Dojmy - nové kotouče a destičky

Moderátor: Moderátoři

popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Dojmy - nové kotouče a destičky

Příspěvek od popest »

Takže včera jsem nahodil své nové kotouče Brembo a destičky Ferodo. Kvůli výměně HBV jsem to musel celý vypustit. No a momentálně se věci mají tak, že ani po druhém odvzdušnění to prostě né a né brzdit pořádně.

Nemám šanci ani když na to vážně dupnu zastavit kola do smyku. Jo, levý zadní to ano. Druhý se nesmýká předpokládám z toho důvodu, že pakny jsou docela znečištěný od brzdovky...(víc nejdou vyčistit) Řekl bych, že zadek brzdí dostatečně, ale s tím předkem....

Doufám, že to je pouze přechodný jev než se to zajede. Kolik km s tím tak musím ujet než to bude brzdit pořádně? Jezdím jen po městě a tam je potřeba někdy brzdit z ostra, ale to teď zrovna moc nejde.

Zkusím s tím chvíli jezdit a pak to znovu odvzdušnit, ale nemyslím si, že by ten pedál ještě pružil. Jaký s tím máte zkušenosti vy?

Díky za odpověď.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Správně sis sám odpověděl. Je nutné aby se brzdy zajely. Destičky se musí přizpůsobit kotouči a na obou částech tím "upravit" povrch. Během zajíždění rozhodně nedupej moc na brzdy, pokud to tedy není nevyhnutně nutné.

Doba "záběhu" je různá a závisí na typu materiálu, jeho povrchu a jízdě. Mě se brzdy zajíždí tak 100 - 400 km. Nepamatuju si to přesně, ale vím určitě, že se to pohybovalo v tomto rozpětí. Jezdím taktéž převážně městský provoz. Může se ti zdát, že je to hodně, ale já to počítám až k momentu, kdy je účinnost nových brzd min. stejná jaku u původních.

Jestliže pedál nepruží, tak chyba v odvzdušnění nebude a jde opravdu jen o "záběh".
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Jen jestli se nestal stejný problém, jako už jednou tady někomu, že po nalití nové kapaliny po předchozím úplném vypuštění to stále nemohl odvdušnit, protože odešel buď válec, nebo vpředu prasátka, já už nevím, jak to bylo... :roll:

Každopádně na zajíždění nových brzd mám postup, který je úplně opačný od postupu Hurikánova. Spočívá v tom, že je třeba brzdit naopak silně.
Na brzdy Wartburga (Autobrzdy Jablonec) existoval dokonce předpis: Rozjet auto do rychlosti 80 km/h a z této rychlosti silně zabrzdit do rychlosti chůze, samozřejmě bez blokování. Tuto akci opakovat 3x.
Předtím však brzdy chodily po výměně úplně normálně, protože jsem toto formování dělal už jen pro pořádek na vedlejší cestě za Zemplínskou Šíravou, po předchozích 1000 km od výměny... :P

V tomhle případě asi bude zrada jinde... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

U kotoučů je napsáno, že ze začátku brzdit mírně a lehce, takže takhle drasticky určitě ne :) No párkrát jsem to zadup, nemohlo se s nima něco stát, že ne?
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Ne, buď v klidu. Jestlis jim nedal napoprvé záhul ze 120 na 0, tak ne. Chce to jen hodně jezdit, počítat s horší účinností a brzdit úplně normálně. Jen úplně na začátku první km brzdit trošku jemněji, aby si to sedalo postupně. Jinak nic. Uvidíš, bude to dobrý. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6641
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Jo jo, po vymene desticek/koutocu to brzdi hur, tak nejak gumove. Mi se to zajelo tak za 1 nadrz, takze tak tech 400 km. To pak ani uz nevis, kdy to proste brzdi normalne. Kdyz sem menil koutoce a nechal desticky, tak bylo krasne videt, jak brzdi jen 1/2 desticky :-)
VAZ 2104 1.3 1989
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Tak jo :). Diky za odpovědi.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pokud máš dobře odzvdušněno - čili pedál brzdí hned od vrchu, je problém v zajetí destiček a kotoučů jak už bylo psáno.
Osobně to dělám tak, že před montáží zdrsním destičky hrubým smirkem a po montáži jedu třeba 500metrů přerušovaně s nohou lehce na brzdě - občas přišlápnu více, občas úplně povolím, aby se brzdy moc nezahřáli. Po oných 500m už brzdy brzdí solidně :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Honza 21061 píše:...každopádně na zajíždění nových brzd mám postup, který je úplně opačný od postupu Hurikánova. Spočívá v tom, že je třeba brzdit naopak silně....
Pokud vím, tak nově instalované kotouče se nesmí moc a prudce zahřát. Přeci jenom železo má určitou strukturu a ta se zahřátím změní. Čili opatrně, postupně několik set km. Jinak se kotouč může i zkroutit (stalo se mi u Corolly, i když tam byla primární příčina přehřátí jinde).
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Vašátor píše:po montáži jedu třeba 500metrů přerušovaně s nohou lehce na brzdě - občas přišlápnu více, občas úplně povolím, aby se brzdy moc nezahřáli
Tady to se může udělat pokud měníš jenom destičky. Když měnil i kotouče, tak bych to zajíždě postupně, jak doporučuje výrobce, v tomto případě Brembo. Onehdá jsem na svojem taky měnil kotouče a v návodu je napsáno, že ze začátku se má brzdit opartně, aby nedošlo k zničení kotoučů. Až ten návod najdu, tak ho sem klidně dám. Ale myslím si že popest to u svych kotoučů měl taky, tak ať se tím řídí.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Taky bych to teď už zajížděl postupně. Já jsem měnil nový ruský kotouče a destičky Ferodo a nijak zvlášť jsem je nešetřil, po městě jezdim vyloženě brzda plyn a teď mi při prudkým brždění kotouče docela házej. Takže radši ze začátku brzdit volnějc, jinak si půjdeš koupit nový kotouče. :D
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

taky to může být tím že každý destičky "neseděj" ke kotouči-mají odlišnou směs-každý výrobce má trochu jinou strukturu litiny na kotoučích a jinou směs na obložení-některý desky pískají a některý můžou i zničit kotouč-tvrdá směs.vyplatí se koupit sadu-kotouče a desky od stejného výrobce-já mám na 2105 kotouče fenox a desky ščitron a brzdí to jak bejk a nepíská to
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

rosta píše:taky to může být tím že každý destičky "neseděj" ke kotouči-mají odlišnou směs-každý výrobce má trochu jinou strukturu litiny na kotoučích a jinou směs na obložení-některý desky pískají a některý můžou i zničit kotouč-tvrdá směs.vyplatí se koupit sadu-kotouče a desky od stejného výrobce-já mám na 2105 kotouče fenox a desky ščitron a brzdí to jak bejk a nepíská to
To máš naprostou pravdu. Opravdu tento stav může nastat, ale je to dosti výjimečná věc. Většinou nebývá rozdíl vlastností tak velký (pokud nepočítám nějaké polské destičky). Destičky Citron (tsitron.ru) jsou velmi dobré. Sám je několik let používám a zatím maximální spokojenost.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
ladalover
Příspěvky: 249
Registrován: čtv dub 20, 2006 11:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od ladalover »

Tak to jste vysvětlili i mně, proč mi to najednou přestalo brzdit po výměně kotoučů. A stejně jako Popestovi se mi blokuje zadní (pravý) kolo. Čím to je a jak tomu zabráním nebo jak se to změní? Díky moc.

PS: vyměnil jsem jen kotouče, ale ne destičky, protože byly dobré. Mám na tom najeto jen asi 600 km. Mám vyměnit i destičky nebo mám ty staré (ale dost dobré ještě) nějak zbrousit do roviny, protože jsou na nich vyjeté drážky od těch starých kotoučů. Díky
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

ladalover píše:Tak to jste vysvětlili i mně, proč mi to najednou přestalo brzdit po výměně kotoučů. A stejně jako Popestovi se mi blokuje zadní (pravý) kolo. Čím to je a jak tomu zabráním nebo jak se to změní? Díky moc.

PS: vyměnil jsem jen kotouče, ale ne destičky, protože byly dobré. Mám na tom najeto jen asi 600 km. Mám vyměnit i destičky nebo mám ty staré (ale dost dobré ještě) nějak zbrousit do roviny, protože jsou na nich vyjeté drážky od těch starých kotoučů. Díky
tak je zkus zbrousit nebo lehce přefrézovat(jestli máš možnost)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“