Stránka 1 z 1
Kardan na zakázku
Napsal: pon dub 14, 2008 12:03
od Pája
Dneska je tak pěkně, že ho tam asi šoupnu. Co na něj říkáte? Hardy spojka je odstraněná a kříže jsou Made in USA od firmy SPICER. Výrobce mi tvrdil, že to je stejná třída jako pro BMW 330(cca 200 koní). Snad bude dobře sloužit a svou životností přežije auto...
Napsal: pon dub 14, 2008 12:04
od Pája
a ještě konec...
Napsal: pon dub 14, 2008 12:14
od Malda
Co cena a vaha oproti puvodnimu?
Napsal: pon dub 14, 2008 12:18
od Atex
hm hm.. to vidim poprve, kde se to da splasit?
Napsal: pon dub 14, 2008 12:25
od Ondra 07
Hezke... Jaka byla ta cena? V kombinaci s difikem s uzaverkou je to peknej vanocni darek...
Napsal: pon dub 14, 2008 14:54
od Pája
Váha je zhruba stejná, ale v případě zhotovení náhražky hardy spojky z duralu, by byla pod originálem. Origo trubky jsou tlustší a maj větší průměr, takže setrvačná síla je u tohodle nižší. Dal sem za to podpultových 6000kč u jedné nejmenované firmy ze stř. Čech.(nerad bych, aby se to majitel dozvěděl a zaměstnanci měli problémy...). Oficiálně by to stálo asi dvojnásob.
Jo a vyrobil mi to tak, že okopíroval origo kardan, ale změnil průměry trubek, kříže a vůbec všechno...
Napsal: pon dub 14, 2008 17:05
od Ondra 07
Daji se ty krizky od nejmenovane firmy koupit?
Napsal: pon dub 14, 2008 19:38
od Štěpán
Už to máš na autě? Jestli jj, tak poreferuj, jak je to s jízdou bez hárdyspojky. Obávám se, že bez hárdyspojky budeš v autě, jak na vibrátoru a budou možná dost trpět díly jako převodovka a rozvodovka.
Napsal: pon dub 14, 2008 20:32
od Hurikán
Štěpán Getsko píše:Už to máš na autě? Jestli jj, tak poreferuj, jak je to s jízdou bez hárdyspojky. Obávám se, že bez hárdyspojky budeš v autě, jak na vibrátoru a budou možná dost trpět díly jako převodovka a rozvodovka.
Vynechání hardyny se mně osobně taky moc nelíbí. Měly to tak sice starší Octávie, Populáry a pod, jenže to byla jiná generace a výkonová skupina automobilů.
Vibrátoru bych se úplně nebál, ale rozjezdy budou hodně na tvrdo a životnosti spomínaných dílů to určitě nepřidá. Vynecháním hardy spojky se toho moc zlepšit nemůže, spíš naopak. Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu. Toto tomu moc nepomůže. Gumová spojka se při rozjezdu sice napruží/stlačí, ale to jen o určitý počet stupňů. Dál stejně už jen kvůli šroubům a nábojům nemůže. Tlumí ale největší rázy v kardanu a o to jde.
V každém případě jsem zvědavý na poznatky z provozu.
Napsal: úte dub 15, 2008 06:10
od Teepee
Hurikán píše:Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu....
Ano zmiňoval, trochu jsme se tehdy neshodli, neb já si myslím, že originální kardan má dobrou životnost a pro mé potřeby je to jeden z dílů, kterému prakticky není třeba věnovat pozornost. Pájovy potřeby jsou jiné, na poznatky z provozu se též těším. Jestli si správně pamatuju, mluvili jsme pak o tom s Pájou ještě na jarní Bechyni 2006.
Napsal: úte dub 15, 2008 06:49
od Pája
Tak už je na místě. Vaše obavy z absence hardyny mě trochu zklamaly, ale to od netunerů, šlo očekávat. O výhodách při rozjezdu sem pravděpodobně hovořil jen z důvodu menší hmotnosti kardanu.
Takže nevýhody: hluk od převodovky se krásně nese celym kardanem a zhruba ho zdvojnásobuje. Další nevýhoda je ten záběr na tvrdo z klidu. V běžnym rozjíždění a měnění rychlostních stupňů nepociťuji oproti hardy kardanu žádnou změnu. Pouze při změně směru jízdy(vpřed - vzad) se ozve lehounké cinknutí z diferenciálu.
A výhody: kardánek si jen šumí, je asi líp vyváženej, než původní. Životnost a zatížitelnost je někde jinde. Rotující hmoty jsou nižší. A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne. Ta, co tam byla už nevypadala na 100%.
Jinak unašeče křížů, kříže a ten vytahovací tisícihran na začátku je od firmy Spicer, ale to už sem asi psal...
To Ondra07: Kříže by ti asi prodali, ale nevim, jestli maj i kříže na žiguláckej kardan. Ty co tam mám já sou jiný. VĚTŠÍ A SILNĚJŠÍ!!!
Napsal: úte dub 15, 2008 12:51
od Atex
Pája píše:A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne.
ja jsem ji mel roztrhnutou kdo vi jak dlouho a ani sem to nepoznal
ona se vzdycky pretrhne v takovych mistech kde se teoreticky nemuze nic stat.. auto jede dal do dalsi vymeny.
Re: Kardan na zakázku
Napsal: pát říj 31, 2014 20:28
od corsair
Ja mam hardy jak handru ale ta ma za sebou 30rokou a 74tisic km... Aj ruska guma starne...
Re: Kardan na zakázku
Napsal: pát říj 31, 2014 21:44
od Roman
Kup si novu, mladu a budes sa divit