíjí jak má, se má pohybovat (podle otáček motoru a aktuální zátěže systému) od 12,8V do maximálně 14,4V.
Pokud nemám žádný jiný odběr než zapalování, musí být při zvýšených otáčkách hodnota dobíjecího napětí nad 14V.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
tak jsem se k tomu konecne dostal - ale baterka se jak na svinu zrovna chova normalne - jediny zustavajici problem je to "buzeni" alternatoru proslapnutim plynu po nastartovani - overeno ze nedobiji - po nastartovani a NEproslapnuti a odpojeni baterky auto chciplo - ale pokud nastartuju, proslapnu a odpojim baterku vse je ok
budu si muset pockat az zase baterka/whatever zacne delat divy a zmerit to znovu
P.S. - je to normalni ze se mi po motoru potuluji odpojene kabely? - dneska jsme to s kamosem otevreli a aspon 4 konce kabelu ktere nebyly nikam pripojene jsme videli
budu si muset pockat az zase baterka/whatever zacne delat divy a zmerit to znovu
P.S. - je to normalni ze se mi po motoru potuluji odpojene kabely? - dneska jsme to s kamosem otevreli a aspon 4 konce kabelu ktere nebyly nikam pripojene jsme videli
pokud jsi ty kabei videl na pravym podbehu je to normalni. nektery jsou ke karburatoru. ona tam je elektrika z obyc verzi a ktomu dodelany icko
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Volné kabely se nachází po celém motorovém prostoru. Je to normální. Je to Lada.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Batriji NIKDY ! neodpojuj za běhu motoru ! Hrozí reálné nebezpečí zničení usměrňovacích diod v alternátoru nebo zničení elektrické výbavy vozu (rádio , žárovky a jiné). V Tvém případě (í-čko) i řídící jednotka .rezna píše:ale pokud nastartuju, proslapnu a odpojim baterku vse je ok
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Hm, zajímavé.... Nechápu...Buzení alternátoru je z baterie...když jí odpojim, pak neni buzení - neni elektrika.... Ale vlastně mě napadá, že po roztočení už by se moh nabuzovat sám...mrknu na schéma
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
ano je to normalni, muj otec ma na sve Fieste alternator z Facka a automaticky pri startu musi malinko protocit, kontrolka zhasne a altik zacne fungovatMarek píše:Favority i některé Felicie se po startu musely maličko "prošlápnout", aby zhasla kontrolka a alternátor začal dávat.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Laďuša píše:Hm, zajímavé.... Nechápu...Buzení alternátoru je z baterie...když jí odpojim, pak neni buzení - neni elektrika.... Ale vlastně mě napadá, že po roztočení už by se moh nabuzovat sám...mrknu na schéma
Podívej a pořádně to nastuduj .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)