Stránka 1 z 2

Dojmy - nové kotouče a destičky

Napsal: čtv úno 21, 2008 18:42
od popest
Takže včera jsem nahodil své nové kotouče Brembo a destičky Ferodo. Kvůli výměně HBV jsem to musel celý vypustit. No a momentálně se věci mají tak, že ani po druhém odvzdušnění to prostě né a né brzdit pořádně.

Nemám šanci ani když na to vážně dupnu zastavit kola do smyku. Jo, levý zadní to ano. Druhý se nesmýká předpokládám z toho důvodu, že pakny jsou docela znečištěný od brzdovky...(víc nejdou vyčistit) Řekl bych, že zadek brzdí dostatečně, ale s tím předkem....

Doufám, že to je pouze přechodný jev než se to zajede. Kolik km s tím tak musím ujet než to bude brzdit pořádně? Jezdím jen po městě a tam je potřeba někdy brzdit z ostra, ale to teď zrovna moc nejde.

Zkusím s tím chvíli jezdit a pak to znovu odvzdušnit, ale nemyslím si, že by ten pedál ještě pružil. Jaký s tím máte zkušenosti vy?

Díky za odpověď.

Napsal: čtv úno 21, 2008 18:53
od Hurikán
Správně sis sám odpověděl. Je nutné aby se brzdy zajely. Destičky se musí přizpůsobit kotouči a na obou částech tím "upravit" povrch. Během zajíždění rozhodně nedupej moc na brzdy, pokud to tedy není nevyhnutně nutné.

Doba "záběhu" je různá a závisí na typu materiálu, jeho povrchu a jízdě. Mě se brzdy zajíždí tak 100 - 400 km. Nepamatuju si to přesně, ale vím určitě, že se to pohybovalo v tomto rozpětí. Jezdím taktéž převážně městský provoz. Může se ti zdát, že je to hodně, ale já to počítám až k momentu, kdy je účinnost nových brzd min. stejná jaku u původních.

Jestliže pedál nepruží, tak chyba v odvzdušnění nebude a jde opravdu jen o "záběh".

Napsal: čtv úno 21, 2008 19:13
od Honza 21061
Jen jestli se nestal stejný problém, jako už jednou tady někomu, že po nalití nové kapaliny po předchozím úplném vypuštění to stále nemohl odvdušnit, protože odešel buď válec, nebo vpředu prasátka, já už nevím, jak to bylo... :roll:

Každopádně na zajíždění nových brzd mám postup, který je úplně opačný od postupu Hurikánova. Spočívá v tom, že je třeba brzdit naopak silně.
Na brzdy Wartburga (Autobrzdy Jablonec) existoval dokonce předpis: Rozjet auto do rychlosti 80 km/h a z této rychlosti silně zabrzdit do rychlosti chůze, samozřejmě bez blokování. Tuto akci opakovat 3x.
Předtím však brzdy chodily po výměně úplně normálně, protože jsem toto formování dělal už jen pro pořádek na vedlejší cestě za Zemplínskou Šíravou, po předchozích 1000 km od výměny... :P

V tomhle případě asi bude zrada jinde... :roll:

Napsal: čtv úno 21, 2008 19:31
od popest
U kotoučů je napsáno, že ze začátku brzdit mírně a lehce, takže takhle drasticky určitě ne :) No párkrát jsem to zadup, nemohlo se s nima něco stát, že ne?

Napsal: čtv úno 21, 2008 19:36
od Hurikán
Ne, buď v klidu. Jestlis jim nedal napoprvé záhul ze 120 na 0, tak ne. Chce to jen hodně jezdit, počítat s horší účinností a brzdit úplně normálně. Jen úplně na začátku první km brzdit trošku jemněji, aby si to sedalo postupně. Jinak nic. Uvidíš, bude to dobrý. :wink:

Napsal: čtv úno 21, 2008 20:09
od JmJ
Jo jo, po vymene desticek/koutocu to brzdi hur, tak nejak gumove. Mi se to zajelo tak za 1 nadrz, takze tak tech 400 km. To pak ani uz nevis, kdy to proste brzdi normalne. Kdyz sem menil koutoce a nechal desticky, tak bylo krasne videt, jak brzdi jen 1/2 desticky :-)

Napsal: pát úno 22, 2008 09:17
od popest
Tak jo :). Diky za odpovědi.

Napsal: pát úno 22, 2008 10:38
od Vašátor
Pokud máš dobře odzvdušněno - čili pedál brzdí hned od vrchu, je problém v zajetí destiček a kotoučů jak už bylo psáno.
Osobně to dělám tak, že před montáží zdrsním destičky hrubým smirkem a po montáži jedu třeba 500metrů přerušovaně s nohou lehce na brzdě - občas přišlápnu více, občas úplně povolím, aby se brzdy moc nezahřáli. Po oných 500m už brzdy brzdí solidně :D

Napsal: pát úno 22, 2008 13:45
od Jimmi
Honza 21061 píše:...každopádně na zajíždění nových brzd mám postup, který je úplně opačný od postupu Hurikánova. Spočívá v tom, že je třeba brzdit naopak silně....
Pokud vím, tak nově instalované kotouče se nesmí moc a prudce zahřát. Přeci jenom železo má určitou strukturu a ta se zahřátím změní. Čili opatrně, postupně několik set km. Jinak se kotouč může i zkroutit (stalo se mi u Corolly, i když tam byla primární příčina přehřátí jinde).

Napsal: pát úno 22, 2008 15:13
od Ivo
Vašátor píše:po montáži jedu třeba 500metrů přerušovaně s nohou lehce na brzdě - občas přišlápnu více, občas úplně povolím, aby se brzdy moc nezahřáli
Tady to se může udělat pokud měníš jenom destičky. Když měnil i kotouče, tak bych to zajíždě postupně, jak doporučuje výrobce, v tomto případě Brembo. Onehdá jsem na svojem taky měnil kotouče a v návodu je napsáno, že ze začátku se má brzdit opartně, aby nedošlo k zničení kotoučů. Až ten návod najdu, tak ho sem klidně dám. Ale myslím si že popest to u svych kotoučů měl taky, tak ať se tím řídí.

Napsal: pát úno 22, 2008 15:57
od Yellow01
Taky bych to teď už zajížděl postupně. Já jsem měnil nový ruský kotouče a destičky Ferodo a nijak zvlášť jsem je nešetřil, po městě jezdim vyloženě brzda plyn a teď mi při prudkým brždění kotouče docela házej. Takže radši ze začátku brzdit volnějc, jinak si půjdeš koupit nový kotouče. :D

Napsal: pát úno 22, 2008 21:31
od rosta
taky to může být tím že každý destičky "neseděj" ke kotouči-mají odlišnou směs-každý výrobce má trochu jinou strukturu litiny na kotoučích a jinou směs na obložení-některý desky pískají a některý můžou i zničit kotouč-tvrdá směs.vyplatí se koupit sadu-kotouče a desky od stejného výrobce-já mám na 2105 kotouče fenox a desky ščitron a brzdí to jak bejk a nepíská to

Napsal: pát úno 22, 2008 22:24
od Hurikán
rosta píše:taky to může být tím že každý destičky "neseděj" ke kotouči-mají odlišnou směs-každý výrobce má trochu jinou strukturu litiny na kotoučích a jinou směs na obložení-některý desky pískají a některý můžou i zničit kotouč-tvrdá směs.vyplatí se koupit sadu-kotouče a desky od stejného výrobce-já mám na 2105 kotouče fenox a desky ščitron a brzdí to jak bejk a nepíská to
To máš naprostou pravdu. Opravdu tento stav může nastat, ale je to dosti výjimečná věc. Většinou nebývá rozdíl vlastností tak velký (pokud nepočítám nějaké polské destičky). Destičky Citron (tsitron.ru) jsou velmi dobré. Sám je několik let používám a zatím maximální spokojenost.

Napsal: sob úno 23, 2008 02:26
od ladalover
Tak to jste vysvětlili i mně, proč mi to najednou přestalo brzdit po výměně kotoučů. A stejně jako Popestovi se mi blokuje zadní (pravý) kolo. Čím to je a jak tomu zabráním nebo jak se to změní? Díky moc.

PS: vyměnil jsem jen kotouče, ale ne destičky, protože byly dobré. Mám na tom najeto jen asi 600 km. Mám vyměnit i destičky nebo mám ty staré (ale dost dobré ještě) nějak zbrousit do roviny, protože jsou na nich vyjeté drážky od těch starých kotoučů. Díky

Napsal: sob úno 23, 2008 13:30
od rosta
ladalover píše:Tak to jste vysvětlili i mně, proč mi to najednou přestalo brzdit po výměně kotoučů. A stejně jako Popestovi se mi blokuje zadní (pravý) kolo. Čím to je a jak tomu zabráním nebo jak se to změní? Díky moc.

PS: vyměnil jsem jen kotouče, ale ne destičky, protože byly dobré. Mám na tom najeto jen asi 600 km. Mám vyměnit i destičky nebo mám ty staré (ale dost dobré ještě) nějak zbrousit do roviny, protože jsou na nich vyjeté drážky od těch starých kotoučů. Díky
tak je zkus zbrousit nebo lehce přefrézovat(jestli máš možnost)