Hodiny
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hodiny
V předchozích dvou vozech mi palubní hodiny fungovaly bez jediného problému. Jedny byly (napůl) mechanické - 2103 a druhé elektronické - 21073i (Quartz). Při koupi kombíka jsem zjistil, že v něm hodiny nejdou a to ani po připojení do palubní sítě. A protože mi zatím nedošly slíbené hodiny ze západu čech, do srazu je daleko (Mušketýr) - rozhodl jsem se tuto (pro mě poněkud nemilou) situaci nějak řešit.
I navštívil jsem ve středu "hřbitov" v Syrovicích. Našel jsem asi osmery hodiny, ale jen dvoje funkční. Ve čtvrtek jsem (celý v toužebném očekávání) hodiny "přifázoval" k palubní síti. Jaké bylo moje překvapení, když vteřinová rafička se ani nepohnula a to ani v těch druhých hodinách. Vypadlo ze mě pár sakrů a nadávek včetně několika slziček za zbytečně vyhozených 150 Kč ...... .
V sobotu mi to přece jen nedalo a s řečí: "... to přece néní možný když v Syrovicích to šlo, tak proč by to nemělo jít v Rašově ... a kde je ten zakopanej čokl?" Byl jsem smířenený se ztrátou dvou bankovek, ale prostě mi to nedalo a něco mě k tomu prostě nutilo ... , Připojil jsem ty hodiny znovu, tentokrát (za pomocí dvou káblíků s konektory) přímo k baterce. Jaké bylo moje překvapení, když se hodiny rozběhly!. Ale ..... ?
Poté, co jsem je z pozice "ciferníkem nahoru" přesunul do pozice "ciferníkem ke mě, šestkou dolů" udělaly ještě asi 4 vteřiny a zastavily se. Po přesunutí do pozice první se opět rozběhly, při opakování pozice 2 - stojí, pozice 1 - běží ..... . Sakra práca! Jak z toho? I vrtěl jsem milými hodinami doprava, doleva, nahoru, dolů .... až jsem našel pozici "ciferníkem ke mě, šestkou nahoru", ve které si spokojeně tikaly, vteřinová rafička si běhala pěkně dokolečka .... prostě pohodička.
Nezbylo mi nic jiného, než přístroj rozebrat ciferník otočit o 180°, předtím samozřejmě vyvrtat dírku pro osičku seřizování ... . Při té příležitosti jsem tedy trošku zvětšil původní dírku u číslice 6 a vlepil do ní zelené sklíčko ze starého tachometru.
Je zajímavé, že ty druhé hodiny mají tentýž problém - prostě: šestkou dolů nejdou, šestkou nahoru jdou.
Takže ... je to další z vyřešených a odladěných maličkostí. L.
I navštívil jsem ve středu "hřbitov" v Syrovicích. Našel jsem asi osmery hodiny, ale jen dvoje funkční. Ve čtvrtek jsem (celý v toužebném očekávání) hodiny "přifázoval" k palubní síti. Jaké bylo moje překvapení, když vteřinová rafička se ani nepohnula a to ani v těch druhých hodinách. Vypadlo ze mě pár sakrů a nadávek včetně několika slziček za zbytečně vyhozených 150 Kč ...... .
V sobotu mi to přece jen nedalo a s řečí: "... to přece néní možný když v Syrovicích to šlo, tak proč by to nemělo jít v Rašově ... a kde je ten zakopanej čokl?" Byl jsem smířenený se ztrátou dvou bankovek, ale prostě mi to nedalo a něco mě k tomu prostě nutilo ... , Připojil jsem ty hodiny znovu, tentokrát (za pomocí dvou káblíků s konektory) přímo k baterce. Jaké bylo moje překvapení, když se hodiny rozběhly!. Ale ..... ?
Poté, co jsem je z pozice "ciferníkem nahoru" přesunul do pozice "ciferníkem ke mě, šestkou dolů" udělaly ještě asi 4 vteřiny a zastavily se. Po přesunutí do pozice první se opět rozběhly, při opakování pozice 2 - stojí, pozice 1 - běží ..... . Sakra práca! Jak z toho? I vrtěl jsem milými hodinami doprava, doleva, nahoru, dolů .... až jsem našel pozici "ciferníkem ke mě, šestkou nahoru", ve které si spokojeně tikaly, vteřinová rafička si běhala pěkně dokolečka .... prostě pohodička.
Nezbylo mi nic jiného, než přístroj rozebrat ciferník otočit o 180°, předtím samozřejmě vyvrtat dírku pro osičku seřizování ... . Při té příležitosti jsem tedy trošku zvětšil původní dírku u číslice 6 a vlepil do ní zelené sklíčko ze starého tachometru.
Je zajímavé, že ty druhé hodiny mají tentýž problém - prostě: šestkou dolů nejdou, šestkou nahoru jdou.
Takže ... je to další z vyřešených a odladěných maličkostí. L.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
A při této příležitosti jsem ještě upravil elektroinstalaci dle (bývalé) 21073. Drobný rozdíl v umístění kolébkových vypínačů mi nedělal dobře. Jednalo se o kolébkový vypínač stěrače a ostřikovače zadního skla, který je v originále vedle páček topení. Kdežto já byl v tomto místě zvyklý na vypínač/přepínač ventilátoru, který je v kombíku umístěn u řadicí páky.
Prosté přehození vypínačů a přetažení kabeláže stačilo. Spínač stěrače s originální kabeláži dosáhl za řadicí páku, na kabeláž ventilátoru jsem udělal třípramenný prodlužovací kabel. Ve velmi volném tempu za cca hodinku ... . L.
Prosté přehození vypínačů a přetažení kabeláže stačilo. Spínač stěrače s originální kabeláži dosáhl za řadicí páku, na kabeláž ventilátoru jsem udělal třípramenný prodlužovací kabel. Ve velmi volném tempu za cca hodinku ... . L.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
v 07 jsem měl hodiny origo a předcházely se za měsíc asi o 5minut možná ani to ne.
ve stávající 04 jsem měl opět ruské hodinky a opět šly přesně +-2-3minuty za měsíc jenže pak jsem dvakrát odpojil auto od baterky mi hodiny přestaly fungovat. tak jsem od Maysnera před měsícem pořídil quarzky a ty jdou na minutu přesně už měsíc. takže já osobně s hodinama nět problema
ve stávající 04 jsem měl opět ruské hodinky a opět šly přesně +-2-3minuty za měsíc jenže pak jsem dvakrát odpojil auto od baterky mi hodiny přestaly fungovat. tak jsem od Maysnera před měsícem pořídil quarzky a ty jdou na minutu přesně už měsíc. takže já osobně s hodinama nět problema
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Co se táká přesnosti jejich chodu - zatím nemohu sloužit. V každém případě vím, že je tam seřizovací šroubek. Ale podle prvních pocitů (od večera do rána) by snad mohly jít přesně ..... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Ahoj Luďku, tak tedy ono na tom asi něco je! Já tenhle problém s hodinami registruji od té doby, co jsem v Chýnově trochu porozebral 2107, r. v. údajně 85, ( konkrétně přístrojovku s celým příslušenstvím ) ale jak staré jsou tyhle hodiny a jaké je to provedení, ví asi nejlíp sám nejvyšší konstruktér. Možná novější, měněné. Dělají némlich to samé, co ty Tvoje. Ale: 1) opět se na základě Tvé zkušenosti do nich ponořím ( doposud mi byly ukradené ) a 2) pořídím foto a umístím na forum, abychom si případně mohli sdělit dojmy, resp. upřesnit provedení a rok výroby ( ještě jsem do nich nelezl). Další hodiny, co mám v 05, jsou původem z 2104 ( 1,5 Axtec, z r. 90, strašně cvakají, ale jdou bez problémů a docela přesně ).
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jo-jo ...... ciferníkem nahoru, ciferníkem dolů, ciferníkem ke mně a šestkou nahoru šlapaly . A při poloze ciferníkem dolů šly, ale cvakaly . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
to budou Quarzy.. ty cvakaj jak ty hodiny na nádražích..Dobi píše: jsou původem z 2104 ( 1,5 Axtec, z r. 90, strašně cvakají, ale jdou bez problémů a docela přesně ).
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Vyzkouším ( opět ) ty moje nové a sdělím dojmy. Myslím, že chod předstíraly ciferníkem dolů , ale jak se na ně chtěl člověk podívat "en face", tak dělaly mrtvýho brouka, jen to v nich maličko zacvakalo a zmlkly. Trochu jsem s nimi zavrtěl a zase předstíraly chod. Tak obnovím výzkum a zkušenosti sdělím.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak to moje jdou také docela přesně, ale cvakají OPRAVDU HODNĚ - a to tak, že když zaparkuji na dvoře, zavřu auto, jdu zavřít vrata cca 10 m tak ty hodiny v zavřeném autě stále slyším. Ale jen každé druhé "cvaknutí" jednou to cvakne potichu ,podruhé chrochtnutí jak sviňa a tak pořád dokola, ale fungují ve všech poloháchPatrac píše:to budou Quarzy.. ty cvakaj jak ty hodiny na nádražích..Dobi píše: jsou původem z 2104 ( 1,5 Axtec, z r. 90, strašně cvakají, ale jdou bez problémů a docela přesně ).
Ač tyhle hodiny v autě nechci , štvalo mně že nejdou . Mám doma troje a závada skoro stejná v určité poloze jdou a naopak . A dělají hluk.
Po přečtení dávněji napsaného příspěvku o opravě jsem skusmo jedny rozebral a pokusil se o opravu.
Ta se zdařila , jdou přesně a čekají na vhodné auto.
Gravitační závislost byla spůsobena dřením "nepokoje" o plíšek pod ním (seřízena vzdálenost). Na dolním fotu je šipka (červená) kde magnet drhnul o plech .(povolen šroub a nastavena poloha.
Na horním fotu je plastové kolečko (trochu opotřebené)a takový labirint který jsem vyčistil a trochu "nastavil" plíšky (ty náběhy).
Hodiny po opravě trochu vydávaly takový vrzavý zvuk , tak jsem ten plíšek (modrá šipka)Foto horní)) v místě styku s hřídelí namazal hodinářským olejem .
Šlapou OK ! a bezhlučně .
PS: Nejhorší je bez počkození rámečku a zranění sebe hodiny rozebrat !
Po přečtení dávněji napsaného příspěvku o opravě jsem skusmo jedny rozebral a pokusil se o opravu.
Ta se zdařila , jdou přesně a čekají na vhodné auto.
Gravitační závislost byla spůsobena dřením "nepokoje" o plíšek pod ním (seřízena vzdálenost). Na dolním fotu je šipka (červená) kde magnet drhnul o plech .(povolen šroub a nastavena poloha.
Na horním fotu je plastové kolečko (trochu opotřebené)a takový labirint který jsem vyčistil a trochu "nastavil" plíšky (ty náběhy).
Hodiny po opravě trochu vydávaly takový vrzavý zvuk , tak jsem ten plíšek (modrá šipka)Foto horní)) v místě styku s hřídelí namazal hodinářským olejem .
Šlapou OK ! a bezhlučně .
PS: Nejhorší je bez počkození rámečku a zranění sebe hodiny rozebrat !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
mé schopnosti nedosahují ani Pátrače, takže já jsem úplný negramot ... . L.Patrac píše:... si připadat ne jako kutil ale jako žabař...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nebudu nosit dříví do lesa ani sovy do Syrakus. Moje hodiny trpí jednou ze závad, kterou popisuje Saša. Tedy velká axiální vůle ( asi vyběhaná hřídelka ve futýrku a "nepokoj" dře o cívku. Proto v poloze " vzhůru nohama" jdou. Jediné, trochu drsnější řešení by mohlo být: pokusit se přihnutím dolního pouzdra posunout "nepokoj" směrem vzhůru a tím by se alespoň trochu vymezila vůle . Tohle řešení ale nebudu zmiňovat před hodinářem. Zase na druhou stranu sovětská technika vyžaduje průkopnická řešení. Zeshora se vůle nechá vymezit seřizovacím šroubkem, resp. horní futro má vymezovací závit. Ale ten je nám v tomhle případě k ničemu. Pokoušel jsem se to vyfotit, ale Saša je jasně lepší. Jinak hodiny asi pošlu do kopru.
Dobi, Neklesej na duchu ! A hodiny neházej do kopru ! Povol dva sloupky držící destičku elektroniky a posuň jí celou níž . Na mezeře mezi cívkou a nepokojem kak nezáleží . Opravě zdar !
Je toho hodně ! na autě třeba převodovka ve které jsem nikdy nebyl ! Ale chystám se tam podívat a "kontaminovat" jí o trochu elektronikyPatrac píše:Sašo je vůbec něco co si ještě neopravoval???
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!