Stránka 1 z 2
celokovové tesnění pod hlavu + menší kompresní poměr
Napsal: sob čer 14, 2008 15:42
od Martin-MTX
prosím, nevíte kde bych sehnal celokovové tesnění pod hlavu na 1500 motor?
dále jestli někdo neví, kdo by mi snížil kompresní poměr na přibližně 7.5:1 nechce se mi do toho jít metodou pokus/omyl..
Muhahaha, to sem zase dostal nápad
Díky
Napsal: sob čer 14, 2008 15:53
od Cory
chces tam davat turbo ze?
Napsal: sob čer 14, 2008 15:56
od Martin-MTX
Napsal: pon čer 16, 2008 10:03
od Luděk Musil
Martin-R9 píše: ... celokovové tesnění pod hlavu na 1500 motor ...
Můžeš, prosím, upřesnit, co to má být resp. jak to má vypadat?
Já zatím viděl těsnění z klingeritu a oplechované namáhané části, ale celokovoé
....
L.
PS: pokud by jsi chtěl něco speciálního, tak v sekci Firmy a kontakty něco určitě najdeš
Napsal: pon čer 16, 2008 12:51
od Marek
Já bych těsnění řešil jinak - lépe než kovovým těsněním. Mívaly to třeba soutěžní vozy Škoda 130LR. Použil bych seriové těsnění a kovové kruhy utěsňující kompresní prostor bych vypáral. Do bloku bych kolem válců nechal zafrézovat drážky a do nich vložil vyžíhané měděné kroužky. Po dotažení hlavy měď utěsní spalovací prostory tak, že neexistuje tlak, který by to prostřelil (ani turbo z Tatry............).
Snížit kompresní poměr lze třeba právě vhodně zvolenou výškou těsnění hlavy. Pokud však použiješ metodu, o které tu píšu (tedy seriové těsnění), lze upravit kompresní prostor v hlavě pomocí nějaké šablony (dá se navrhnout) - například rozšířit oválný tvar prostoru a podobně (možností je mnoho).
Napsal: pon čer 16, 2008 13:38
od R.I.P.
To je všechno přílišná práce. V Rusku se prodáva těsnění už hotové měděné. V létě do ruka fáram (pokud se neco nepo****, což je taky dost možné) tak bych se tam po tom mohl poptát. Cena, doprava...
Napsal: pon čer 16, 2008 13:59
od Martin-MTX
Díky za všechny vaše rady...
našel jsem firmu (
www.kalina.cz) který se zabývá výrobou tesnění na zakázku...
Po telefonánutu jsem se rozhodl, že zkusím tesnění, které je prakticky klasické ale shora a sdola obalené plechem a je od nich. Řikali, že s timhle tesněnim byvaj obyčejně lidi spokojeni, že je dost pevné a zároveň není tak velké riziko jako u komplet celokovového lisovaného z více plechů, že jakakoliv chybička v podobě nerovnosti hlavy (tu samozřejmě srovnám) nebo bloku má následek podfouknutí, protože je samo o sobě velice tvrdé.
Další důvod je ten, že se přeci jen pouštím do nečeho, co nevím jesli bude fungovat, takže jeho cena (cca 500,-) je uplně super.. Až mi to pojede, tak bych řešil eventuelně jiné lepší tesnění, pokud by tohle opravdu nestačilo (ale ujišťovali mě, že to šílenci dávaj na přeplňovany favority a sou s nim spokojeny)
Dále bych se Vás zeptal, jesli by si tady někdo nestřelil od boku, jak vysoké tesnění si mam nechat vyrobit abych trošku snížil kompresní poměr a nemusel vybírat tu hlavu, opravdu totiž nevím jak moc ji mam vybrat...
Nerad bych totiž celý den vybíral hlavu, pak ji tam nasadil a zjistil, že se to buď vůbec nezměnilo, nebo sem někde u 5:1
Zítra si snad konečně přivezu turbíčko, karburátor Solex 32 DIS (můj oblíbený, mám ho i v Renaultu) a komplet hadice a další věci, tak sem zvědavej, jak to dopadne
Napsal: úte čer 17, 2008 18:22
od Marek
Výška těsnění (tedy jeho tloušťka, aby zase nějací rejpalové nepindali, že se blbě vyjadřuju) musí být o 1,2 - 1,4 mm větší než seriové těsnění. Pak jsi na kompresním poměru 7,5 : 1 až 7,6 : 1.
Napsal: stř čer 18, 2008 07:53
od Roman
vidim, ze kritika padla na urodnu podu
, uznas ze by dost divno vyznelo keby si napisal ze sirka tesneni musi byt o 1,2 - 1,4 mm vetsi nez seriove tesneni
Napsal: stř čer 18, 2008 08:38
od Malda
Marek píše:(tedy jeho tloušťka, aby zase nějací rejpalové nepindali, že se blbě vyjadřuju)
Marek píše: A pokud jsi Mirku999 měl dotaz na průměr obložení, pak se vyjadřuj přesně, buď tak laskav.
Napsal: stř čer 18, 2008 09:07
od Luděk Musil
Chjo - jako malí Jardové . L.
Napsal: stř čer 18, 2008 15:49
od HoluboSup
Tuší někdo co by udělala dvě standardní těsnění na sobě?
Napsal: stř čer 18, 2008 16:07
od Atex
firma Merako se se specializuje na motorova a jina tesneni... delaji napr: na veterany, traktory, zavodaky atd.. uz sem se s nima zkontaktoval, nebyl by to problem, max. vyska tesneni je 2,4mm...
Napsal: stř čer 18, 2008 17:19
od Yellow01
HoluboSup píše:Tuší někdo co by udělala dvě standardní těsnění na sobě?
Já tuším, podfouklo by to...
Napsal: stř čer 18, 2008 19:20
od Trevor