Stránka 1 z 2

celokovové tesnění pod hlavu + menší kompresní poměr

Napsal: sob čer 14, 2008 15:42
od Martin-MTX
prosím, nevíte kde bych sehnal celokovové tesnění pod hlavu na 1500 motor?

dále jestli někdo neví, kdo by mi snížil kompresní poměr na přibližně 7.5:1 nechce se mi do toho jít metodou pokus/omyl..

:-D

Muhahaha, to sem zase dostal nápad :-)

Díky

Napsal: sob čer 14, 2008 15:53
od Cory
chces tam davat turbo ze?

Napsal: sob čer 14, 2008 15:56
od Martin-MTX
:D :D :D jo, už nad tim přemyšlim dost dlouho a vypada to, že by to tohle léto mohlo konečně vyjít...

Napsal: pon čer 16, 2008 10:03
od Luděk Musil
Martin-R9 píše: ... celokovové tesnění pod hlavu na 1500 motor ...
Můžeš, prosím, upřesnit, co to má být resp. jak to má vypadat?
Já zatím viděl těsnění z klingeritu a oplechované namáhané části, ale celokovoé :dontknow: .... :?:
L.
PS: pokud by jsi chtěl něco speciálního, tak v sekci Firmy a kontakty něco určitě najdeš

Napsal: pon čer 16, 2008 12:51
od Marek
Já bych těsnění řešil jinak - lépe než kovovým těsněním. Mívaly to třeba soutěžní vozy Škoda 130LR. Použil bych seriové těsnění a kovové kruhy utěsňující kompresní prostor bych vypáral. Do bloku bych kolem válců nechal zafrézovat drážky a do nich vložil vyžíhané měděné kroužky. Po dotažení hlavy měď utěsní spalovací prostory tak, že neexistuje tlak, který by to prostřelil (ani turbo z Tatry............).

Snížit kompresní poměr lze třeba právě vhodně zvolenou výškou těsnění hlavy. Pokud však použiješ metodu, o které tu píšu (tedy seriové těsnění), lze upravit kompresní prostor v hlavě pomocí nějaké šablony (dá se navrhnout) - například rozšířit oválný tvar prostoru a podobně (možností je mnoho).

Napsal: pon čer 16, 2008 13:38
od R.I.P.
To je všechno přílišná práce. V Rusku se prodáva těsnění už hotové měděné. V létě do ruka fáram (pokud se neco nepo****, což je taky dost možné) tak bych se tam po tom mohl poptát. Cena, doprava...

Napsal: pon čer 16, 2008 13:59
od Martin-MTX
Díky za všechny vaše rady...

našel jsem firmu (www.kalina.cz) který se zabývá výrobou tesnění na zakázku...

Po telefonánutu jsem se rozhodl, že zkusím tesnění, které je prakticky klasické ale shora a sdola obalené plechem a je od nich. Řikali, že s timhle tesněnim byvaj obyčejně lidi spokojeni, že je dost pevné a zároveň není tak velké riziko jako u komplet celokovového lisovaného z více plechů, že jakakoliv chybička v podobě nerovnosti hlavy (tu samozřejmě srovnám) nebo bloku má následek podfouknutí, protože je samo o sobě velice tvrdé.

Další důvod je ten, že se přeci jen pouštím do nečeho, co nevím jesli bude fungovat, takže jeho cena (cca 500,-) je uplně super.. Až mi to pojede, tak bych řešil eventuelně jiné lepší tesnění, pokud by tohle opravdu nestačilo (ale ujišťovali mě, že to šílenci dávaj na přeplňovany favority a sou s nim spokojeny)

Dále bych se Vás zeptal, jesli by si tady někdo nestřelil od boku, jak vysoké tesnění si mam nechat vyrobit abych trošku snížil kompresní poměr a nemusel vybírat tu hlavu, opravdu totiž nevím jak moc ji mam vybrat...

Nerad bych totiž celý den vybíral hlavu, pak ji tam nasadil a zjistil, že se to buď vůbec nezměnilo, nebo sem někde u 5:1 :D :D :D

Zítra si snad konečně přivezu turbíčko, karburátor Solex 32 DIS (můj oblíbený, mám ho i v Renaultu) a komplet hadice a další věci, tak sem zvědavej, jak to dopadne :D

Napsal: úte čer 17, 2008 18:22
od Marek
Výška těsnění (tedy jeho tloušťka, aby zase nějací rejpalové nepindali, že se blbě vyjadřuju) musí být o 1,2 - 1,4 mm větší než seriové těsnění. Pak jsi na kompresním poměru 7,5 : 17,6 : 1.

Napsal: stř čer 18, 2008 07:53
od Roman
:D vidim, ze kritika padla na urodnu podu :D , uznas ze by dost divno vyznelo keby si napisal ze sirka tesneni musi byt o 1,2 - 1,4 mm vetsi nez seriove tesneni :P

Napsal: stř čer 18, 2008 08:38
od Malda
Marek píše:(tedy jeho tloušťka, aby zase nějací rejpalové nepindali, že se blbě vyjadřuju)
Marek píše: A pokud jsi Mirku999 měl dotaz na průměr obložení, pak se vyjadřuj přesně, buď tak laskav.
:wink:

Napsal: stř čer 18, 2008 09:07
od Luděk Musil
Chjo - jako malí Jardové :roll: . L.

Napsal: stř čer 18, 2008 15:49
od HoluboSup
Tuší někdo co by udělala dvě standardní těsnění na sobě?

Napsal: stř čer 18, 2008 16:07
od Atex
firma Merako se se specializuje na motorova a jina tesneni... delaji napr: na veterany, traktory, zavodaky atd.. uz sem se s nima zkontaktoval, nebyl by to problem, max. vyska tesneni je 2,4mm...

Napsal: stř čer 18, 2008 17:19
od Yellow01
HoluboSup píše:Tuší někdo co by udělala dvě standardní těsnění na sobě?
Já tuším, podfouklo by to... :mrgreen:

Napsal: stř čer 18, 2008 19:20
od Trevor
:D

Obrázek
Obrázek
Obrázek