vstrikovani pro motor 1.3 2105
Napsal: pon led 21, 2008 20:31
Mam moznost mit kompletni vstrikovani (vsechna cidla, moduly...) pro vstrikovani z motoru 1.7 a zvazuju, zda to pujde naroubovat na 1.3.
V zasade sem vymyslel 3 problemy:
1) mam za to, ze RJ ma mapu (krivku) podle ktere ridi davkovani paliva (vstrikovani) v zavislosti na hodnotach z cidel (kolik plynu, jak je teply motor...) a hodnoty, ktere jsou predepsany mapou upravuje podle aktualnich hodnot z lambdy. predpokladam ze tato mapa pocita s motorem 1.7, tedy ma urcitou strmost narustu mnozstvi paliva atd.
co se bude dit na 1.3 ? motor jinak reaguje, krivka asi nemuze byt tak strma? nekdo tvrdi, ze to RJ ukoriguje, ja bych rekl, ze se bude snazit, ale ze hodnota uvedena na krivce v urcitem bode se bude dat menit jen v urcitych mezich. a rozdil v motorech muze byt mimo tyto meze.
jine jazyky rikaji, ze bude treba jednotku trochu zmast. treba tim, ze v momente, kdy klapak bude mit urcity stupen otevreni, tak by RJ mela mit za to, ze klapak jeste tak moc otevrena neni. pripadne jine figle, ktere ale asi nebudou optimalni.
2) ten sam problem,ale pro rizeni predstihu.
3) jak je umisteno cidlo pro snimani polohy klikove hridele a problem jeho umisteni na umelhmotny kryt rozvodu.
3+1) ma to vubec cenu delat? nekteri zkuseni motoriste me varuji, ze v podstate o vykon prijdu. ja necekam, ze vykon zvednu, rad bych, aby byl stejny, ale cekam rekneme o nejakych 0.3 - 0.5 litru nizsi spotrebu treba pri jizde ve meste v zime, mozna celkove trochu snizenou spotrebu a mensi zavislost chodu motoru na pocasi. nejde mi o to, zda se vyplati financne.
V zasade sem vymyslel 3 problemy:
1) mam za to, ze RJ ma mapu (krivku) podle ktere ridi davkovani paliva (vstrikovani) v zavislosti na hodnotach z cidel (kolik plynu, jak je teply motor...) a hodnoty, ktere jsou predepsany mapou upravuje podle aktualnich hodnot z lambdy. predpokladam ze tato mapa pocita s motorem 1.7, tedy ma urcitou strmost narustu mnozstvi paliva atd.
co se bude dit na 1.3 ? motor jinak reaguje, krivka asi nemuze byt tak strma? nekdo tvrdi, ze to RJ ukoriguje, ja bych rekl, ze se bude snazit, ale ze hodnota uvedena na krivce v urcitem bode se bude dat menit jen v urcitych mezich. a rozdil v motorech muze byt mimo tyto meze.
jine jazyky rikaji, ze bude treba jednotku trochu zmast. treba tim, ze v momente, kdy klapak bude mit urcity stupen otevreni, tak by RJ mela mit za to, ze klapak jeste tak moc otevrena neni. pripadne jine figle, ktere ale asi nebudou optimalni.
2) ten sam problem,ale pro rizeni predstihu.
3) jak je umisteno cidlo pro snimani polohy klikove hridele a problem jeho umisteni na umelhmotny kryt rozvodu.
3+1) ma to vubec cenu delat? nekteri zkuseni motoriste me varuji, ze v podstate o vykon prijdu. ja necekam, ze vykon zvednu, rad bych, aby byl stejny, ale cekam rekneme o nejakych 0.3 - 0.5 litru nizsi spotrebu treba pri jizde ve meste v zime, mozna celkove trochu snizenou spotrebu a mensi zavislost chodu motoru na pocasi. nejde mi o to, zda se vyplati financne.