Stránka 1 z 4

Jak to tedy vlastně je ???

Napsal: čtv led 31, 2008 22:56
od Marek
Pánové, řeším problém.

Nemyslím si, že jsem v tomto oboru amatér, ale nikdo mi zatím nedokázal spolehlivě a pravdivě objasnit, co znamená pojem CELOROČNÍ PNEUMATIKA. Prosím tedy vás, diskusní fórum o vyjádření.

Odjakživa pokud vím platilo, že pneumatika je buď letní nebo zimní a rozdíl mezi nimi je velmi zásadní, a to v použité směsi na její výrobu - tedy v materiálu.

Jak tedy může existovat něco jako je celoroční pneumatika??? To jako pracuje jako chameleon - při změně teploty se v ní něco přepne ..................................?

Za sebe si celé ty roky myslím, že jde ze strany prodejců o reklamní trik, respektive o klamání spotřebitele. Myslím si totiž (a selským rozumem to jinak být nemůže), že pojem celoroční pneumatika je nesmysl.


Má někdo jiný názor ?

Napsal: čtv led 31, 2008 23:15
od Hurikán
O reklamní trik rozhodně nejde. Taky nejsou univerzální pneumatiky určené jako náhrada za zimní. Dle mých informací se jedná o pneumatiku, která je vyrobená ze směsi, jež má vlastnosti přesně někde na pomezí vlastností letních a zimních gum. Blíž je ale směsi letní.

Vlastnosti univerzálních pneumatik odpovídají vlastnostem i jiných univerzálních věcí, tedy jsou na všechno a na nic. V létě se rychleji sjíždí, jsou hlučnější, drží hůř stopu atd. V zimě mají naopak přilnavost menší než vyloženě zimní pneu, směs je v chladnu tvrdší atd.

V zimě jsou ale rozhodně lepší než vyloženě letní pneumatiky. Hodí se tedy hlavně pro nenáročné řidiče, kteří si nechtějí kupovat dvě sady gum a příliš nejezdí, ale občas jedou za dobrého počasí i v zimě.

Napsal: čtv led 31, 2008 23:27
od Nemo
Kompromis.
Prostě v zimě nic moc, ale dá se to, v létě nic moc, ale dá se to.
Použití krystalů silika i v čistě letním dezénu usnadní jeho šance na ledu.....a podobně.
Nedávno jsem zrovna koukal na testy zimních gum od ADAC, k mému překvapení do nich zařadili i jednu celoroční gumu od TOYO. Dopadla sice nejhůř v celkovém hodnocení, ale ....... viz: http://www.pneumatiky-pneu.eu/clanky/te ... -2007.html
Mimo vlastností na mokru, si ve všech parametrech nezadala s nejlepší gumou testu.
Bylo by zajímavé najít její srovnání s letními gumami.
Tady ještě podrobněji o tomhle příkladu: http://www.oeamtc.at/refresh/frameset.p ... rsicht.htm

Napsal: čtv led 31, 2008 23:42
od Marek
Takže pokud to dobře chápu, jedná se o řešení pro riskující šetřílky.........................

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po únor 04, 2008 14:48 ]
... v podstatě ano. L.

Napsal: pon úno 04, 2008 13:53
od Luděk Musil
V podstatě se ztotožňuji s Nemem.
Mám pocit, že prastaré OR6 (esíčkový vzor) jsou příkladem celoroční pneumatiky. Tedy aspoň my (spíše tedy můj otec) na nich s 011-kou jezdili celoročně.
K tomu trochu OT:
Při mém ročním náběhu cca 25 kkm bych "celoročky" nekoupil - více se mi vyplatí dvě sady (1x letní, 1x zimní).
L.

Napsal: pon úno 04, 2008 14:10
od čmelák
celorocna pneu je pneu celerocne na hovno, na picu aj v zime aj v lete

Napsal: pon úno 04, 2008 15:16
od Křečík Barbuška
Příklad jedné celoroční pneumatiky a její možnosti užití. http://www.matador.sk/index.cfm?Module= ... age&s=MP61

Napsal: pon úno 04, 2008 19:11
od Michal Pokorný
Hm, tak přesně taková pneumatika by byla pro mě , já bych snad uživil i ty OR 6 :wink:
Jezdím denně 5 km tam a 5 km zpět a to v oblasti kde napadne tak dvakrát za rok 5 cm sněhu, jinak většinou sucho.
Protože já gumy vyhazuji když popraskají stářím, ne když se sjedou :P S mojí 21044 jsem byl nejdále loňský podzim na srazu, druhá nejdelší cesta byla když jsem si ji přivezl z Prahy, jinak neopustí hranice okresu.

Napsal: úte úno 05, 2008 06:23
od Wolf
Michal Pokorný píše:...Protože já gumy vyhazuji když popraskají stářím, ne když se sjedou :P ...
Ja gumy vyhazuji po peti letech, coz je obvykle driv, nez se sjedou :wink: , pak si myslim, ze jiz nestoji za mnoho. Zrovna tuto zimu jsem Ladu prezouval jak zimni, tak letni.

Napsal: úte úno 05, 2008 21:41
od Roman
Nedavno som pozeral nieco o starsich autach na RTL a padla tam hlaska "gumy su stare sedem rokov, treba ich vymenit, neprejdu na TUV" . Az to pride k nam to bude vyhodenych aut z STK :o

Napsal: stř úno 06, 2008 06:36
od Wolf
Ja jsem na to prisel vlastnim zkoumanim, ze guma pri stari kolem sesti let uz neni to, co byla a to i kdyz ma jeste vzorek, resp. se zhorsi jeji vlastnosti i na suchu, nicmene ani potom nezahali, kdyz je dam na "zeleznou" sobotu pred dum, tak se jizdy s odpadovym vozem obvykle nedockaji :)

Napsal: stř úno 06, 2008 06:51
od Drobek81
Roman píše:Nedavno som pozeral nieco o starsich autach na RTL a padla tam hlaska "gumy su stare sedem rokov, treba ich vymenit, neprejdu na TUV" . Az to pride k nam to bude vyhodenych aut z STK :o
navíc oni maj TUV každej rok :roll: vzhledem k tomu, že jejich model nemá místo pro korupci tak nevím, jak bysme to u nás řešili...zas a opět mne napadá ta korupce :lol:

Napsal: stř úno 06, 2008 08:33
od Teepee
To ale docela zavání lobby výrobců pneumatik. Vzhledem k ekologii mi to přijde absurdní, je snad na skládkách málo již nepoužitelných pneumatik?
Nebo mají v D nějakej recyklační mechanismus na likvidaci použitelných pneumatik?
Wolf píše:kdyz je dam na "zeleznou" sobotu pred dum, tak se jizdy s odpadovym vozem obvykle nedockaji :)
Věř tomu, že ten kdo je bere nevěřícně kroutí hlavou. (V tom nejlepším případě).

Napsal: stř úno 06, 2008 08:54
od Drobek81
Wolf píše:To ale docela zavání lobby výrobců pneumatik. Vzhledem k ekologii mi to přijde absurdní, je snad na skládkách málo již nepoužitelných pneumatik?
Nebo mají v D nějakej recyklační mechanismus na likvidaci použitelných pneumatik?
TeePee...právě v Německu si dost potrpí na bezpečnosti a hlavně na technickém stavu vozového parku. Stáří gum k bezpečnosti patří a proto to takto řeší. Stejně tak zimní x letní gumy. Viděl sem v akci tamní policajty, když na odpočívadle měli odstavenej kamion a zkoumali i brzdy! Chudák Rumun bo kdo to byl:) Oni měly s sebou nějakej teploměr a měřili všechna kola. Docela účiná metoda, údajně klidně zakážou autu, které špatně brzdí jízdu, nebo ho doprovodí na TUV kde mu vše zkontrolují...Takže kontrolovat třebas moje auto, tak je jebne a já budu o 500éček a o auto chudší :roll:

Napsal: stř úno 06, 2008 09:47
od Teepee
Drobek81 píše:TeePee...právě v Německu si dost potrpí na bezpečnosti a hlavně na technickém stavu vozového parku. Stáří gum k bezpečnosti patří a proto to takto řeší. Stejně tak zimní x letní gumy. Viděl sem v akci tamní policajty, když na odpočívadle měli odstavenej kamion a zkoumali i brzdy! Chudák Rumun bo kdo to byl:) Oni měly s sebou nějakej teploměr a měřili všechna kola. Docela účiná metoda, údajně klidně zakážou autu, které špatně brzdí jízdu, nebo ho doprovodí na TUV kde mu vše zkontrolují...Takže kontrolovat třebas moje auto, tak je jebne a já budu o 500éček a o auto chudší :roll:
To ať si klidně potrpí, já si na bezpečnost také potrpím až to často přeháním, ale je tu taky příroda a ekologický přístup k ní. Jestli to mají nějak vymakaný a dokážou gumy recyklovat, tak ať si klidně potrpí. Ale jestli valej zestárlé (nikoli ojeté) gumy k nám, tak to mám jen silnější slova.
Bohužel bydlím u silnice v místě které v ose Praha - skládka je cca kilometr před skládkou. A bohužel i tady proběhla invaze nočních jízd kamionů mezinárodní spedice... Je mi líto, ale vyhodit použitelnou gumu na skládku je u mně debilita. Stejně jako Avie plná obalů od Rockwoolu, nebo směsná popelnice nacpaná nesešláplými PETkami. Doufám že až dojdou suroviny a začnou se skládky přebírat, že toho budou účastni právě Ti, kteří si dnes potrpí na pořádek, pohodlí a plýtvání a kašlou na to co čeká naše děti.
Souhlasím s tím, aby se limitoval věk pneumatik jedoucích po dálnici. Ale aby mě někdo nutil vyhodit pětiletou gumu, na který je natočeno cca 15-20tKm, když jezdím téměř výhradně po silnicích třetí třídy, kde občas chybí na mostě mříž od kanálu, nebo jsou vyškubané krajnice a udělat gumu není až takový problém, to prostě každej logicky myslící člověk musí považovat za absurdní.
A na tý skládce, v začátcích, když dělali plachtovou vanu a kryli jí ojetými pneumatikami jsem si už tehdy vybral, myslím Semperitky 175/70R13, dal je dozadu na Š130L místo OR34ek a nemohl jsem si to vynachválit. Škůdka na nich roztočila tachometr ke 170km/h. Ale to je o štěstí, protože na Sierru jsem (v souladu s vyhláškou!!!!) aplikoval na nápravu Semperit Top Speed a Semperit Top Life (liší se jen rychlostním indexem a desénem) a nebylo to dobrý. Ale schoval jsem je na gumovačku, nebo třeba se někdy ke mně přitoulá druhá do páru.
A Sierru jsem na podzim 2003 obul do zimích Kormoránek Snowpro, už jsem je tam dvakrát nechal i přes léto a vlastně na tuhle zimu bych už měl koupit nový. A voni mají tak 70% vzorku.... Tak co s tím? Vyhodit snad na skládku nad město? http://www.ekos-revnice.cz