Niva vs Aro 240
Moderátor: Moderátoři
Niva vs Aro 240
chcem sa spytat rady skusenejsich ktore auto je lepsie v terene lada niva alebo aro 240 viem ze to velmi vela zavisi od sofera,pneumatik a dalsich dolezitych faktorou ale teoreticky pri rovnakom obuti a vyrovnanych skusenostiach soferou by sa ktore auto dostalo v rovnakom terene dalej???
A samozrejme aj ktore auto je lepsie na ceste ci uz stabilitou alebo celkovymi jazdnymi vlastnostami??
Mozno to do tejto temy ani nepatri ale newedel som kde to zaradit!!
dakujem!
A samozrejme aj ktore auto je lepsie na ceste ci uz stabilitou alebo celkovymi jazdnymi vlastnostami??
Mozno to do tejto temy ani nepatri ale newedel som kde to zaradit!!
dakujem!
Naposledy upravil(a) negio dne úte říj 13, 2009 06:35, celkem upraveno 1 x.
dnes som tusim jediny, co tu visi
Chces porovnavat neporovnatelne. Niva je uplne ina kategoria ako Aro a to najma hmotnostou.
Kazdy druh terenu je specificky niecim inym a na kazdy teren je vhodnejsie ine auto. Najvacsou prednostou Nivy je jej vaha - je lahucka - 1100-1300kg preskace po rozbahnenom povrchu a tazke Aro sa zabori do zeme az po sasi.
Vykonovo je na tom zase lepsie Aro, zvladne strmsi vyjazd lepsie, na suchom povrchu by malo ist lepsie Aro.
My sme mali Aro kratko(asi 2roky 240ku a 3/4roka 243) a predne volnobezky na obidvoch fungovali iba sporadicky. Vacsinou to bola plnohodnotna zadokolka a prejazdnost tym padom znacne klesala.
Na ceste som s Arom 243 isiel raz okolo 140km/h a bol to zazitok na cely zivot
S Nivou som maximalne valil 170 a nemal som taky neprijemny pocit. 130 je moja bezna prepravna rychlost

Chces porovnavat neporovnatelne. Niva je uplne ina kategoria ako Aro a to najma hmotnostou.
Kazdy druh terenu je specificky niecim inym a na kazdy teren je vhodnejsie ine auto. Najvacsou prednostou Nivy je jej vaha - je lahucka - 1100-1300kg preskace po rozbahnenom povrchu a tazke Aro sa zabori do zeme az po sasi.
Vykonovo je na tom zase lepsie Aro, zvladne strmsi vyjazd lepsie, na suchom povrchu by malo ist lepsie Aro.
My sme mali Aro kratko(asi 2roky 240ku a 3/4roka 243) a predne volnobezky na obidvoch fungovali iba sporadicky. Vacsinou to bola plnohodnotna zadokolka a prejazdnost tym padom znacne klesala.
Na ceste som s Arom 243 isiel raz okolo 140km/h a bol to zazitok na cely zivot

S Nivou som maximalne valil 170 a nemal som taky neprijemny pocit. 130 je moja bezna prepravna rychlost

21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Taky samozřejmě záleží na "modelu" Nivy - sedmnáctka s pětikvaltem má 130 jako běžnou rychlost, kdežto moje chudinka šestnáctistovka se čtyřkvaltem to má jako absolutní rychlostní strop - a to jsem teď ještě cestou na Adama zjistil, že těch 130 je jen na tachometru, ve skutečnosti to při 130 jede tak 110...Majo píše:S Nivou som maximalne valil 170 a nemal som taky neprijemny pocit. 130 je moja bezna prepravna rychlost

21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
čmelo: zjistil jsem to tak, že jsem chudinku nivu drtil těch 130 podle tachometru, a pak mi marty řekne, že jel přesně 128 - a to mi docela solidně s Luďkem ujížděli... Jinak jsem zjistil, že v žigulu je to taky, tam tachometr přidává přesně 10km/h, v Nivě asi těch 20...
Kontrolní otázka: kolik je rychlost, když točím 3000 otáček a mám tam čtyřku? To je taková moje cestovní jízda mimo dálnice. To by podle mě mělo bejt určující, samozřejmě mluvím o jízdě bez redukce.
Kontrolní otázka: kolik je rychlost, když točím 3000 otáček a mám tam čtyřku? To je taková moje cestovní jízda mimo dálnice. To by podle mě mělo bejt určující, samozřejmě mluvím o jízdě bez redukce.

21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
to radek ja nehovorim ze nie ale mal som na aute poskladane prevody mini kolecka a stupnicu na tachometri spravenu podla kolies a cuduj sa svete +/-5 ako kde mi sedela voci radaru napriklad ked som mal 60 tak som siel nejako 58 pri 120 na tacho mi radar ukazal 124 tusim nevim uz presne merane v mesteradek mb píše:a tobe snad ne?Tak co to mas za auto......čmelák píše:kazdemu ide 190 az 200km/h![]()

a ked som tam robil origo stupnicu tak tam kde na budiku bolo 180 tak nekde v tych miestach mi vychazadlo 150

takze som mal asi najpomalsi zigul galaxie, ale sprinty vyhral to mi stacilo


safra, ARO zvladne stmejsi vyjezd...........hmmmmmmmmmmmm
http://vik2.unas.cz/images/video/vyjezd3.avi
http://vik2.unas.cz/images/video/vyjezd3.avi
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Bludy na tachometri
je to síce celé tu pomaly off topic, ale priám aj ja trošku do mlyna svojím poznatkom a skúsenosťami z praxe.Radek píše:těch 130 je jen na tachometru, ve skutečnosti to při 130 jede tak 110...
Rýchlosť (ako tú reálnu) meriam zásadne pomocou GPS a ako to tak sledujem ukazuje vám to riadne bludy (Vika a Maja neriešim oni majú diametrálne odlišné diferáky od tých v pôvodnom znení) Mne to ukazuje približne takto :
Tachometer 60 Reál cca 56
Tachometer 70 Reál cca 65
Tachometer 80 Reál cca 76
Tachometer 90 Reál cca 86
Tachometer 100 Reál cca 95
Ako ak sa na aute nič zásadné nemenilo tak pri 130 aby som šiel 110 je už dosť rozdiel
5km/h je povinna a minimalna odchylka tachometra, teda Pato, ukazuje Ti to presne ako ma
len nezabudajte ako vela spravi pouze obvod kolesa....
ja mam prave diferaky k hovnu, na moje kolesa nestacia ani aby som sa dostal na seriove prevody (a teda odchylku tachometra)

len nezabudajte ako vela spravi pouze obvod kolesa....
ja mam prave diferaky k hovnu, na moje kolesa nestacia ani aby som sa dostal na seriove prevody (a teda odchylku tachometra)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4