Stránka 1 z 4

Prosím poraďte Přední náprava - manžety

Napsal: úte dub 29, 2008 11:30
od chmelař
Prosím mohl mně někdo poradit jak, jednoduše vyměnit manžety na poloosy. Dík Pepa

Napsal: úte dub 29, 2008 16:15
od Luděk Musil
Nejjednodušší bude někoho požádat ... :D
Ale to asi nebude to nejlepší, takže jednoduše to nepůjde - budeš to muset zvládnout sám.
Postup vyjmutí přední poloosy tu již někde byl popsán, nebo Ti ho rád některý z našich Nivařů popíše. Vzhledem k tomu, že Nivu (víceméně) neznám .... laicky bych to viděl asi takto:
zvednout nápravu,
odmontovat brzdové třmeny
vyšroubovat/uvolnit svislé čepy (oba - horní i spodní)
vytáhnout poloosu a vyměnit manžetu.
Při montáži zpět obrácený postup.
Doufám, že neplácám úplné bludy. L.

Napsal: úte dub 29, 2008 20:33
od marty
luděk to popsal docela dobře akorát s tim vyndavánim poloosy je nejakej zádrhel jsou tam prej tři šrouby u diferáku ale nevym ješte jsem jí nevyndaval :)

Napsal: úte dub 29, 2008 20:41
od Luděk Ondrůch
Luděk Musil píše:Nejjednodušší bude někoho požádat ... :D
Ale to asi nebude to nejlepší, takže jednoduše to nepůjde - budeš to muset zvládnout sám.
Postup vyjmutí přední poloosy tu již někde byl popsán, nebo Ti ho rád některý z našich Nivařů popíše. Vzhledem k tomu, že Nivu (víceméně) neznám .... laicky bych to viděl asi takto:
zvednout nápravu,
odmontovat brzdové třmeny
vyšroubovat/uvolnit svislé čepy (oba - horní i spodní)
vytáhnout poloosu a vyměnit manžetu.
Při montáži zpět obrácený postup.
Doufám, že neplácám úplné bludy. L.
Trochu poupravím:

Zvednout nápravu, sundat kolo.
Odšroubovat středovou matici náboje kola.
Odšroubovat spodní svislý čep a náboj i s brzdou vytočit směrem nahoru čímž se vytáhne poloosa z náboje.
Jak se povoluje poloosa z difu neporadím, ještě jsem ji neměnil.
Při zpětné montáži doporučuji vyměnit obě gufera na náboji.

Napsal: stř dub 30, 2008 15:29
od chmelař
Už to mám hotové. Dík Pepa :D

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po květen 05, 2008 17:37 ]
No prosím! A pak že je to složitý auto :D :!: L.

Prodřené vnitřní manžety

Napsal: sob říj 02, 2010 19:46
od veliz
Na mé nivě jsou prodřené obě vnitřní manžety poloos. Guma se prodřela ve třech bodech o hřídel, neboť se při otáčení mačkala - viz foto. Auto má najeto necelých 10000km za 3/4 roku. Předpokládám, že toto není u nivy (dokonce u žádného auta) normální. Napadlo mě, že by příčinou mohla být skutečnost, že jezdím 4x2 a poloosy jsou hnané převážně od kol. Nebo že by se výrobce dopustil chyby při montáži?

Napsal: sob říj 02, 2010 22:37
od hush
Můj názor je, že té poloose - respektive manžetě je jedno, jestli se otáčí jako hnací nebo jako hnaná. Takže to 4/2 nebo 4/4 podle mě nemá vliv.
Jo a pokud si je ještě nevyměnil, tak doporučuji místo vnitřních dát vnější. Déle to vydrží.

Napsal: ned říj 03, 2010 07:35
od Křečík Barbuška
Začátek OT. Někde je chyba, vždyť je to nová kára, ten díl by měl vydržet mnohem déle. Nicméně vidím analogii se vším novým gumovým co dám na krabici a co velice rychle odchází do kytek. Utěšoval jsem se, že je to špatnou montáží, ale ono to vypadá, že to stojí za člověčinec již z výroby. Řekl, bych, že koupě jakékoliv nové Lady je jeden z největších omylů co může člověk udělat. Pryč jsou ty doby, kdy tato auta byla synonymem luxusu a spolehlivosti. Konec OT :mrgreen: .

Napsal: ned říj 03, 2010 11:10
od hush
Přesně tak, já ty manžety mením cca 1 ročně. Ale to se netýká pouze manžet, ale také skoro všech dílu z druhovýroby.

Napsal: ned říj 03, 2010 18:53
od vik2
dej tam vnejsi,,, harmoniky.a bacha na typ vazeliny, kdyz tam das spatnej typ, zere tu gumu....

odchazi to protoze jsou to nekvalitni vyrobky,,, typ pohonu nema vliv.....

druhovyroba ,,, děs!!!! ale jsou moznosti, kupovat dražší dily. Trebas u cepu se to vyplati...

Napsal: ned říj 03, 2010 19:41
od veliz
Dík za rady a názory. Již jsem tam dal vniřtní manžety, zakoupené na Koněvce za 222 Kč, ty vnější tam dám příště, tedy za dalších 10000km :-). Jak jsem se na ně tak koukal a otáčel si poloosou, viděl jsem, že už nové mají tendenci se mačkat. Podle mě jsou vyrobeny ze slabé gumy. Ty vnější působí robustnějším dojmem a jsou v pohodě. Jen mě nenapadlo, že jsou záměnné. Vazelínu jsem použil Mogul Molyka G. No a když už jsem rozebíral nápravu, tak jsem to rozebral totálně a vyměnil všechny čepy včetně spojovací tyče řízení. Vše značky Moog (Federal Mogul, Švýcarsko). Dalo to všechno dost práce, takže jsem to za víkend nestihl, příští víkend bych to chtěl postavit na kola.

Napsal: pon říj 04, 2010 06:58
od vik2
- kontroluj to pravidelne.

-pro zivotnost manzety je dobre,,, kdyz ji na poloose neztahnes páskou silou, ale nechas jen tak. aby se mohla tak nejak protocit kdyz na ni bude nejakej tah. Jsou to drobnosti,,, ale nekdy se clovek divi co vsechno je znát.

-JJ molybdenova vazelina je to nejlepsi.

-Moog byl mel byt OK. sice si malinko priplatis, ale urco vydrzeji o dost vice jak nejake poslke nebo ukrainske.

Napsal: sob říj 09, 2010 17:06
od dmatej
Koko Loko píše:Začátek OT. Někde je chyba, vždyť je to nová kára, ten díl by měl vydržet mnohem déle. Nicméně vidím analogii se vším novým gumovým co dám na krabici a co velice rychle odchází do kytek. Utěšoval jsem se, že je to špatnou montáží, ale ono to vypadá, že to stojí za člověčinec již z výroby. Řekl, bych, že koupě jakékoliv nové Lady je jeden z největších omylů co může člověk udělat. Pryč jsou ty doby, kdy tato auta byla synonymem luxusu a spolehlivosti. Konec OT :mrgreen: .
Na Kalině zatím gumové části po téměř čtyřech letech drží.

Ta guma podle mě není tenká, ale na mašině mají nastavenou moc vysokou teplotu vstřiku. Pak se výrobek zchladí a když se to předtím přehřálo, je to "křehký" a tvrdý. Pak praská.
Když teplotu nastaví nízlko, vstřiky se ucpávají a výroba se zastavuje. Čistit to zabere hromadu času, když je nejhůř, forma se musí rozebrat.
Na Tachovsku jsou takový fabriky asi tři, dělají (nebo aspoň dělaly, když jsem tam brigádničil) plastové díly pro VW, BMW anebo třeba i pro výrobce telefonů a IKEA.

Aspoň podle materiálu by to mělo odpovídat - samozřejmě s klasickou gumou to nemá nic společnýho - už si nepamatuju, co přesně za chemii to je. Podle příměsí se taky určují fyzikální vlastnosti, ale to je většinou daný celkem přesně.

Kvůli vám už zkoumám i chemii :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Polyethylene - PEX by to mohl být třeba ... no nevim ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Elastomer - příklady níže ...
http://en.wikipedia.org/wiki/EPDM_rubber - HA! ... nene, ten prej nerad oleje :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl_rubber - to dole nečtěte, asi vám přestanou chutnat žvejkačky :D

A vůbec ... něco z toho to asi bude ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_rubber

Napsal: sob říj 09, 2010 17:35
od vik2
na ruskem shopu jsem kdysi videl silikonove manzety. ty budou asi nesmrtelny. njn ale jak to sem dostat.
to uz je snadnejsi namontovat tuhou a manzety neresit :lol:

Napsal: sob říj 09, 2010 18:52
od veliz
dmatej píše:Ta guma podle mě není tenká, ale na mašině mají nastavenou moc vysokou teplotu vstřiku. Pak se výrobek zchladí a když se to předtím přehřálo, je to "křehký" a tvrdý. Pak praská.
Jak je vidět na mých fotkách, guma nepraskla. Došlo k prodření zevnitř, protože manžeta není schopna držet tvar. Je prostě příliš měkká ve srovnání s jinými manžetami, mj. i niva vnější.