Příčina spálení rotorového vinutí alternátoru

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příčina spálení rotorového vinutí alternátoru

Příspěvek od Vašátor »

Tož by mě zajímalo, z jaké příčiny se spálí rotorové vinutí alternátoru. Alternátor chodil od r.1986 v 21061 a za celej jeho život se spálilo rotorové vinutí již podruhé. Diodový můstek, statorové vinutí, regler + elektroinstalace naprosto v pořádku.

Je to jen marnivost tohoto auta či prokletí?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

špatný kontakt uhlíků...neodešel při té příležitosti uhlík?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Nevím jak při prvním spálení, ale při tomto jsou uhlíky naprosto v pořádku.

Ale co už ... právě jsem zakoupil fungl nový alternátor za 500Kč :P
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Možná je to prokletí ročníku 1986. Mně také zničehonic odešel alternátor, nepomohla ani výměna uhlíků- ty skutečně byly sjeté skoro na pružiny! Několik dní předtím jsem měnil akumulátor. (souvislost asi žádná)
Po hloubkovější kontrole jsem zjistil, že je v háji právě něco s buzením, které neodebíralo proud a na kroužcích jsem nemohl naměřit odpor vinutí.
Ale zcela jistě vinutí neshořelo, protože při jízdě na výměnu alt. mi několikrát dobíjení naskočilo v určitých otáčkách a potom zase za čas přestalo, takže asi se jen poškodil přívod od kroužků k rotoru nebo něco podobného. Zatím jsem to nerozebíral... :roll:

Mimochodem, téměř nejetý, originál, navíc 57 ampérový jsem pořídil za 300,- :P
Honza
Osa Praha - Brno
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

pokud byly uhlíky na pružiny, pak v důsledku toho odešlo vinutí. Mně se stalo taky 2x, jednou ročník 86, jednou 90. Není to ale ročníkem, nýbrž údržbou :wink:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Přepálit vinutí rotoru se může jen když aliík stojí a je zapnuté buzení , když se točí stíhá se rotor chladit. To že přestane dobíjet a nejde naměřit odpor vinutí neznamená že shořelo ale je téměř 100%ně přerušené někde v místě spoje s "kroužky" vlivem tepelného namáhání.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Drobku, oni se dělají i nějaký uhlíky bez pružinek? :shock:

Honzo, toto je ročník 1986 a fakt mi to auto přijde prokletý. Co už jsem se na něm namakal (navíc v něm nejezdím, prohání ho bratránek Mirek, kterej je na opravy max. levej) a furt se tam vyskytuje jedna chyba za druhou ... zlatá moje 2101 (obě).

Sašo, je fakt, že při zapnutém zapalování a stojícím motoru se rotor nechladí. To by příčinou být mohlo, ovšem nejsem si vědom, že by bratránek nechával zapnutý klíček, když motor nejede. To nedělá. A pod pojmem "spálený" to ber prostě jako přerušené vinutí, nefunkční, nejede ... Na prvním spáleném rotoru ulítnul drát vinutí na první smyčce. Tento jsem ještě nerozdělával a ani na to nemám náladu. Bohatě mi stačila menší oprava altíku z Feldy v neděli večer.

P.S. Baterka se měnila v listopadu, ovšem nezdá se mi, že by to mělo mít vliv na větší namáhání rotorového vinutí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Drobek to s těmi pružinami zřejmě myslel v souvislosti se sjetím "na pružiny", ale to bylo možná ode mě špatné přirovnání, zkrátka jeden byl mimoředně sjetý a už podle mého nedoléhal dobře a druhý byl "běžně opotřebovaný", jak to bývá při těchto kilometrech a asi o 1/2 cm delší, než ten druhý.
Taktéž jsem nikdy nenechával zapnuté zapalování při vypnutém motoru, mohlo se mi to stát jednou dvakrát krátce a vím, že to bylo před necelými 3 lety při horlivých údržbách nově koupeného žigula. Altík odešel loni v Lednu, do té doby jsem na něm najel cca 30 tisíc km. Stalo se to tak, že se zkrátka za jízdy rozsvítila kontrolka a už nezhasla...
- - - - - - - - -
Vašátor: Já mám s ročníkem 1986 až na pár drobností dobré zkušenosti. Co už jsem se s ním najezdil a nemůžu tvrdit, že by byl vyloženě nepovedený a závadový. Je fakt, že v těchto letech začalo obecné šizení kulaté řady, věřím, že dřívější ročníky na tom byly i lépe... :cry: Který měsíc, nebo alespoň čtvrtletí byl bratránkův Žigul vyroben? U mě to stihli ještě před Černobylem exportovat, vyroben byl zřejmě v únoru 86.
Honza
Osa Praha - Brno
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Vašátor píše:Drobek to s těmi pružinami zřejmě myslel v souvislosti se sjetím "na pružiny"
jj, slovíčkaření no...ale stačí když není kontakt z jakéhokoliv důvodu...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12131
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Honza 21061 píše: Vašátor: Já mám s ročníkem 1986 až na pár drobností dobré zkušenosti. Co už jsem se s ním najezdil a nemůžu tvrdit, že by byl vyloženě nepovedený a závadový. Je fakt, že v těchto letech začalo obecné šizení kulaté řady...
Ano, ročníkem 86 zůstala ve výrobě už jen 2106, to je ošizení kulatých dost...

A to tomu tak vadí, zapnutí zapalování? Kolik tam jde proboha ampér??? Do buzení, myslim..
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Laďuša píše:A to tomu tak vadí, zapnutí zapalování? Kolik tam jde proboha ampér??? Do buzení, myslim..
Přesně to nevím, ale podle mě to bude něco mezi 2 - 5. Při stání altecu to bude maximum, takže spíš kolem 5A. To je 60W a ty už docela hřejou.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Hurikán píše:To je 60W a ty už docela hřejou.
Tolik?? :shock: :shock:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Vyndej pojistku G67 a vraž místo ní ampérmetr a zapni zapalování. ...počkejte jdu to změřit
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

:shock: :shock: Pojistkou G 67 alespoň dle krytu pojistkovky (9tá zleva u 044) neteče ani milík !!!.Patrně to to nebude ona , zítra pokračování nebo to někdo změřte.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9421
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Mno, když to vezmeme teoreticky ... rotorové vinutí má odpor 4,5ohmu. Napětí máme 13V na nabité autobaterii. Při plném buzení (alternátor nedobíjí) má regulační relé nulový odpor. Pokud zanedbáme přechodové odpory na vedení, bude výslední proud z Ohmova zákona I=U/R = 13/4,5 = 2,9Ampér.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“