Hodiny

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Hodiny

Příspěvek od Luděk Musil »

V předchozích dvou vozech mi palubní hodiny fungovaly bez jediného problému. Jedny byly (napůl) mechanické - 2103 a druhé elektronické - 21073i (Quartz). Při koupi kombíka jsem zjistil, že v něm hodiny nejdou a to ani po připojení do palubní sítě. A protože mi zatím nedošly slíbené hodiny ze západu čech, do srazu je daleko (Mušketýr) - rozhodl jsem se tuto (pro mě poněkud nemilou) situaci nějak řešit.
I navštívil jsem ve středu "hřbitov" v Syrovicích. Našel jsem asi osmery hodiny, ale jen dvoje funkční. Ve čtvrtek jsem (celý v toužebném očekávání) hodiny "přifázoval" k palubní síti. Jaké bylo moje překvapení, když vteřinová rafička se ani nepohnula a to ani v těch druhých hodinách. Vypadlo ze mě pár sakrů a nadávek včetně několika slziček za zbytečně vyhozených 150 Kč ...... .
V sobotu mi to přece jen nedalo a s řečí: "... to přece néní možný když v Syrovicích to šlo, tak proč by to nemělo jít v Rašově ... a kde je ten zakopanej čokl?" Byl jsem smířenený se ztrátou dvou bankovek, ale prostě mi to nedalo a něco mě k tomu prostě nutilo ... , Připojil jsem ty hodiny znovu, tentokrát (za pomocí dvou káblíků s konektory) přímo k baterce. Jaké bylo moje překvapení, když se hodiny rozběhly!. Ale ..... ?
Poté, co jsem je z pozice "ciferníkem nahoru" přesunul do pozice "ciferníkem ke mě, šestkou dolů" udělaly ještě asi 4 vteřiny a zastavily se. Po přesunutí do pozice první se opět rozběhly, při opakování pozice 2 - stojí, pozice 1 - běží ..... . Sakra práca! Jak z toho? I vrtěl jsem milými hodinami doprava, doleva, nahoru, dolů .... až jsem našel pozici "ciferníkem ke mě, šestkou nahoru", ve které si spokojeně tikaly, vteřinová rafička si běhala pěkně dokolečka .... prostě pohodička.
Nezbylo mi nic jiného, než přístroj rozebrat ciferník otočit o 180°, předtím samozřejmě vyvrtat dírku pro osičku seřizování ... . Při té příležitosti jsem tedy trošku zvětšil původní dírku u číslice 6 a vlepil do ní zelené sklíčko ze starého tachometru.
Je zajímavé, že ty druhé hodiny mají tentýž problém - prostě: šestkou dolů nejdou, šestkou nahoru jdou.
Takže ... je to další z vyřešených a odladěných maličkostí. L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

A při této příležitosti jsem ještě upravil elektroinstalaci dle (bývalé) 21073. Drobný rozdíl v umístění kolébkových vypínačů mi nedělal dobře. Jednalo se o kolébkový vypínač stěrače a ostřikovače zadního skla, který je v originále vedle páček topení. Kdežto já byl v tomto místě zvyklý na vypínač/přepínač ventilátoru, který je v kombíku umístěn u řadicí páky.
Prosté přehození vypínačů a přetažení kabeláže stačilo. Spínač stěrače s originální kabeláži dosáhl za řadicí páku, na kabeláž ventilátoru jsem udělal třípramenný prodlužovací kabel. Ve velmi volném tempu za cca hodinku ... . L.
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

mě se zase děsně předcházej a to byli kupované fungl nové.Jeden den je nastavim a druhy den už jdou o hodinu napřed takže je to spis v autě jako dekorace
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

v 07 jsem měl hodiny origo a předcházely se za měsíc asi o 5minut možná ani to ne.
ve stávající 04 jsem měl opět ruské hodinky a opět šly přesně +-2-3minuty za měsíc jenže pak jsem dvakrát odpojil auto od baterky mi hodiny přestaly fungovat. tak jsem od Maysnera před měsícem pořídil quarzky a ty jdou na minutu přesně už měsíc. :wink: takže já osobně s hodinama nět problema
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Co se táká přesnosti jejich chodu - zatím nemohu sloužit. V každém případě vím, že je tam seřizovací šroubek. Ale podle prvních pocitů (od večera do rána) by snad mohly jít přesně ..... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Ahoj Luďku, tak tedy ono na tom asi něco je! Já tenhle problém s hodinami registruji od té doby, co jsem v Chýnově trochu porozebral 2107, r. v. údajně 85, ( konkrétně přístrojovku s celým příslušenstvím ) ale jak staré jsou tyhle hodiny a jaké je to provedení, ví asi nejlíp sám nejvyšší konstruktér. Možná novější, měněné. Dělají némlich to samé, co ty Tvoje. Ale: 1) opět se na základě Tvé zkušenosti do nich ponořím ( doposud mi byly ukradené ) a 2) pořídím foto a umístím na forum, abychom si případně mohli sdělit dojmy, resp. upřesnit provedení a rok výroby ( ještě jsem do nich nelezl). Další hodiny, co mám v 05, jsou původem z 2104 ( 1,5 Axtec, z r. 90, strašně cvakají, ale jdou bez problémů a docela přesně ).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Jo-jo ...... :oops: ciferníkem nahoru, ciferníkem dolů, ciferníkem ke mně a šestkou nahoru šlapaly :D . A při poloze ciferníkem dolů šly, ale cvakaly :? . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Dobi píše: jsou původem z 2104 ( 1,5 Axtec, z r. 90, strašně cvakají, ale jdou bez problémů a docela přesně ).
to budou Quarzy.. ty cvakaj jak ty hodiny na nádražích.. :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Vyzkouším ( opět ) ty moje nové a sdělím dojmy. Myslím, že chod předstíraly ciferníkem dolů :roll: , ale jak se na ně chtěl člověk podívat "en face", tak dělaly mrtvýho brouka, :? jen to v nich maličko zacvakalo a zmlkly. Trochu jsem s nimi zavrtěl a zase předstíraly chod. Tak obnovím výzkum a zkušenosti sdělím. :wink:
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Patrac píše:
Dobi píše: jsou původem z 2104 ( 1,5 Axtec, z r. 90, strašně cvakají, ale jdou bez problémů a docela přesně ).
to budou Quarzy.. ty cvakaj jak ty hodiny na nádražích.. :wink:
Tak to moje jdou také docela přesně, ale cvakají OPRAVDU HODNĚ - a to tak, že když zaparkuji na dvoře, zavřu auto, jdu zavřít vrata cca 10 m tak ty hodiny v zavřeném autě stále slyším. Ale jen každé druhé "cvaknutí" jednou to cvakne potichu ,podruhé chrochtnutí jak sviňa a tak pořád dokola, ale fungují ve všech polohách
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ač tyhle hodiny v autě nechci , štvalo mně že nejdou . Mám doma troje a závada skoro stejná v určité poloze jdou a naopak . A dělají hluk.
Po přečtení dávněji napsaného příspěvku o opravě jsem skusmo jedny rozebral a pokusil se o opravu.
Ta se zdařila , jdou přesně a čekají na vhodné auto.
Gravitační závislost byla spůsobena dřením "nepokoje" o plíšek pod ním (seřízena vzdálenost). Na dolním fotu je šipka (červená) kde magnet drhnul o plech .(povolen šroub a nastavena poloha.
Na horním fotu je plastové kolečko (trochu opotřebené)a takový labirint který jsem vyčistil a trochu "nastavil" plíšky (ty náběhy).
Hodiny po opravě trochu vydávaly takový vrzavý zvuk , tak jsem ten plíšek (modrá šipka)Foto horní)) v místě styku s hřídelí namazal hodinářským olejem .
Šlapou OK ! a bezhlučně .
PS: Nejhorší je bez počkození rámečku a zranění sebe hodiny rozebrat !
Přílohy
Oprava hodin 1.jpg
Oprava hodin 2.jpg
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Sašo je vůbec něco co si ještě neopravoval??? :shock: :shock: :shock: začínám si připadat ne jako kutil ale jako žabař...
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Patrac píše:... si připadat ne jako kutil ale jako žabař...
:oops: mé schopnosti nedosahují ani Pátrače, takže já jsem úplný negramot :( ... . L.
:lol: :lol: :lol:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Nebudu nosit dříví do lesa ani sovy do Syrakus. Moje hodiny trpí jednou ze závad, kterou popisuje Saša. Tedy velká axiální vůle ( asi vyběhaná hřídelka ve futýrku a "nepokoj" dře o cívku. Proto v poloze " vzhůru nohama" jdou. Jediné, trochu drsnější řešení by mohlo být: pokusit se přihnutím dolního pouzdra posunout "nepokoj" směrem vzhůru a tím by se alespoň trochu vymezila vůle . Tohle řešení ale nebudu zmiňovat před hodinářem. Zase na druhou stranu sovětská technika vyžaduje průkopnická řešení. Zeshora se vůle nechá vymezit seřizovacím šroubkem, resp. horní futro má vymezovací závit. Ale ten je nám v tomhle případě k ničemu. Pokoušel jsem se to vyfotit, ale Saša je jasně lepší. Jinak hodiny asi pošlu do kopru.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Dobi, Neklesej na duchu ! A hodiny neházej do kopru ! Povol dva sloupky držící destičku elektroniky a posuň jí celou níž . Na mezeře mezi cívkou a nepokojem kak nezáleží . Opravě zdar !
Patrac píše:Sašo je vůbec něco co si ještě neopravoval???
Je toho hodně ! na autě třeba převodovka ve které jsem nikdy nebyl ! Ale chystám se tam podívat a "kontaminovat" jí o trochu elektroniky
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“