Stránka 1 z 5

vstrikovani pro motor 1.3 2105

Napsal: pon led 21, 2008 20:31
od JmJ
Mam moznost mit kompletni vstrikovani (vsechna cidla, moduly...) pro vstrikovani z motoru 1.7 a zvazuju, zda to pujde naroubovat na 1.3.

V zasade sem vymyslel 3 problemy:

1) mam za to, ze RJ ma mapu (krivku) podle ktere ridi davkovani paliva (vstrikovani) v zavislosti na hodnotach z cidel (kolik plynu, jak je teply motor...) a hodnoty, ktere jsou predepsany mapou upravuje podle aktualnich hodnot z lambdy. predpokladam ze tato mapa pocita s motorem 1.7, tedy ma urcitou strmost narustu mnozstvi paliva atd.

co se bude dit na 1.3 ? motor jinak reaguje, krivka asi nemuze byt tak strma? nekdo tvrdi, ze to RJ ukoriguje, ja bych rekl, ze se bude snazit, ale ze hodnota uvedena na krivce v urcitem bode se bude dat menit jen v urcitych mezich. a rozdil v motorech muze byt mimo tyto meze.

jine jazyky rikaji, ze bude treba jednotku trochu zmast. treba tim, ze v momente, kdy klapak bude mit urcity stupen otevreni, tak by RJ mela mit za to, ze klapak jeste tak moc otevrena neni. pripadne jine figle, ktere ale asi nebudou optimalni.

2) ten sam problem,ale pro rizeni predstihu.

3) jak je umisteno cidlo pro snimani polohy klikove hridele a problem jeho umisteni na umelhmotny kryt rozvodu.

3+1) ma to vubec cenu delat? nekteri zkuseni motoriste me varuji, ze v podstate o vykon prijdu. ja necekam, ze vykon zvednu, rad bych, aby byl stejny, ale cekam rekneme o nejakych 0.3 - 0.5 litru nizsi spotrebu treba pri jizde ve meste v zime, mozna celkove trochu snizenou spotrebu a mensi zavislost chodu motoru na pocasi. nejde mi o to, zda se vyplati financne.

Napsal: pon led 21, 2008 23:25
od Saša
Neumím se jednoduše písemně vyjádřit a ještě píši jako blesk sem tam udeřím , takže tato obsáhlá odpověď by mne stála fůru času a ještě by to nebylo ono. Vše je řešitelné (Hlavně do toho kecá tlak paliva) Kultivovanější chod tak to jo ! spotřeba také ale .... .
Nainstaluj Si SKYPE a dáme pokec. Jsem počítačový analfabet takže si ICQ sám nesprovozním.

Napsal: úte led 22, 2008 06:29
od Pája
Nestálo by za to, sehnat celej motor 1,7?

Napsal: úte led 22, 2008 06:30
od Acibuk
to je nuda:)

Napsal: úte led 22, 2008 07:51
od JmJ
Saša píše:Neumím se jednoduše písemně vyjádřit a ještě píši jako blesk sem tam udeřím , takže tato obsáhlá odpověď by mne stála fůru času a ještě by to nebylo ono. Vše je řešitelné (Hlavně do toho kecá tlak paliva) Kultivovanější chod tak to jo ! spotřeba také ale .... .
Nainstaluj Si SKYPE a dáme pokec. Jsem počítačový analfabet takže si ICQ sám nesprovozním.
skype zase nezprovoznim ja, navic ted furt nebyvam doma. moc bych te poprosil, napis slohovku :-) treba emailovou: jmj@barinka.net :-)

Napsal: úte led 22, 2008 07:53
od JmJ
Pája píše:Nestálo by za to, sehnat celej motor 1,7?
a) retezove motory sou z meho pohledu trochu hlucnejsi :-)

b) jsem stary posera, takze bych se snazil tu 1.7 legalizovat, coz nekdo rika ze by melo jit, nekdo ze ne

c) poku by byla legalni, bylo by vetsi pojisteni :P (to je to nejmensi asi)

d) to pak neni experiment, to je rutina (jak pravil Acibuk) :wink:

Napsal: úte led 22, 2008 08:14
od Acibuk
videl jsem docela zajimavou zastavbu mpi na 1200ku z oplu ascony.s tou 17kou, ja bych to nelegalizoval, ja bych to tam proste namontoval..

Napsal: úte led 22, 2008 08:51
od Drobek81
Acibuk píše:ja bych to nelegalizoval, ja bych to tam proste namontoval..
já ne, nemám to zapotřebí 8)
Jinak JmJ by měl obsah spíše snížit a odlehčit setrvák a udělat vše proto, aby motor dosahoval otáček alespoň jako křovinořez...pak bude jeho styl jízdy odpovídat pořadavku motoru...
Osobně si myslím, že zástavba na 13ku motor je možná a dokonce by si s tím mohla ŘJ poradit sama...Montáž není nijak složitá, je to samostatný okruh. Dalo by se to namontovat prozatím"paralelně" s tím, že by se to dalo vypnout a přehodit paroží s karbem kdyby něco...chce to promyslet a hlavně mít vše potřebné a čas :roll:

Napsal: úte led 22, 2008 14:36
od Ivo
nad něčím podobným jsem uvažoval se svoji 15kou, ale nakonec se to vyřešilo jinak.

Napsal: úte led 22, 2008 22:54
od Maysner
sak to tam namontuj a pak se uvidi co a jak. napichnout to na kabel a zjistovat co se tomu libi a co nelibi :P

Napsal: úte led 22, 2008 22:59
od Cory
A co tak tam hodit mpi z nivy? To je asi utopia co? A neviem, ci na nive mpi nie je odlisna hlava.

Napsal: úte led 22, 2008 23:13
od Maysner
Cory píše:A co tak tam hodit mpi z nivy? To je asi utopia co? A neviem, ci na nive mpi nie je odlisna hlava.
mpi das i na ten motor. v tom neni zas takovej problem. ta hlava potreba neni. plno rusu dava na 1.6 kde meli karb mpi. na hlave daj nejvetsi ventili co muzou, co nejvic prevrtaj kanaly a pak jezdej. mpi by tu chtelo vic lidi :mrgreen: ale ono je tezky sehnat ciste ten system. leda koupit zborenou nivu :roll:

Napsal: úte led 22, 2008 23:17
od JmJ
Ja bych se prosim vratil k SPI :-)

Napsal: úte led 22, 2008 23:23
od Drobek81
JmJ píše:Ja bych se prosim vratil k SPI :-)
sežeň 4xSPI a budeš mít MPI :P :wink:
Tuto kapitolu bych stejně uzavřel a nechal to na dobu, až se to prostě vyzkouší...Dej tomu čas, pořešíme to někdy když se stavíš...btw. dnes sem vyzvedl ty věci tak mám pro Tebe tu sadu podběhů...

Napsal: úte led 22, 2008 23:24
od Tommel
Ja bych do toho šel :wink: Když to muže fungovat na 1,6 tak proč ne na 1,3 :mrgreen: