Stránka 1 z 2

Plný plyn-problém!

Napsal: pon bře 31, 2008 20:07
od Atex
dnes se mi to stalo uz potreti asi a uz mi to pije krev! pri hodne prudkem rozjezdu, kdyz jednicku dvojku drzim plny plyn tak se to zakucka a pokud hned nepustim plyn tak zdechne.. myslel sem ze je to karbec, ale ted tam mam druhy a dela to to same, nesetkali ste se s tim nekdo uz? motor 1600, karbec weber

Napsal: pon bře 31, 2008 21:23
od Miči
nevím jak se to stalo, ale když jsem přetryskoval první ozon (dost ostře) a dal údajně silnější akcelerační pumpu tak mi to dělalo to samý - v podstatě se mi to dusilo... jinak napiš rovnou SZ Markovi ten určitě ví.

Napsal: pon bře 31, 2008 21:30
od Saša
Problém je jednoduchý . Motor má větší spotřebu než je dodávka paliva . Na vině může bejt špatná funkce podávacího čerpadla , zanesené sítko v nádrži , nebo zanesený filtr v karbecu před jehlovýn ventilem .

Napsal: pon bře 31, 2008 22:06
od Atex
jo.. takze se s tim neda nic moc delat pokud dobre chapu :-D mam tam totiz vetsi trysky..

Napsal: pon bře 31, 2008 22:17
od Saša
Pokud se Ti nic dělat nechce , tak to chápeš dobře . Vše skontroluj a pokud chceš bejt jist tak dej před karbec "téčko" a napoj tam tlakoměr (třeba na vodu nebo vzduch)tak do MAX 1 bar. pokud při akceleraci klesne tlak pod 0,1bar tak to nestíhá dodávat .
PS:Klasická závada "vysazení" motorů u UL letadel .

Napsal: úte dub 01, 2008 09:43
od Miči
to Atex - kdyby jsi měl větší trysky mělo by se ti to uchlastávat ne? Nebo mě vyvěďte z omylu.

Napsal: úte dub 01, 2008 10:23
od Hurikán
Miči píše:to Atex - kdyby jsi měl větší trysky mělo by se ti to uchlastávat ne? Nebo mě vyvěďte z omylu.
Jde o to, že palivové čerpadlo již nestíhá dodávat potřebné množství paliva, aby zůstala hladina benzínu v plovákové komoře na potřebné úrovni.

Napsal: úte dub 01, 2008 10:38
od Teepee
Hurikán píše:Jde o to, že palivové čerpadlo již nestíhá dodávat potřebné množství paliva, aby zůstala hladina benzínu v plovákové komoře na potřebné úrovni.
Mno, nemám zkušenost z auta, ale mám s tímhle bohatou zkušenost z dvouválcového dvoutaktu JAWA. A tam se slabý přítok paliva do karburátoru projevil vždy až na 4.tý rychlostní stupeň a to ještě když jsem mu otevřel šoupě...
Proto se mi to nezdá.
Navíc, popis závady je velice obecný. Dělá to vždy, nebo to udělá jen když se prudce přidá? A na jiné rychlostní stupně to nedělá?
A jak dlouho se to vzpamatovává protože se mi nezdá, že by byl rozdíl v tom, když se to nechá kuckat delší nebo kratší dobu. Pokud není v karburátoru benzín, který tam ale čerpadlo přece jen nějaký tlačí, dostatečně na normání režim chodu motoru, tak to prostě nemůže zhasnout. (jedině snad, kdybys hned vyšlápnul spojku, ale ani to asi ne) Podle mého, když je omezená dodávka paliva, tak se to projeví jen při tom největším nároku na jeho dodávku a to pouze PŘECHODNĚ nikoli tím, že to prostě nakonec zdechne.
Navíc, začalo to dělat po nějakém zásahu do seřízení, nebo motoru obecně? Proč by mělo čerpadlo najednou nestíhat?
Z toho velmi obecného popisu mně to svádí spíš ke svíčkám, že by teorie trvale ulité svíčky? Když to dojde do zdechnutí, jak vypadá následující start?

Napsal: úte dub 01, 2008 12:54
od Atex
Teepee píše:A na jiné rychlostní stupně to nedělá?
vzdycky to udela na dvojku pri zhruba 3500ot/min, takze ke trojce uz se ani nedostanu, prave ze to nedel nejak casto, vcera asi potreti co jsem se takhle rozjizdel, moc nemaniacim tak ti presne nereknu.. jinak kdyz mam trojku na dalnici a nekoho predjizdim tak to nedela.
Teepee píše:Proč by mělo čerpadlo najednou nestíhat?
profouknu sitko v nadrzi a v cerpadle, zkusim jeste vymenit palivovy filtr pred cerpadlem, jinak za tyden uz tam bude jiny karbec, zgeneralkovany, mozna to ma nasvedomi akceleracni pumpicka uvidime.
Miči píše:kdyby jsi měl větší trysky mělo by se ti to uchlastávat ne? Nebo mě vyvěďte z omylu.

jeste se mi to nepovedlo, auto akorat jede lip, netrha, neskyta, krasne plynule jde za plynem...

Napsal: úte dub 01, 2008 14:09
od Little Red Riding Hood
Hurikán píše:
Miči píše:to Atex - kdyby jsi měl větší trysky mělo by se ti to uchlastávat ne? Nebo mě vyvěďte z omylu.
Jde o to, že palivové čerpadlo již nestíhá dodávat potřebné množství paliva, aby zůstala hladina benzínu v plovákové komoře na potřebné úrovni.
nestačilo by zvětšít zdvih te tyčinky co hejbe membránou??..

Napsal: úte dub 01, 2008 15:19
od Křečík Barbuška
Majo mi kdysi radil dát tenší podložku pod čerpadlo čímž se zvýší zdvih, jak píše Karkulka. Další možnost je zacpaný filtr, u mě po dvou letech provozu fungoval jako omezovač otáček, při 5 tis. a plném ceresu jsem šel natvrdo na volant :lol: .

Re: Plný plyn-problém!

Napsal: úte dub 01, 2008 16:42
od Jarin
Atex píše:dnes se mi to stalo uz potreti asi a uz mi to pije krev! pri hodne prudkem rozjezdu, kdyz jednicku dvojku drzim plny plyn tak se to zakucka a pokud hned nepustim plyn tak zdechne.. myslel sem ze je to karbec, ale ted tam mam druhy a dela to to same, nesetkali ste se s tim nekdo uz? motor 1600, karbec weber
Jaký máš typ webru na motoru?

Napsal: úte dub 01, 2008 17:06
od utia
Koko Loko píše:Majo mi kdysi radil dát tenší podložku pod čerpadlo čímž se zvýší zdvih, jak píše Karkulka. Další možnost je zacpaný filtr, u mě po dvou letech provozu fungoval jako omezovač otáček, při 5 tis. a plném ceresu jsem šel natvrdo na volant :lol: .
Presne tak , zmencit podlozky pod cerpadlem paliva, pak ti toho tam vic doda...

Napsal: úte dub 01, 2008 17:56
od Saša
Než začnete jakkoli upravovat zdvih na čerpadle pořádně skontrolujte celou palivovou soustavu .(sítko v nádrži , stav hadic na sací straně , sítko a těsnost ventilků v podávacím čerpadle , filtru na vstupu karburátoru a průchodnost jehlového ventilu).
Hraní si z výměnou podložek za menší (obvykle podomácku vyrobených z materiálu "co dům dal" ) vede většinou ke vzniku záhadně se objevující se a "nevysvětlitelně" mizející závady vysazení motoru .
Jedete a z ničeho nic začne motor strácet tah někdy i chcípne ! ? Otevřete kapotu tam vše OK "něco" skontrolujete a tu a tam něčím pohýbete a na nic nepřídete . Po 2 - 5ti minutách (dle zvědavosti) jdete skusit nastartovat a ono to naskočí jak má . zakroutíte hlavou a vyrazíte , auto jede jak má a Vy po pár dnech zapomenete . Jenže ouha ! Vlastnoručně vyrobená závada (úprava podložky někdy před časem) číhá dál na svojí šanci . Závada se totiž špatně odhaluje a jmenuje se VAR benzínu . Podložky jsou vyrobeny z materiálu zabraňujícimu v přenosu tepla z motoru na čerpadlo . Když se ohřeje čerpadlo , může se stát že na sací straně dojde k varu benzínu vlivem vysoké teploty a nižšího tlaku a čerpadlo přestane sát . Závada se sama po chvilce opraví a nemusí se opakovat několik set kilometrů (záleží na mnoha faktorech).
Tak zvažte úpravy.
PS: Jen pro zajímavost - stejně se projevující závadu spůsobuje ucpané odvzdušnění nádrže . Ufff.

Napsal: úte dub 01, 2008 18:48
od Ivo
Sašo, to těsnění pod palivové čerpadlo se dá normálně koupit v různých šířkách, ale to ty určitě víš. Neboj, doma ho vyrábět nebudem. Mám ještě nějaké zásoby těsnění, tak se něco použije.