Nemova Plesnivka
Napsal: stř bře 26, 2008 21:54
Tak tedy, byla nebyla, ale spíš byla jedna Lada 2103.
Vyrobili jí roku 1978, dovezli do Československa, kde si jí za pomoci úplatku a dlouhého čekání, koupil její majitel.
Byla autem vytouženým a milovaným, vozila rodinku na výlety a dovolené, a dostávalo se jí náležité péče. Garáž, pravidelný servis, očista a leštění, nástřiky dutin.... Jak šly roky, došlo i na výměnu blatníků, s ..pravda trochu nekvalitním lakem.
Jednoho dne odešel její majitel z tohoto světa. Pro jeho ženu byla Lada těžko ovladatelná a komplikovaná.
A tak postávala v garáži, a ven se dostala jen občas.
Od loňského září už z garáže nevyjela.
Loni v říjnu začlo do betonové nevětrané garáže střechou zatékat.
Otevřenými okýnky nateklo i do auta.
Střechu sice v listopadu opravili, ale auto zůstalo v nevětrané, vlhké garáži.
A tak začlo dílo zkázy. Šance se chopila plíseň, rozšířila se po kobercích, stropě, rukávu řadící páky......
V březnu jsem se o ní dozvěděl. Nabídka zněla "nechceš starýho žigulíka,nějakou tu patnáctku, nebo co to je, 30 let garážovaný,STK do 2009, za 2tisíce?" No uznejte, na to existuje jen jedna odpověď.
Po otevření garáže se vyvalil těžký zápach starého sklepa, nasednul jsem do auta a zjistil, že poněkud čvachtá koberec, odhrnul jsem plíseň ze zapalovací skříňky a zasunul klíček.
Nedůvěřivě jsem zkusil, jestli se alespoň rožnou kontrolky, a ono jo! Zkusil jsem opatrně otočit, a motor se ochotně převalil. (podotýkám, že baterku od toho září nikdo nenabíjel)
Načerpání paliva, pokus o vytažení sytiče, ale lanko zcela zarezlo v bowdenu, tak jsem ohnul strunu přímo na karbu. Pak jsem otočil klíčkem, a světe div se, motor naskočil, jakoby tam stál odvčera!
Problém přirezlé spojky se vyřešil trochu násilným zařazením zpátečky, a hurá na projížďku.
Až na silný chrčivý zvuk z oblasti kardan/dif/poloosy, se auto zdálo být jizdyschopné, a protože mi kolegové se služební dodávkou udělali servisní doprovod, vyrazil jsem z Turnova k domovu.
Tak, to by jako slohovka pro dnešek stačilo, přidám pár letmých fotek, a další rozpravy někdy příště.
Vyrobili jí roku 1978, dovezli do Československa, kde si jí za pomoci úplatku a dlouhého čekání, koupil její majitel.
Byla autem vytouženým a milovaným, vozila rodinku na výlety a dovolené, a dostávalo se jí náležité péče. Garáž, pravidelný servis, očista a leštění, nástřiky dutin.... Jak šly roky, došlo i na výměnu blatníků, s ..pravda trochu nekvalitním lakem.
Jednoho dne odešel její majitel z tohoto světa. Pro jeho ženu byla Lada těžko ovladatelná a komplikovaná.
A tak postávala v garáži, a ven se dostala jen občas.
Od loňského září už z garáže nevyjela.
Loni v říjnu začlo do betonové nevětrané garáže střechou zatékat.
Otevřenými okýnky nateklo i do auta.
Střechu sice v listopadu opravili, ale auto zůstalo v nevětrané, vlhké garáži.
A tak začlo dílo zkázy. Šance se chopila plíseň, rozšířila se po kobercích, stropě, rukávu řadící páky......
V březnu jsem se o ní dozvěděl. Nabídka zněla "nechceš starýho žigulíka,nějakou tu patnáctku, nebo co to je, 30 let garážovaný,STK do 2009, za 2tisíce?" No uznejte, na to existuje jen jedna odpověď.
Po otevření garáže se vyvalil těžký zápach starého sklepa, nasednul jsem do auta a zjistil, že poněkud čvachtá koberec, odhrnul jsem plíseň ze zapalovací skříňky a zasunul klíček.
Nedůvěřivě jsem zkusil, jestli se alespoň rožnou kontrolky, a ono jo! Zkusil jsem opatrně otočit, a motor se ochotně převalil. (podotýkám, že baterku od toho září nikdo nenabíjel)
Načerpání paliva, pokus o vytažení sytiče, ale lanko zcela zarezlo v bowdenu, tak jsem ohnul strunu přímo na karbu. Pak jsem otočil klíčkem, a světe div se, motor naskočil, jakoby tam stál odvčera!
Problém přirezlé spojky se vyřešil trochu násilným zařazením zpátečky, a hurá na projížďku.
Až na silný chrčivý zvuk z oblasti kardan/dif/poloosy, se auto zdálo být jizdyschopné, a protože mi kolegové se služební dodávkou udělali servisní doprovod, vyrazil jsem z Turnova k domovu.
Tak, to by jako slohovka pro dnešek stačilo, přidám pár letmých fotek, a další rozpravy někdy příště.