Přebíjení
Moderátor: Moderátoři
Přebíjení
Ahoj ladysti tak mám zase problém když nastartuju a motor je studenej tak přebíjí baterka když ho zahřeju na provozní teplotu tak pak je to ok? předem dík za rady
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt duben 03, 2008 14:55 ]
Pozn. moderátora: a příště ......... zvol správnou sekci pro dotaz (v tomto případě třeba "elektrická soustava". L.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt duben 03, 2008 14:55 ]
Pozn. moderátora: a příště ......... zvol správnou sekci pro dotaz (v tomto případě třeba "elektrická soustava". L.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
určitě má 05 nebo 07-ičku .... a ty mají přece V-metr
---------------------------------------------------------------------
To jakke: až tak bych to jako problém neviděl. Jde spíše o to, že alternátor se ihned po nastartování snaží "dokrmit" baterku a proto dává víc. Po chvíli (a věř mi - není to omezeno dobou zahřátí motoru) tu baterii trochu nakrmí a "poleví ve svém úsili". L.
PS: palubní ukazatel stavu napětí v palubní síti je informativní (čili NEKALIBROVANÝ) přístroj ..... jasný?
---------------------------------------------------------------------
To jakke: až tak bych to jako problém neviděl. Jde spíše o to, že alternátor se ihned po nastartování snaží "dokrmit" baterku a proto dává víc. Po chvíli (a věř mi - není to omezeno dobou zahřátí motoru) tu baterii trochu nakrmí a "poleví ve svém úsili". L.
PS: palubní ukazatel stavu napětí v palubní síti je informativní (čili NEKALIBROVANÝ) přístroj ..... jasný?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
dobrá - taky otázečka: když to nepřebíjí tak neproblikávají světla ?
Následně vysvětlím. L.
Následně vysvětlím. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Přebíjení
Jelen:jak jsi to poznal?jakke píše:Ahoj ladysti tak mám zase problém když nastartuju a motor je studenej tak přebíjí baterka když ho zahřeju na provozní teplotu tak pak je to ok? předem dík za rady
Jakke : podle ukazatele atd...........
Rád bych leckdy poradil – ale definice závady tímto způsobem mne dokáže často odradit .
Ukázka z tohoto pondělka : Přišel za mnou na radu chlapec asi 16 let - v ruce „suše zdestilované“ nabíjecí zpětné relé (jednokotvičkové 6V). „ Pane M. otec mne za Vámi poslal ,že prý rozumíte autoelektrice a poradíte nám co s tím“.
Ptám se ho : Z jakého motocyklu toje to je ?
Ch: To není z motocyklu.
M: Tak z čeho ?
Ch: Z auta.
M: Z jakého auta ?
Ch: Z Tatry .
M: Z jaké Tatry ?
Ch: Ze žluté .
M: Jak to vypadá ?
Ch: Nemá střechu .
M: Není to kabriolet Tatra 57 ?
Ch: Jo něco takového .
M: Áčko nebo Béčko ?
Ch: Nevím .
M: Nevařila se baterie ?
Ch: Nevím .
M: Kolikawattové to má dynamo ?
Ch: Nevím .
Atd .atd …….
A teď zkuste někomu takovému něco vysvětlit korespondenční cestou .
Proto prosím za všechny ,kteří se snažíme někomu poradit – vysvětlete závadu co nejpodrobněji včetně i zdánlivě zbytečných podrobností . Ušetříte čas i nervy nám i sobě .A na fóru místo i dalším „potřebným“ .
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Řekl bych, že máš na levým podběhu černou krabičku s vyraženým PP380. Nedoporučuju/opovaž se/neradím Ti ji rozdělávat či do ní nějak jinak zasahovat (nech to někomu, kdo tomu rozumí a umí to), ale stačí jemným smikem (a samozřejmě velice jemně a něžně) očistit uvnitř na relé kontakty, taktéž kostru a konektory, které přivádějí napětí. Problém s přebíjením by měl, alespoň částečně, ustat. L.
Edit:
To Petr HC: při tomto popisu je to úsměvná příhoda, ve skutečnosti muselo jít o nervy drásající rozhovor.
To all: totéž co PetrHC říkám i já a není to poprvé: když popisujete závadu, napište co nejvíce (i zdánlivě nepodstatné věci mohou napovědět k řešení problému)
Edit:
To Petr HC: při tomto popisu je to úsměvná příhoda, ve skutečnosti muselo jít o nervy drásající rozhovor.
To all: totéž co PetrHC říkám i já a není to poprvé: když popisujete závadu, napište co nejvíce (i zdánlivě nepodstatné věci mohou napovědět k řešení problému)
Ne ,ne, ne a ještě třikrát NE . Kdo někdy zažil co dovede zrníčko smirku zaseknuté v kontaktech relé mi to potvrdí . Na kontakty POUZE velejemný pilníček a to ještě opatrně - zachovat plošku nebo radius a odebrat co nejméně materiálu a nerozhodit justování (přítlak) kontaktů .
P.S. Luďku , lze ten edit dopsat i po další odpovědi a jak ?
Vidíš u svého příspěvku v pravém horním roku tlačítko "UPRAVIT" ? Pokud ano, vše ostatní je jasné. L.
P.S. Luďku , lze ten edit dopsat i po další odpovědi a jak ?
Vidíš u svého příspěvku v pravém horním roku tlačítko "UPRAVIT" ? Pokud ano, vše ostatní je jasné. L.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne čtv dub 03, 2008 14:33, celkem upraveno 2 x.
Kontakty relátek a jiné NEČISTĚTE smirkovým papírem ! ! ! Jen v totální nouzi ! "Smirek" zanechává v kontaktech zadřená zrníčka brusiva a zvětčuje tím přechodový odpor a kontakty se rychleji opotřebovávají .VŽDY jehlové jemné pilníky(pokud už jsou na kontaktech navařeny pecičky ) jinak chemicky .Luděk Musil píše:nech to někomu, kdo tomu rozumí a umí to), ale stačí jemným smikem (a samozřejmě velice jemně a něžně) očistit uvnitř na relé kontakty,
Děkuji za precizní vysvětlení a upřesnění. L.
Naposledy upravil(a) Saša dne čtv dub 03, 2008 14:29, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Sakryš zase s křížkem po funuse . Píšu pomalu (jako blesk - jedním prstem sem - tam udeřím.)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
No já velmi často čistím kontakty relé (za posledních pět let asi jednou ... před pěti lety) jemným smirkovým papírem a to vždy, když zrovna v šupleti nemůžu najít ten jeden, jediný v obci, exemplář jemného jehlového pilníku ..... .
Poté, co jsem to tak udělal, jsem kontakty zlehka propláchl v tech. benzínu, a protáhl jimi několikrát kousek hadříku. L.
OT:
PetrHC: víš, že bych Tě docela rád poznal? Až pojedu někdy za bratrem do Špindlu, tak se určitě stavím.
Poté, co jsem to tak udělal, jsem kontakty zlehka propláchl v tech. benzínu, a protáhl jimi několikrát kousek hadříku. L.
OT:
PetrHC: víš, že bych Tě docela rád poznal? Až pojedu někdy za bratrem do Špindlu, tak se určitě stavím.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele: