Stránka 1 z 1
VAZ 2105 - RELÉ B117?
Napsal: pon dub 07, 2008 19:40
od Miči
Koupil jsem do rezervy 2105 a narazil jsem na něco co neznám - mám nějaký nejspíš relé na pravým podběhu, wejra na icq (neviděl fotku) potvrdil, že by se mohlo jednat o prokleté B117 je to pravda? Pokud ano jedno bych koupil.
Napsal: pon dub 07, 2008 21:08
od Marek89
To relé je na štartér. Označenie bohužiaľ neviem.
Napsal: pon dub 07, 2008 21:19
od Cory
Naozaj? Ja tam mam take iste (zda sa mi to tak) a sluzi ako rele kontrolky dobijania
Napsal: úte dub 08, 2008 14:10
od Křečík Barbuška
Ano, je to relé kontrolky dobíjení. A jak jsi přišel na to B117 a proč to prokletí?
Napsal: úte dub 08, 2008 14:28
od Marek89
A potom kde je relátko na štartér ?
Napsal: úte dub 08, 2008 14:31
od Křečík Barbuška
Není, ne všechny pětky a sedmičky jej měly.
Napsal: úte dub 08, 2008 14:33
od Marek89
Aha, no ja zase mám na pravo relátko štartera a na kontrolku dobíjania som nikdy nemal nič. Či nie ?
Napsal: úte dub 08, 2008 18:26
od Hurikán
Marek89 píše:Aha, no ja zase mám na pravo relátko štartera a na kontrolku dobíjania som nikdy nemal nič. Či nie ?
Obrázek
Nápodobně. Jsem na tom stejně. Mám na 05 relé na startér, ale kontrolka dobíjení je nezapojená. Některé serie to takhle měly.
Napsal: úte dub 08, 2008 19:23
od Miči
to loko koko: strach z toho, že kdyby to bylo B117 - kazící se , mohl by se z auta podle příspěvků tady na fóru stát stroboskop = moje smrt. Jinak já mám kontrolku dobíjení zapojenou - kontrolka ve sdruženém přístroji spol. s kontrolkou mazání a palivoměrem a teploměrem funguje.
OK a teda relé dobíjení je kde? Na moji druhý 2105 tady toto relé nikde není - to co je na fotce.
Napsal: úte dub 08, 2008 20:32
od Křečík Barbuška
Miči, B117 je označení zapalovací cívky, pokud máš strach z blikajících světel tak upři svůj zrak na řidičův podběh, najdešli tam černou velkou kostku s nápisem PP380 tak to je ta věc co ti může činit blikání, neb to je mechanický regulátor. Pokud tam uvidíš jen šroubečky tak zaostři zrak na alternátor a uvidíš na něm takový hliníkový kvádřík a věz, že to je pro změnu regulátor polovodičový. Oba se kazí tak stejně, tedy někdy ano, ale spíše ne, pokud si světla zablikají při přechodu na volnoběh je to jev, dalo by se říci normální.
Dvě, mě na tuty známé konfigurace relé kontrolky dobíjení, startéru, regulace
2105 r.v. 1983 relé kontrolky dobíjení ano, relé startéru ne, regulace polovodičová na alternátoru
2107 r.v. 1987 relé kontrolky dobíjení ne (kontrolka nezapojena), relé startéru ne, regulace polovodičová
Jinak viděl jsem i pětku mladších ročníků se starým alternátorem a PP380.
Napsal: úte dub 08, 2008 20:36
od Křečík Barbuška
rosta píše:proto mají lady 21053 relé startéru-1500a 1600 mají relé kvůli vyššímu odběru proudu na startéru 1200a 1300 ho nemají -menší objem=menší odběr proudu na startér proto tam relé není
Nesouhlasím, proudová náročnost zasouvací cívky startéru je všude stejná, stejně jako startéry (nemyslím stříkačky), spínačkou se jen ovládá spouštěcí mechanismus, hodně silový okruh je ovládán uvnitř startéru tím "malosilovým".
Napsal: úte dub 08, 2008 20:37
od Nemo
rosta píše:proto mají lady 21053 relé startéru-1500a 1600 mají relé kvůli vyššímu odběru proudu na startéru 1200a 1300 ho nemají -menší objem=menší odběr proudu na startér proto tam relé není
Promiň Rosťo, ale to mi přijde trochu mimo.
Odběr vystavovací cívky startéru je snad zcela nezávislý na objemu motoru.
To relé spíná proud do vystavovací cívky a ne do motoru spouštěče.
A na mojí 2104 (1300)r.v.89 jsem měl filtr originál kolmo na motor.
Safra, Pípák byl zas rychlejší!
Napsal: úte dub 08, 2008 21:24
od Marek89