olej do vzduchového filtru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
irut
Příspěvky: 196
Registrován: stř bře 28, 2007 12:34
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

olej do vzduchového filtru

Příspěvek od irut »

objevil se mi olej ve vzduchovém filtru? co stím? a ještě mám slyšet kovový zvuk motoru. čím je způsoben?
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Zlomeny kruzok?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Aleš.Melichar
Příspěvky: 141
Registrován: sob srp 18, 2007 17:40
Bydliště: Havirov/Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš.Melichar »

V zimě se to objevit může, Čech to v návodu k údržbě popisuje. Jinak za tím budou kroužky, na Unu to mám taky, ale tam to neřeším.

Edit: S tím kovovým zvukem motoru, to vypadá na velkou vůli ve ventilech. Počkej na vyjádření expertů jako např. Marka
Polski Fiat 125p 1500ccm NA PRODEJ
Fiat UNO 45 903ccm NA PRODEJ
pěší chodec:(
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6510
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Vylozene moc oleje by tam asi byt nemel, ale smes voda + olej se objevuje. Mam za to, ze voda ktera se vysrazi na viku vzduchoveho filtru a vubec vlhkost se dostane do odvetravani klikovky. Kdyz se zacne voda odparovat, bere s sebou i olej zpet nahoru do filtru.

Ma to co k docineni i s predehratym vzduchem. Od doby, ze mam bimetal, ktery teplotu vzduchu sam reguluje, nemam s vlhkosti a olejovou emulzi problem. Ani jedni ve filtru proste neni :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Vyčisti nejdřív to odvětrání a hadici protáhni hadrem na drátu. To, že má motor kovový zvuk nic neznamená, může být jen volný řetěz nebo cvakat ventil. Chce to seřídit a pak vyvozovat závěry 8)

JmJ píše:Ani jedno ve filtru proste neni :-)

kde nic není, ani smrt nebere :wink:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

mas v riti kluku 8)
Marek
Příspěvky: 5272
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nejsem expert.

Přítomnost oleje ve filterboxu je více či méně normální jev u většiny Lad. Jde ovšem o to, jak moc toho oleje je. Někdy to způsobuje třeba jen znečištěný systém zpětného odvádění oleje do vany z odvětrávače (chtělo by to semtam vyčistit). Jindy to způsobuje provoz na LPG (kdy plyn uvolňuje velké množství vodních par pronikajících do sání a strhávajících s sebou i lehčí olej). Samozřejmě to může být i známka opotřebení motoru, především tlakových pístních kroužků.

Začal bych seřízením ventilů (zastudena - dle návodu v jiném tématu), následně po řádném prohřátí motoru změřením kompresních tlaků. A hned budeš chytřejší. Na základě tohoto měření lze dále usoudit, co za tím vězí.

Ale nad skutečnou příčinou nyní můžeme pouze diskutovat, musíš nejprve trochu hledat a měřit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“