Řídící jednotka 21073 - je adaptivní?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Řídící jednotka 21073 - je adaptivní?

Příspěvek od tek »

Zajímalo by mne, jestli je to jako u některých aut, že se to přizpůsobí stylu jízdy toho kterého řidiče. Byl jsem si prohlédnout jednu 21073 a rozdíl v dynamice oproti stávající 2105/1300 se mi nezdál nijak zásadní. Je ale fakt, že jsem tomu nedával tak za uši, jako tomu mému. Tak by mne zajímalo, jestli je potřeba ta stříkačka taky "rozjezdit", stejně, jak to bylo, když jsem začal sedlat současný vůz :-)
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

tek: ano, je adaptivní...postupně si na sebe musíte zvyknout a jeden od druhého se něco přiučit 8)
Když sem jezdil na spotřebu, pak chvíli trvalo, než ta mrcha ožila. Nebo pak odpojit baterku a restartovat ju tím...a zase si zvykáte :roll:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10505
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jak bych to řekl ...

Podle moudré knihy má ŘJ 3 paměti - permanentní, operační, programovatelnou permanentní.
Permanentní paměť osahuje řídící algoritmus a nelze ji změnit
Operační slouží pro výpočty a dočasné uložení hodnot, ŘJ si tam vkládá a bere údaje podle okamžité potřeby
Programovatelná permanentní pamět - v ní jsou uloženy údaje o konkrétním automobilu a konkrétní normě toxicity.

Takže: řídící jednotka má sice vlastnost učit se, ale obávám se, že až tak adaptivní není. A podle výše uvedeného popisu se řidiči nepřizpůsobí.

A co se "rozježdění" týká - tak v každém jednom případě jde o záležitost spíše motorickou než elektronickou. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

no jak sem psal, při pomalejších jízdách sem pak měl problémy z toho dostat nějaký vyšší výkon. I co se zrychlení týče-bylo to pak chvíli líné než si to zvyklo...ale je možné, že je to otázkou motoru...i když u třech 17tek?!
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tek »

Príma, tedy jak by řekl klasik "it's not bug, it's a feature" Nemám ve 1300 otáčkoměr, tak nevím, na kolik jezdím, ale tady už motor projevoval ochotu i lehce pod 2000 ot/min, což je proti bratrově HTP 47kW výrazný rozdíl :-)
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

ale jo, od spoda to táhne dobře...jen když to chvíli nevytáčím a najedu x setkm na pohodu tak pak se tomu moc nechce(rozuměj-chce se tomu o poznání hůře)...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

moja RJ sa uz adaptovala aj na 1,6ku :P
Ale neskusal som jazdit na spotrebu tak to lenive este nebolo :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Majo píše:moja RJ sa uz adaptovala aj na 1,6ku :P
Ale neskusal som jazdit na spotrebu tak to lenive este nebolo :mrgreen:


jj, 1,6 motor to snad ani nepozná, taky sme nacpali do nivy 16ku a jelo to krásně...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ale vy ste asi nemali znizeny blok o 2,3mm, 80ky piesty co behaju az do tesnenia a hlavu liznutu o 0,5mm a nenutili ste to tak jazdit na 95ku :lol: :lol: :lol:
kazdopadne to chodi o dost krajsie nez 1,7(seriova)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

úfff, toš to ne...jen se udělala nejnutnější oprava a šlo to tam.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

For Luděk a další k problematice adaptivity ŘJ .
Neznám ŘJ „stříkaček“ ve vozech do 2107 ,ale ŘJ ve vozech 211X –Euro II a III má tu vlastnost (rusové ji nazývají samoobučenie – psáno bukvami) ,že např. při detonacích motoru trvale zavede korekci předstihu do RWM (operační paměť) . To mohu podepsat . Nevím však ,jestli se tato minusová korekce úhlu předstihu vrátí „do nuly“ postupně nebo až při resetu ŘJ . Diagnostické programy však rozlišují reset s výmazem chybových kódů a reset s výmazem „samoobučenija“ . K tomu druhému resetu dojde i při odpojení akumulátoru (napájení RWM) na dobu delší než cca 5 min .
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ano je to tak, ale 211X pripadne aj 21214X ako Euro II tak aj Euro III su stvorbody a na rozdiel od stareho, tu spominaneho jednobodu, maju navyse DATNIK DETONACJI, cize cidlo klopania(okrem mnohych inych odlisnosti)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ako pise majo znizovanie predstihu pri detonacii je preto ze na motore je cidlo klepania a ecu dokaze rozpoznat ktory valec detonoval takze asi tak. Sebaucenie je vlastnost snad kazdej ecu ale akym sposom to robi to teda netusim.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6505
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ciste z pohledu toho, co vim o programovani, co vim o jednocipech a co vime o dobe vzniku tech RJ, bych vyvodil, ze zadne opravdove "uceni" se nekona. Cekal bych "uceni" cca v tom smyslu, ze ridici jednoka da povel trysce, aby dala tolik a tolik paliva a ocekava dobrou smes. Zjisti ale smes chudou. Pokud se tak deje dlouhodobe, muze dojit RJ k zaveru, ze ma trysku ridit trochu jinak v ramci povolenych toleranci. (to sem popsal zcela virtualni priklad, netvrdim ze tomu tak je). Tedy RJ si dokaze poopravit tovarni hodnoty podle realneho provozu a to v mezich povolenych toleranci. V tom bych videl to uceni.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

JmJ píše:Tedy RJ si dokaze poopravit tovarni hodnoty podle realneho provozu a to v mezich povolenych toleranci. V tom bych videl to uceni.

For JmJ – naprostý souhlas s tvými závěry . K tomu ,co jsem psal v minulých příspěvcích na toto téma : Zřejmě nedochází k návratu samonauky na původní parametry . Mně několikrát „zaklepal“ motor na strmém výjezdu z garáže a zjistil jsem ,že se snížil základní předstih . Po vymazání „samonauky“ motor znatelně „ožil“ . Tato vlastnost asi slouží k přizpůsobení se motoru nižšímu oktanovému číslu paliva . Z toho vzniká problém pro „neznalé“ a jednoduchý „majstrštyk“ pro „znalé s vyšší kvalifikací – vyčurané autoelektroniky“ ,kteří Vám za 30 vteřin oživí motor . Cena jen za připojení diagnostické jednotky se pohybuje od 400 do 600 CZK .
Na potvrzení některých minulých tvrzení (to se to skoro rýmuje) přikládám část výpisu „menu“ pgm ICD .
2 Diagnostika
3 Propojit =id_StartCommunication>main
3 Parametry RJ =id_ReadECUIdentification>main
3 Chybove kody =id_ReadDTCByStatus>main
3 Bezne chyby =id_ReadCurrentDTC>main
3 Prikaz "Doplnky"=id_ReadDTCStatus>main
3 Vymazat kody=id_ClearDiagnosticInformation>main
3 Parametry motoru=id_ReadDataByLocalID>main
3 Kanaly AD prevodniku=id_ADChannel>main
3 Reset ridici jednotky=id_ECUReset>main
3 Vymazat vysledky "samonauky"=id_ClearLearning>main
3 Ukoncit diagnostiku=id_StopCommunication>main
3 Test vykonovych mechanizmu
4 Vstrik 1(2,3,4)=id_Injector>main
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“