Stránka 1 z 4

Shell V Power, OMV Carrera, Blue Octans, Verva

Napsal: úte čer 03, 2008 19:00
od Atex
mate nejake zkusenosti? cemu byste dali prednost...

Napsal: úte čer 03, 2008 20:06
od Milda
Já jsem zkoušel před srazem dát do auta to to:

21201 PŘÍSADA NA ČISTĚNÍ KARBURÁTORU, TRYSEK A PALIVOVÉ SOUSTAVY

Prvotřídní čistící prostředek karburátoru a palivové soustavy. Pravidelným užíváním zachovává karburátor, ventily a potrubí čisté a plně funkční. Eliminuje obtížné startování, neklidný volnoběh a zhasínání motoru, snižuje spotřebu paliva a obsah emisí ve výfukových plynech. Bezpečný pro automobily s katalyzátorem.


Koupil sem to na AutoMotoShow v Pardubicích za 90 Kč a je to od firmy Gold Eagle.

Dává se toho 100ml na 20 litrů, tak sem to tam nalil a natankoval 40 litrů benzínu Shell V-Power ( prý by měl taky něco vyčistit ). Prvních pár kilometrů smrděla v autě ta přísada, ale dalo se to vydržet. Ještě to mám pořád v nádrži a auto jezdí nejlím jak kdy jezdilo :blob5: . Dříve lítal volnoběh a když sem chtěl předjíždět, nebo zrychlovat do kopce tak se to zakuckalo. Takže já mám s tímhle kladnou zkušenost. To ostatní sem nikdy netankoval, tak nevím.

Napsal: úte čer 03, 2008 20:33
od Atex
nechci ti to brat ale podle mne na chod motoru ta "pixlicka" nemela moc vliv, spise ten benzin tomu dal... jak mi rikal kamos "zadne sracky do benzinu ti nepomuzou, jedine kvalitni benzin" zatim se drzim tohodle

Napsal: úte čer 03, 2008 20:43
od Yellow01
Shell V Power je kvalitní, má 98 oktanů. Shell V Power Racing by měl mít 100. Je udávaný, že pročištění motoru se projeví až po ujetí minimálně 80 km. Já jsem tankoval V Power na minulou Příbram a se sériovou 1500 jsem žádnej postřehnutelnej rozdíl nepoznal.
Hlavně na takovej benzín musíš mít seřízenej motor, jinak je to jako házet perly sviním. :D

Napsal: úte čer 03, 2008 20:51
od Jiri
motor by měl dostávat to co potřebuje... pokud je konstruovaný na paliva 91-95 oktanů tak ten efekt není nic moc. Pokud je minimální oktanový požadavek 95 více..asi to znát bude.
Jïnak veřím tomu že kvalitní aditivovaný benzín je lepší než benzín nonane z pumpy z bývalého JZD :-) a o naftě to platí taky.
jezdím už pár let na LPG a benzín beru jen jako startovací kapalinu a nouzovku ..1x -2x do roka plnou nádrž.... jak do lady tak do laguny leju shell 95 , dodávám jen velfobin

Napsal: úte čer 03, 2008 21:06
od Milda
Atex, Je možný, že sem tam měl nějakou nečistotu, kterou to zlikvidovalo a díky tomu to už jezdí normálně.

Yellow01 píše:Shell V Power je kvalitní, má 98 oktanů
Když jsem to ale tankoval tak tam bylo napsaný Shell V-Power 95.

Napsal: úte čer 03, 2008 21:23
od Nulašestka
Jsou dva V-Powery, jak 95 tak 98 oktanů, ale většinou je nemají oba na jedný Shellce, to bejvá jen na těch větších. No a pak ten 100 oktanovej V-Power racing či jak se to jmenuje. :D

Napsal: stř čer 04, 2008 08:07
od paves
ja obcas tankuju na benzine verva 99 nebo jak se to jmenuje... ale zadny zlepseni nepozoruju

Napsal: stř čer 04, 2008 08:28
od Atex
chvili jsem pricital nejake moto-forum a jeden blazen psal ze zkousel skoro vsechny benziny a na Vervu mu to jelo rychleji, ze oproti Shell V Power Racing (100) mu to jelo o dost lepe, taky sem se tam docetl ze Verva 100 ma ve skutecnosti 98 oktanu a ne 100, ale asi je dost kvalitni

Napsal: stř čer 04, 2008 09:23
od Marek
Souhlasím s Jirim - motoru máte dávat taková paliva, na která je konstrukčně přizpůsoben a seřízen.

Pokud tedy je motoru doporučeno palivo s oktanovým číslem 93, pak nevidím důvod, proč experimentovat s něčím, co má víc jak 95 oktanů. Je potřeba si uvědomit, že vy, kteří to děláte, dost riskujete.

Palivo s velkým oktanovým číslem je tzv. líné palivo - v praxi to znamená, že déle hoří. Aby shořelo tak jak je potřeba, MUSÍTE tomu přizpůsobit konstrukci nebo seřízení motoru. Tedy buď musíte zvětšit kompresní poměr, aby motor vyvíjel vyšší tlak a tím donutil palivo hořet rychleji, anebo zvětšit předstih zážehu. Pokud toto neuděláte, pouze nalijete vysokooktanový benzin a jedete, upálíte výfukové ventily (a to celkem rychle).


Lidi, probuďte se a neblbněte. Dost na tom, že mnozí spalujete LPG, což je z technologického hlediska sice úplně jiné palivo, ale v praxi se chová velmi podobně (taky se musí zvýšit předstih nebo kompresní poměr motoru). Proč utrácet hříšné prachy za něco, co nejenže nepomůže, ale může i škodit ???

Napsal: stř čer 04, 2008 09:26
od Atex
takze mi marku doporucujes klasickou 95? uz me napadlo ze bych to vyzkousel..

Napsal: stř čer 04, 2008 09:30
od Atex
no jde o to ze vsichni znami co ho zacli brat (ale vsichni maji strikacky) si ho strasne vychvalujou, ze to jede lepe a kdesi cosi.. . tak nevim, mozna u karbece to je neco jineho..

Napsal: stř čer 04, 2008 09:30
od Tommel
Pokuď to jezdí v poho na 95 tak lej 95, ja musel 100oktan kvuli kompresi a prostě to na 95 nejelo :wink:

Napsal: stř čer 04, 2008 09:32
od Marek
Atex píše:takze mi marku doporucujes klasickou 95? ..

Pokud máš seriový motor se stupněm komprese 8,5:1, pak naprosto jednoznačně. U motorů, kde kompresní poměr je upravený na vyšší hodnotu, by se měla buď upravit regulace předstihu nebo použít vyšší oktanové číslo paliva.

Když jsem měl motor se sníženou hlavou o 2,2 mm (kompresní poměr asi 10,5:1), jezdil jsem rovněž na palivo 98 - 100 oktanů. Pak jsem přešel na kompresní poměr 9,5:1 (hlava snížena o 1,5 mm) a používal jsem běžné 95-oktanové palivo.

Je třeba si uvědomit, že výrobce původně předepsal palivo 93 oktanů na kompresní poměr 8,8:1 (což byla původní hodnota kompresního poměru motorů Lada). Tedy pokud vylezeš na kompresní poměr 9,0:1 - 9,5:1, pořád by 95-oktanové palivo mělo stačit (v nejhorším případě se nastaví o stupeň či dva nižší předstih). Pokud však kompresním poměrem překročíš 10:1, je vyšší oktanové číslo vhodné.

Napsal: stř čer 04, 2008 09:34
od Marek
Atex píše:no jde o to ze vsichni znami co ho zacli brat (ale vsichni maji strikacky) si ho strasne vychvalujou, ze to jede lepe a kdesi cosi.. . tak nevim, mozna u karbece to je neco jineho..

Motory se vstřikováním jsou motory řízené a navíc zpravidla motory s vysokým stupněm komprese. Takové motory se řídí mnoha senzory a předstih se přesně dolaďuje snímačem detonací (klepání) na horní mez klepání. Tam samozřejmě věřím tomu, že to pozitivní efekt má. Ale vlastně je to jenom to, o čem tu píšu - snímač detonací pustí předstih do vyšších hodnot a zastaví regulaci v okamžiku, kdy motor zaklepe (proto dochází k maximálně efektivnímu využití paliva).