Stránka 1 z 1
Řídící jednotka 21073 - je adaptivní?
Napsal: úte kvě 13, 2008 00:08
od tek
Zajímalo by mne, jestli je to jako u některých aut, že se to přizpůsobí stylu jízdy toho kterého řidiče. Byl jsem si prohlédnout jednu 21073 a rozdíl v dynamice oproti stávající 2105/1300 se mi nezdál nijak zásadní. Je ale fakt, že jsem tomu nedával tak za uši, jako tomu mému. Tak by mne zajímalo, jestli je potřeba ta stříkačka taky "rozjezdit", stejně, jak to bylo, když jsem začal sedlat současný vůz
Napsal: úte kvě 13, 2008 06:13
od Drobek81
tek: ano, je adaptivní...postupně si na sebe musíte zvyknout a jeden od druhého se něco přiučit
Když sem jezdil na spotřebu, pak chvíli trvalo, než ta mrcha ožila. Nebo pak odpojit baterku a restartovat ju tím...a zase si zvykáte
Napsal: úte kvě 13, 2008 06:16
od Luděk Musil
Jak bych to řekl ...
Podle moudré knihy má ŘJ 3 paměti - permanentní, operační, programovatelnou permanentní.
Permanentní paměť osahuje řídící algoritmus a nelze ji změnit
Operační slouží pro výpočty a dočasné uložení hodnot, ŘJ si tam vkládá a bere údaje podle okamžité potřeby
Programovatelná permanentní pamět - v ní jsou uloženy údaje o konkrétním automobilu a konkrétní normě toxicity.
Takže: řídící jednotka má sice vlastnost učit se, ale obávám se, že až tak adaptivní není. A podle výše uvedeného popisu se řidiči nepřizpůsobí.
A co se "rozježdění" týká - tak v každém jednom případě jde o záležitost spíše motorickou než elektronickou. L.
Napsal: úte kvě 13, 2008 06:21
od Drobek81
no jak sem psal, při pomalejších jízdách sem pak měl problémy z toho dostat nějaký vyšší výkon. I co se zrychlení týče-bylo to pak chvíli líné než si to zvyklo...ale je možné, že je to otázkou motoru...i když u třech 17tek?!
Napsal: úte kvě 13, 2008 07:09
od tek
Príma, tedy jak by řekl klasik "it's not bug, it's a feature" Nemám ve 1300 otáčkoměr, tak nevím, na kolik jezdím, ale tady už motor projevoval ochotu i lehce pod 2000 ot/min, což je proti bratrově HTP 47kW výrazný rozdíl
Napsal: úte kvě 13, 2008 07:22
od Drobek81
ale jo, od spoda to táhne dobře...jen když to chvíli nevytáčím a najedu x setkm na pohodu tak pak se tomu moc nechce(rozuměj-chce se tomu o poznání hůře)...
Napsal: úte kvě 13, 2008 09:46
od Majo
moja RJ sa uz adaptovala aj na 1,6ku
Ale neskusal som jazdit na spotrebu tak to lenive este nebolo
Napsal: úte kvě 13, 2008 09:48
od Drobek81
Majo píše:moja RJ sa uz adaptovala aj na 1,6ku
Ale neskusal som jazdit na spotrebu tak to lenive este nebolo
jj, 1,6 motor to snad ani nepozná, taky sme nacpali do nivy 16ku a jelo to krásně...
Napsal: úte kvě 13, 2008 09:50
od Majo
ale vy ste asi nemali znizeny blok o 2,3mm, 80ky piesty co behaju az do tesnenia a hlavu liznutu o 0,5mm a nenutili ste to tak jazdit na 95ku
kazdopadne to chodi o dost krajsie nez 1,7(seriova)
Napsal: úte kvě 13, 2008 09:56
od Drobek81
úfff, toš to ne...jen se udělala nejnutnější oprava a šlo to tam.
Napsal: stř kvě 14, 2008 14:06
od Petr HC
For Luděk a další k problematice adaptivity ŘJ .
Neznám ŘJ „stříkaček“ ve vozech do 2107 ,ale ŘJ ve vozech 211X –Euro II a III má tu vlastnost (rusové ji nazývají samoobučenie – psáno bukvami) ,že např. při detonacích motoru trvale zavede korekci předstihu do RWM (operační paměť) . To mohu podepsat . Nevím však ,jestli se tato minusová korekce úhlu předstihu vrátí „do nuly“ postupně nebo až při resetu ŘJ . Diagnostické programy však rozlišují reset s výmazem chybových kódů a reset s výmazem „samoobučenija“ . K tomu druhému resetu dojde i při odpojení akumulátoru (napájení RWM) na dobu delší než cca 5 min .
Napsal: čtv kvě 15, 2008 07:23
od Majo
ano je to tak, ale 211X pripadne aj 21214X ako Euro II tak aj Euro III su stvorbody a na rozdiel od stareho, tu spominaneho jednobodu, maju navyse DATNIK DETONACJI, cize cidlo klopania(okrem mnohych inych odlisnosti)...
Napsal: čtv kvě 15, 2008 07:55
od Trevor
Ako pise majo znizovanie predstihu pri detonacii je preto ze na motore je cidlo klepania a ecu dokaze rozpoznat ktory valec detonoval takze asi tak. Sebaucenie je vlastnost snad kazdej ecu ale akym sposom to robi to teda netusim.
Napsal: čtv kvě 15, 2008 08:21
od JmJ
Ciste z pohledu toho, co vim o programovani, co vim o jednocipech a co vime o dobe vzniku tech RJ, bych vyvodil, ze zadne opravdove "uceni" se nekona. Cekal bych "uceni" cca v tom smyslu, ze ridici jednoka da povel trysce, aby dala tolik a tolik paliva a ocekava dobrou smes. Zjisti ale smes chudou. Pokud se tak deje dlouhodobe, muze dojit RJ k zaveru, ze ma trysku ridit trochu jinak v ramci povolenych toleranci. (to sem popsal zcela virtualni priklad, netvrdim ze tomu tak je). Tedy RJ si dokaze poopravit tovarni hodnoty podle realneho provozu a to v mezich povolenych toleranci. V tom bych videl to uceni.
Napsal: čtv kvě 15, 2008 12:50
od Petr HC
JmJ píše:Tedy RJ si dokaze poopravit tovarni hodnoty podle realneho provozu a to v mezich povolenych toleranci. V tom bych videl to uceni.
For JmJ – naprostý souhlas s tvými závěry . K tomu ,co jsem psal v minulých příspěvcích na toto téma : Zřejmě nedochází k návratu samonauky na původní parametry . Mně několikrát „zaklepal“ motor na strmém výjezdu z garáže a zjistil jsem ,že se snížil základní předstih . Po vymazání „samonauky“ motor znatelně „ožil“ . Tato vlastnost asi slouží k přizpůsobení se motoru nižšímu oktanovému číslu paliva . Z toho vzniká problém pro „neznalé“ a jednoduchý „majstrštyk“ pro „znalé s vyšší kvalifikací – vyčurané autoelektroniky“ ,kteří Vám za 30 vteřin oživí motor . Cena jen za připojení diagnostické jednotky se pohybuje od 400 do 600 CZK .
Na potvrzení některých minulých tvrzení (to se to skoro rýmuje) přikládám část výpisu „menu“ pgm ICD .
2 Diagnostika
3 Propojit =id_StartCommunication>main
3 Parametry RJ =id_ReadECUIdentification>main
3 Chybove kody =id_ReadDTCByStatus>main
3 Bezne chyby =id_ReadCurrentDTC>main
3 Prikaz "Doplnky"=id_ReadDTCStatus>main
3 Vymazat kody=id_ClearDiagnosticInformation>main
3 Parametry motoru=id_ReadDataByLocalID>main
3 Kanaly AD prevodniku=id_ADChannel>main
3 Reset ridici jednotky=id_ECUReset>main
3 Vymazat vysledky "samonauky"=id_ClearLearning>main
3 Ukoncit diagnostiku=id_StopCommunication>main
3 Test vykonovych mechanizmu
4 Vstrik 1(2,3,4)=id_Injector>main