Stránka 1 z 2
Niva vs Aro 240
Napsal: pát bře 21, 2008 12:10
od negio
chcem sa spytat rady skusenejsich ktore auto je lepsie v terene lada niva alebo aro 240 viem ze to velmi vela zavisi od sofera,pneumatik a dalsich dolezitych faktorou ale teoreticky pri rovnakom obuti a vyrovnanych skusenostiach soferou by sa ktore auto dostalo v rovnakom terene dalej???
A samozrejme aj ktore auto je lepsie na ceste ci uz stabilitou alebo celkovymi jazdnymi vlastnostami??
Mozno to do tejto temy ani nepatri ale newedel som kde to zaradit!!
dakujem!
Napsal: pát bře 21, 2008 12:45
od Majo
dnes som tusim jediny, co tu visi
Chces porovnavat neporovnatelne. Niva je uplne ina kategoria ako Aro a to najma hmotnostou.
Kazdy druh terenu je specificky niecim inym a na kazdy teren je vhodnejsie ine auto. Najvacsou prednostou Nivy je jej vaha - je lahucka - 1100-1300kg preskace po rozbahnenom povrchu a tazke Aro sa zabori do zeme az po sasi.
Vykonovo je na tom zase lepsie Aro, zvladne strmsi vyjazd lepsie, na suchom povrchu by malo ist lepsie Aro.
My sme mali Aro kratko(asi 2roky 240ku a 3/4roka 243) a predne volnobezky na obidvoch fungovali iba sporadicky. Vacsinou to bola plnohodnotna zadokolka a prejazdnost tym padom znacne klesala.
Na ceste som s Arom 243 isiel raz okolo 140km/h a bol to zazitok na cely zivot
S Nivou som maximalne valil 170 a nemal som taky neprijemny pocit. 130 je moja bezna prepravna rychlost

Napsal: úte dub 15, 2008 09:02
od Radek
Majo píše:S Nivou som maximalne valil 170 a nemal som taky neprijemny pocit. 130 je moja bezna prepravna rychlost

Taky samozřejmě záleží na "modelu" Nivy - sedmnáctka s pětikvaltem má 130 jako běžnou rychlost, kdežto moje chudinka šestnáctistovka se čtyřkvaltem to má jako absolutní rychlostní strop - a to jsem teď ještě cestou na Adama zjistil, že těch 130 je jen na tachometru, ve skutečnosti to při 130 jede tak 110...

Napsal: pon dub 28, 2008 15:17
od čmelák
nechcem aby toto vyznelo ako vysmech ale prosim, napis to aj inde ze ti to ide pri 130 skutocnych 110, to len z toho titulu ako to kazdemu ide 190 az 200km/h ano? diky moc
mne by neverili

Napsal: pon dub 28, 2008 15:36
od radek mb
čmelák píše:kazdemu ide 190 az 200km/h
a tobe snad ne?Tak co to mas za auto......

Napsal: pon dub 28, 2008 18:11
od Radek
čmelo: zjistil jsem to tak, že jsem chudinku nivu drtil těch 130 podle tachometru, a pak mi marty řekne, že jel přesně 128 - a to mi docela solidně s Luďkem ujížděli... Jinak jsem zjistil, že v žigulu je to taky, tam tachometr přidává přesně 10km/h, v Nivě asi těch 20...
Kontrolní otázka: kolik je rychlost, když točím 3000 otáček a mám tam čtyřku? To je taková moje cestovní jízda mimo dálnice. To by podle mě mělo bejt určující, samozřejmě mluvím o jízdě bez redukce.

Napsal: pon dub 28, 2008 20:43
od čmelák
radek mb píše:čmelák píše:kazdemu ide 190 az 200km/h
a tobe snad ne?Tak co to mas za auto......

to radek ja nehovorim ze nie ale mal som na aute poskladane prevody mini kolecka a stupnicu na tachometri spravenu podla kolies a cuduj sa svete +/-5 ako kde mi sedela voci radaru napriklad ked som mal 60 tak som siel nejako 58 pri 120 na tacho mi radar ukazal 124 tusim nevim uz presne merane v meste
a ked som tam robil origo stupnicu tak tam kde na budiku bolo 180 tak nekde v tych miestach mi vychazadlo 150

takze som mal asi najpomalsi zigul galaxie, ale sprinty vyhral to mi stacilo

Napsal: úte dub 29, 2008 07:04
od Majo
nemozes chciet vyhravat aj sprinty aj byt najrychlejsi
ale nejak sa nam tato tema zase zvrhla

Napsal: úte dub 29, 2008 09:18
od vik2
No kdyz uz jsme u tech tachometru.
me kdyz ukazuje 100, tak ve skuecnosti jedu 75

Napsal: úte dub 29, 2008 09:29
od Majo
di uz do prdele s tymi tvojimi 5,375 difmi, vis jak mne seres?

Napsal: úte dub 29, 2008 09:32
od vik2
Napsal: úte dub 29, 2008 09:35
od Majo
aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Napsal: úte dub 29, 2008 09:45
od vik2
safra, ARO zvladne stmejsi vyjezd...........hmmmmmmmmmmmm
http://vik2.unas.cz/images/video/vyjezd3.avi
Bludy na tachometri
Napsal: úte kvě 06, 2008 11:45
od Paťo Zvolen
Radek píše:těch 130 je jen na tachometru, ve skutečnosti to při 130 jede tak 110...

je to síce celé tu pomaly off topic, ale priám aj ja trošku do mlyna svojím poznatkom a skúsenosťami z praxe.
Rýchlosť (ako tú reálnu) meriam zásadne pomocou GPS a ako to tak sledujem ukazuje vám to riadne bludy (Vika a Maja neriešim oni majú diametrálne odlišné diferáky od tých v pôvodnom znení) Mne to ukazuje približne takto :
Tachometer 60 Reál cca 56
Tachometer 70 Reál cca 65
Tachometer 80 Reál cca 76
Tachometer 90 Reál cca 86
Tachometer 100 Reál cca 95
Ako ak sa na aute nič zásadné nemenilo tak pri 130 aby som šiel 110 je už dosť rozdiel
Napsal: stř kvě 07, 2008 07:56
od Majo
5km/h je povinna a minimalna odchylka tachometra, teda Pato, ukazuje Ti to presne ako ma
len nezabudajte ako vela spravi pouze obvod kolesa....
ja mam prave diferaky k hovnu, na moje kolesa nestacia ani aby som sa dostal na seriove prevody (a teda odchylku tachometra)