Dojmy - nové kotouče a destičky
Moderátor: Moderátoři
Dojmy - nové kotouče a destičky
Takže včera jsem nahodil své nové kotouče Brembo a destičky Ferodo. Kvůli výměně HBV jsem to musel celý vypustit. No a momentálně se věci mají tak, že ani po druhém odvzdušnění to prostě né a né brzdit pořádně.
Nemám šanci ani když na to vážně dupnu zastavit kola do smyku. Jo, levý zadní to ano. Druhý se nesmýká předpokládám z toho důvodu, že pakny jsou docela znečištěný od brzdovky...(víc nejdou vyčistit) Řekl bych, že zadek brzdí dostatečně, ale s tím předkem....
Doufám, že to je pouze přechodný jev než se to zajede. Kolik km s tím tak musím ujet než to bude brzdit pořádně? Jezdím jen po městě a tam je potřeba někdy brzdit z ostra, ale to teď zrovna moc nejde.
Zkusím s tím chvíli jezdit a pak to znovu odvzdušnit, ale nemyslím si, že by ten pedál ještě pružil. Jaký s tím máte zkušenosti vy?
Díky za odpověď.
Nemám šanci ani když na to vážně dupnu zastavit kola do smyku. Jo, levý zadní to ano. Druhý se nesmýká předpokládám z toho důvodu, že pakny jsou docela znečištěný od brzdovky...(víc nejdou vyčistit) Řekl bych, že zadek brzdí dostatečně, ale s tím předkem....
Doufám, že to je pouze přechodný jev než se to zajede. Kolik km s tím tak musím ujet než to bude brzdit pořádně? Jezdím jen po městě a tam je potřeba někdy brzdit z ostra, ale to teď zrovna moc nejde.
Zkusím s tím chvíli jezdit a pak to znovu odvzdušnit, ale nemyslím si, že by ten pedál ještě pružil. Jaký s tím máte zkušenosti vy?
Díky za odpověď.
Správně sis sám odpověděl. Je nutné aby se brzdy zajely. Destičky se musí přizpůsobit kotouči a na obou částech tím "upravit" povrch. Během zajíždění rozhodně nedupej moc na brzdy, pokud to tedy není nevyhnutně nutné.
Doba "záběhu" je různá a závisí na typu materiálu, jeho povrchu a jízdě. Mě se brzdy zajíždí tak 100 - 400 km. Nepamatuju si to přesně, ale vím určitě, že se to pohybovalo v tomto rozpětí. Jezdím taktéž převážně městský provoz. Může se ti zdát, že je to hodně, ale já to počítám až k momentu, kdy je účinnost nových brzd min. stejná jaku u původních.
Jestliže pedál nepruží, tak chyba v odvzdušnění nebude a jde opravdu jen o "záběh".
Doba "záběhu" je různá a závisí na typu materiálu, jeho povrchu a jízdě. Mě se brzdy zajíždí tak 100 - 400 km. Nepamatuju si to přesně, ale vím určitě, že se to pohybovalo v tomto rozpětí. Jezdím taktéž převážně městský provoz. Může se ti zdát, že je to hodně, ale já to počítám až k momentu, kdy je účinnost nových brzd min. stejná jaku u původních.
Jestliže pedál nepruží, tak chyba v odvzdušnění nebude a jde opravdu jen o "záběh".
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jen jestli se nestal stejný problém, jako už jednou tady někomu, že po nalití nové kapaliny po předchozím úplném vypuštění to stále nemohl odvdušnit, protože odešel buď válec, nebo vpředu prasátka, já už nevím, jak to bylo...
Každopádně na zajíždění nových brzd mám postup, který je úplně opačný od postupu Hurikánova. Spočívá v tom, že je třeba brzdit naopak silně.
Na brzdy Wartburga (Autobrzdy Jablonec) existoval dokonce předpis: Rozjet auto do rychlosti 80 km/h a z této rychlosti silně zabrzdit do rychlosti chůze, samozřejmě bez blokování. Tuto akci opakovat 3x.
Předtím však brzdy chodily po výměně úplně normálně, protože jsem toto formování dělal už jen pro pořádek na vedlejší cestě za Zemplínskou Šíravou, po předchozích 1000 km od výměny...
V tomhle případě asi bude zrada jinde...

Každopádně na zajíždění nových brzd mám postup, který je úplně opačný od postupu Hurikánova. Spočívá v tom, že je třeba brzdit naopak silně.
Na brzdy Wartburga (Autobrzdy Jablonec) existoval dokonce předpis: Rozjet auto do rychlosti 80 km/h a z této rychlosti silně zabrzdit do rychlosti chůze, samozřejmě bez blokování. Tuto akci opakovat 3x.
Předtím však brzdy chodily po výměně úplně normálně, protože jsem toto formování dělal už jen pro pořádek na vedlejší cestě za Zemplínskou Šíravou, po předchozích 1000 km od výměny...

V tomhle případě asi bude zrada jinde...

Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Pokud máš dobře odzvdušněno - čili pedál brzdí hned od vrchu, je problém v zajetí destiček a kotoučů jak už bylo psáno.
Osobně to dělám tak, že před montáží zdrsním destičky hrubým smirkem a po montáži jedu třeba 500metrů přerušovaně s nohou lehce na brzdě - občas přišlápnu více, občas úplně povolím, aby se brzdy moc nezahřáli. Po oných 500m už brzdy brzdí solidně
Osobně to dělám tak, že před montáží zdrsním destičky hrubým smirkem a po montáži jedu třeba 500metrů přerušovaně s nohou lehce na brzdě - občas přišlápnu více, občas úplně povolím, aby se brzdy moc nezahřáli. Po oných 500m už brzdy brzdí solidně

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pokud vím, tak nově instalované kotouče se nesmí moc a prudce zahřát. Přeci jenom železo má určitou strukturu a ta se zahřátím změní. Čili opatrně, postupně několik set km. Jinak se kotouč může i zkroutit (stalo se mi u Corolly, i když tam byla primární příčina přehřátí jinde).Honza 21061 píše:...každopádně na zajíždění nových brzd mám postup, který je úplně opačný od postupu Hurikánova. Spočívá v tom, že je třeba brzdit naopak silně....
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Tady to se může udělat pokud měníš jenom destičky. Když měnil i kotouče, tak bych to zajíždě postupně, jak doporučuje výrobce, v tomto případě Brembo. Onehdá jsem na svojem taky měnil kotouče a v návodu je napsáno, že ze začátku se má brzdit opartně, aby nedošlo k zničení kotoučů. Až ten návod najdu, tak ho sem klidně dám. Ale myslím si že popest to u svych kotoučů měl taky, tak ať se tím řídí.Vašátor píše:po montáži jedu třeba 500metrů přerušovaně s nohou lehce na brzdě - občas přišlápnu více, občas úplně povolím, aby se brzdy moc nezahřáli
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010

Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008

taky to může být tím že každý destičky "neseděj" ke kotouči-mají odlišnou směs-každý výrobce má trochu jinou strukturu litiny na kotoučích a jinou směs na obložení-některý desky pískají a některý můžou i zničit kotouč-tvrdá směs.vyplatí se koupit sadu-kotouče a desky od stejného výrobce-já mám na 2105 kotouče fenox a desky ščitron a brzdí to jak bejk a nepíská to
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
To máš naprostou pravdu. Opravdu tento stav může nastat, ale je to dosti výjimečná věc. Většinou nebývá rozdíl vlastností tak velký (pokud nepočítám nějaké polské destičky). Destičky Citron (tsitron.ru) jsou velmi dobré. Sám je několik let používám a zatím maximální spokojenost.rosta píše:taky to může být tím že každý destičky "neseděj" ke kotouči-mají odlišnou směs-každý výrobce má trochu jinou strukturu litiny na kotoučích a jinou směs na obložení-některý desky pískají a některý můžou i zničit kotouč-tvrdá směs.vyplatí se koupit sadu-kotouče a desky od stejného výrobce-já mám na 2105 kotouče fenox a desky ščitron a brzdí to jak bejk a nepíská to
Tak to jste vysvětlili i mně, proč mi to najednou přestalo brzdit po výměně kotoučů. A stejně jako Popestovi se mi blokuje zadní (pravý) kolo. Čím to je a jak tomu zabráním nebo jak se to změní? Díky moc.
PS: vyměnil jsem jen kotouče, ale ne destičky, protože byly dobré. Mám na tom najeto jen asi 600 km. Mám vyměnit i destičky nebo mám ty staré (ale dost dobré ještě) nějak zbrousit do roviny, protože jsou na nich vyjeté drážky od těch starých kotoučů. Díky
PS: vyměnil jsem jen kotouče, ale ne destičky, protože byly dobré. Mám na tom najeto jen asi 600 km. Mám vyměnit i destičky nebo mám ty staré (ale dost dobré ještě) nějak zbrousit do roviny, protože jsou na nich vyjeté drážky od těch starých kotoučů. Díky
lada time is comming...
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
Lada 1500S, 1,5, r.v. 1978 1978 - dále
Citrónek XM 2,1D, r.v. 1991 04/2008-09/2009
tak je zkus zbrousit nebo lehce přefrézovat(jestli máš možnost)ladalover píše:Tak to jste vysvětlili i mně, proč mi to najednou přestalo brzdit po výměně kotoučů. A stejně jako Popestovi se mi blokuje zadní (pravý) kolo. Čím to je a jak tomu zabráním nebo jak se to změní? Díky moc.
PS: vyměnil jsem jen kotouče, ale ne destičky, protože byly dobré. Mám na tom najeto jen asi 600 km. Mám vyměnit i destičky nebo mám ty staré (ale dost dobré ještě) nějak zbrousit do roviny, protože jsou na nich vyjeté drážky od těch starých kotoučů. Díky