Stránka 1 z 2

Přebíjení

Napsal: čtv dub 03, 2008 11:51
od jakke
Ahoj ladysti tak mám zase problém když nastartuju a motor je studenej tak přebíjí baterka když ho zahřeju na provozní teplotu tak pak je to ok? předem dík za rady

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt duben 03, 2008 14:55 ]
Pozn. moderátora: a příště ......... zvol správnou sekci pro dotaz (v tomto případě třeba "elektrická soustava". L.

Napsal: čtv dub 03, 2008 12:44
od Jelen
jak jsi to poznal?

Napsal: čtv dub 03, 2008 12:49
od jakke
podle ukazatele

Napsal: čtv dub 03, 2008 12:49
od Luděk Musil
určitě má 05 nebo 07-ičku .... a ty mají přece V-metr :idea:

:D :D :D :D :D
---------------------------------------------------------------------
To jakke: až tak bych to jako problém neviděl. Jde spíše o to, že alternátor se ihned po nastartování snaží "dokrmit" baterku a proto dává víc. Po chvíli (a věř mi - není to omezeno dobou zahřátí motoru) tu baterii trochu nakrmí a "poleví ve svém úsili". L.
PS: palubní ukazatel stavu napětí v palubní síti je informativní (čili NEKALIBROVANÝ) přístroj ..... jasný?

Napsal: čtv dub 03, 2008 13:17
od jakke
aha díky a ještě otázečka když to přebíjí tak problikávaj světla to je taky normální ? :lol:

Napsal: čtv dub 03, 2008 13:23
od Luděk Musil
dobrá - taky otázečka: když to nepřebíjí tak neproblikávají světla ?
Následně vysvětlím. L.

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:10
od jakke
ano když nepřebíjí tak neproblikávaj

Re: Přebíjení

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:11
od Petr HC
jakke píše:Ahoj ladysti tak mám zase problém když nastartuju a motor je studenej tak přebíjí baterka když ho zahřeju na provozní teplotu tak pak je to ok? předem dík za rady
Jelen:jak jsi to poznal?
Jakke : podle ukazatele atd...........

Rád bych leckdy poradil – ale definice závady tímto způsobem mne dokáže často odradit .

Ukázka z tohoto pondělka : Přišel za mnou na radu chlapec asi 16 let - v ruce „suše zdestilované“ nabíjecí zpětné relé (jednokotvičkové 6V). „ Pane M. otec mne za Vámi poslal ,že prý rozumíte autoelektrice a poradíte nám co s tím“.
Ptám se ho : Z jakého motocyklu toje to je ?
Ch: To není z motocyklu.
M: Tak z čeho ?
Ch: Z auta.
M: Z jakého auta ?
Ch: Z Tatry .
M: Z jaké Tatry ?
Ch: Ze žluté .
M: Jak to vypadá ?
Ch: Nemá střechu .
M: Není to kabriolet Tatra 57 ?
Ch: Jo něco takového .
M: Áčko nebo Béčko ?
Ch: Nevím .
M: Nevařila se baterie ?
Ch: Nevím .
M: Kolikawattové to má dynamo ?
Ch: Nevím .
Atd .atd …….
A teď zkuste někomu takovému něco vysvětlit korespondenční cestou .
Proto prosím za všechny ,kteří se snažíme někomu poradit – vysvětlete závadu co nejpodrobněji včetně i zdánlivě zbytečných podrobností . Ušetříte čas i nervy nám i sobě .A na fóru místo i dalším „potřebným“ .

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:16
od Luděk Musil
Řekl bych, že máš na levým podběhu černou krabičku s vyraženým PP380. Nedoporučuju/opovaž se/neradím Ti ji rozdělávat či do ní nějak jinak zasahovat (nech to někomu, kdo tomu rozumí a umí to), ale stačí jemným smikem (a samozřejmě velice jemně a něžně) očistit uvnitř na relé kontakty, taktéž kostru a konektory, které přivádějí napětí. Problém s přebíjením by měl, alespoň částečně, ustat. L.

Edit:
To Petr HC: při tomto popisu je to úsměvná příhoda, ve skutečnosti muselo jít o nervy drásající rozhovor.
To all: totéž co PetrHC říkám i já a není to poprvé: když popisujete závadu, napište co nejvíce (i zdánlivě nepodstatné věci mohou napovědět k řešení problému)

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:22
od Petr HC
Ne ,ne, ne a ještě třikrát NE . Kdo někdy zažil co dovede zrníčko smirku zaseknuté v kontaktech relé mi to potvrdí . Na kontakty POUZE velejemný pilníček a to ještě opatrně - zachovat plošku nebo radius a odebrat co nejméně materiálu a nerozhodit justování (přítlak) kontaktů .
P.S. Luďku , lze ten edit dopsat i po další odpovědi a jak ?
Vidíš u svého příspěvku v pravém horním roku tlačítko "UPRAVIT" ? Pokud ano, vše ostatní je jasné. L.

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:27
od Saša
Luděk Musil píše:nech to někomu, kdo tomu rozumí a umí to), ale stačí jemným smikem (a samozřejmě velice jemně a něžně) očistit uvnitř na relé kontakty,
Kontakty relátek a jiné NEČISTĚTE smirkovým papírem ! ! ! Jen v totální nouzi ! "Smirek" zanechává v kontaktech zadřená zrníčka brusiva a zvětčuje tím přechodový odpor a kontakty se rychleji opotřebovávají .VŽDY jehlové jemné pilníky(pokud už jsou na kontaktech navařeny pecičky ) jinak chemicky .
Děkuji za precizní vysvětlení a upřesnění. L.

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:30
od Saša
Sakryš zase s křížkem po funuse . Píšu pomalu (jako blesk - jedním prstem sem - tam udeřím.) :D

Napsal: čtv dub 03, 2008 14:37
od Luděk Musil
No já velmi často čistím kontakty relé (za posledních pět let asi jednou ... před pěti lety) jemným smirkovým papírem a to vždy, když zrovna v šupleti nemůžu najít ten jeden, jediný v obci, exemplář jemného jehlového pilníku ..... :D :D :D :D .
Poté, co jsem to tak udělal, jsem kontakty zlehka propláchl v tech. benzínu, a protáhl jimi několikrát kousek hadříku. L.

OT:
PetrHC: víš, že bych Tě docela rád poznal? Až pojedu někdy za bratrem do Špindlu, tak se určitě stavím.

Napsal: čtv dub 03, 2008 16:02
od jakke
no tak zatím dík když byste měli eště nákej nápad tak určitě napište :)

Napsal: čtv dub 03, 2008 16:25
od Luděk Musil
jakke píše:no tak zatím dík když byste měli eště nákej nápad tak určitě napište :)
Hlavně TY by jsi měl měl být ve svých specifikacích závad konkrétnější ..... z vody se blbě vaří :( :cry: . L.