napeti po startu motoru + napeti po protoceni do otacek

Moderátor: Moderátoři

rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

napeti po startu motoru + napeti po protoceni do otacek

Příspěvek od rezna »

cau, uz od doby co jsem svoji 21044i koupil (zhruba dva roky zpet) musim vzdycky po startu protocit motor do otacek.

dokud ho neprotocim tak budik napeti na baterce zustava v cervenem poli a auto podle slov puvodniho majitele nedobiji.

jakmile vsak slapnu na plyn aspon na 4.5k otacek tak to naskoci pekne do zeleneho a vse se jevi OK, dokonce to i dobiji.

prvni dotaz je jestli je to uplne normalni chovani - nebo jestli ma smysl nekde hledat pricinu.

druha vec je ze posledni dobou mi pomalu ale jiste ubyva napeti na baterce, a to i pri dlouhych cestach (100km a vic). cekal bych se baterka dobije - nicmene po takhle dlouhe ceste mi zustava budik stat na rozmezi bila/zelena nekdy dokonce cervena/bila

ceka me vymena alternatoru? - nebo je mozne hledat problemy i nekde jinde?
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ja by som to spravil tak, že keď je vypnutý motor, tak by som na baterku pripojil multimeter, naštartoval by som a nepridal by som plyn. Ak pred štartom by si nameral cca 12,3V a po štarte bez pridania plynu cca 13V, tak to vyzerá, že je zlý budík. Potom ešte pridaj plyn a sleduj aké napätie nameráš.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Takto by se mohl chovat nesprávně seřízený kotvičkový regulátor . Předpokládám však ,že 21044 má v originále regulátor polovodičový . Pak mohou být příčinou přechodové odpory svorek, kostry nebo "docházející" uhlíky alternátoru ev.přidřené ložisko alternátoru , ev.zamaštěný i / nebo volný řemen .
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Taky bych to videl na regulator.To,jak pises,ze po protoceni motoru se to zvedne,tak tim se zbusobi nabuzeni alternatoru.Obcas delal i nejaky favorit,ze ho clovek natosil a svitila kontrolka baterky,ale jakmile clovek protocil,tak zhasla.Musi se alternator nabudit,potom to je ok.Nicmene bych ho cely zrepasoval jako neve loziska,stocit sberaci krouzky,uhliky a popripadne co bude potreba az to rozeberes.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Mirek999 píše:Taky bych to videl na regulator.To,jak pises,ze po protoceni motoru se to zvedne,tak tim se zbusobi nabuzeni alternatoru.Obcas delal i nejaky favorit,ze ho clovek natosil a svitila kontrolka baterky,ale jakmile clovek protocil,tak zhasla.Musi se alternator nabudit,potom to je ok.Nicmene bych ho cely zrepasoval jako neve loziska,stocit sberaci krouzky,uhliky a popripadne co bude potreba az to rozeberes.
Přesně tak - Favority i některé Felicie se po startu musely maličko "prošlápnout", aby zhasla kontrolka a alternátor začal dávat. Ale tam to nebylo bráno jako závada, tam se to bralo jako normální jev.

Pokud však musí zvýšit otáčky až přes 4000, je to špatně a něco se tam děje.

Nejprve bych zkusil změřit napětí přímo na svorkách alternátoru a nikoli na baterce. Stává se totiž často přesně to, co tu nastínil Petr HC - přechodové odpory na vedení (spojích) způsobené zpravidla korozí kontaktů a svorek. Na několika Favoritech i Feliciích jsem toto řešil a na drátech (a kostrách) mezi altíkem a baterkou se umělo ztratit i víc než 1,5 voltu, což je absolutně nepřijatelné.

Napětí, pokud alternátor dobíjí jak má, se má pohybovat (podle otáček motoru a aktuální zátěže systému) od 12,8V do maximálně 14,4V.
Pokud nemám žádný jiný odběr než zapalování, musí být při zvýšených otáčkách hodnota dobíjecího napětí nad 14V.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Mirek999
Příspěvky: 388
Registrován: pát kvě 16, 2008 23:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Ano,nepsal sem to jako zavadu,ale jako takovy normal jev.Je pravda,ze u vsech sem to nezaznamenal a s par sem jezdil.Ano urcite úprojit vedeni,takovy favorit jak ma ten kostrici pasek u prevodovky,to je taky vec :roll: dokaze obcas cloveka potrapit,kdyz nevi kam sahnout.Uz sem nastesti vylecenej. :D
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

tak jsem se k tomu konecne dostal - ale baterka se jak na svinu zrovna chova normalne :) - jediny zustavajici problem je to "buzeni" alternatoru proslapnutim plynu po nastartovani - overeno ze nedobiji - po nastartovani a NEproslapnuti a odpojeni baterky auto chciplo - ale pokud nastartuju, proslapnu a odpojim baterku vse je ok

budu si muset pockat az zase baterka/whatever zacne delat divy a zmerit to znovu

P.S. - je to normalni ze se mi po motoru potuluji odpojene kabely? :) - dneska jsme to s kamosem otevreli a aspon 4 konce kabelu ktere nebyly nikam pripojene jsme videli
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

pokud jsi ty kabei videl na pravym podbehu je to normalni. nektery jsou ke karburatoru. ona tam je elektrika z obyc verzi a ktomu dodelany icko
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Volné kabely se nachází po celém motorovém prostoru. Je to normální. Je to Lada.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ono je to normální i u modernějších vozů, zvláště pokud se do vozu osazuje větší množství motorů nebo výbav.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

rezna píše:ale pokud nastartuju, proslapnu a odpojim baterku vse je ok
Batriji NIKDY ! neodpojuj za běhu motoru ! Hrozí reálné nebezpečí zničení usměrňovacích diod v alternátoru nebo zničení elektrické výbavy vozu (rádio , žárovky a jiné). V Tvém případě (í-čko) i řídící jednotka .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12131
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Hm, zajímavé.... Nechápu...Buzení alternátoru je z baterie...když jí odpojim, pak neni buzení - neni elektrika.... Ale vlastně mě napadá, že po roztočení už by se moh nabuzovat sám...mrknu na schéma :D
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Marek píše:Favority i některé Felicie se po startu musely maličko "prošlápnout", aby zhasla kontrolka a alternátor začal dávat.
ano je to normalni, muj otec ma na sve Fieste alternator z Facka a automaticky pri startu musi malinko protocit, kontrolka zhasne a altik zacne fungovat ;-)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Laďuša píše:Hm, zajímavé.... Nechápu...Buzení alternátoru je z baterie...když jí odpojim, pak neni buzení - neni elektrika.... Ale vlastně mě napadá, že po roztočení už by se moh nabuzovat sám...mrknu na schéma :D

Podívej a pořádně to nastuduj :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12131
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Stalo se a už mlčim :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“