Stránka 1 z 2
brzdy :( -problém vyřešen..možno smazat
Napsal: stř led 16, 2008 20:51
od Miichaal
Mám problém.Po montáži posilovače brzd do mé 01čky začali blbnou přední brzdy..když to vezmu od začátku tak po montáži a následném projetí začalo blokovat levě přední kolo.Po dojetí do garáže se pístky roztáhly vše se přešlo znovu,odvzdušilo a vše se zdálo ok ale při prudkym brždění auto táhlo značně doprava.Napadlo mě že by to mhlo být ucpaný někde..taže se brzdy znova dneska rozdělali vše se komresorem profouklo.Vyjedu a po pár zabržděních bloklé pravé kolo.Zajímavě je že po povolení odvzdušňováku se tlak odpusí a auto znova brzdí dobře.ale zachvilku se okruh jakoby znova natlakuje a blokne se to znova.už mě ani tátu nic nenapadá čim by to mohlo být.Ještě jestli neni ta ovládací tyčka co jde od pedálu do pumpy díky posilovači moc dlouhá a teď to pernamentně brzdí. díky za rady
Napsal: stř led 16, 2008 21:10
od Drobek81
vyměň brzdové hadice... to je běžná závada...
Napsal: stř led 16, 2008 21:12
od Little Red Riding Hood
k posilovači je dobre namontovat i pedalovou konzolu z posilovače.. ono to stejně myslím ani bez toho nejde..
Napsal: stř led 16, 2008 21:24
od Miichaal
Drobek81 píše:vyměň brzdové hadice... to je běžná závada...
a proč to??? auto zajelo do garáže a brzdilo krásně..a vyjelo a zacalo to delat tohle...mimo jine jsou tak pul roku stare
Napsal: stř led 16, 2008 21:26
od Miichaal
Little Red Riding Hood píše:k posilovači je dobre namontovat i pedalovou konzolu z posilovače.. ono to stejně myslím ani bez toho nejde..
konzole se upravovala ta stávající...a nevim jestli by byl problem zrovna v tom..jen prave ta ovladaci tyčka jestli neni drobek jiná...
Napsal: stř led 16, 2008 21:42
od Vašátor
Hlavně si změř volný chod pedálu. To jest délku chodu, dokud nezabere pedál. Nějakej ten milimetr by být měla (tuším 3-5mm?). Rovněž skontroluj tyčku z posilovače do válce, jestli není válec vážně pořád trošku jakoby sešlápnutý.
Napsal: stř led 16, 2008 21:47
od Drobek81
jednoduchá metoda...když je to kouslé a po povolení odvzdušňováku jde kapalina ven, tak to povol před hadicí(nebo povol postupně obě trubky na válci a pokud i tam je tlak, pak hledej problém v samotném válci. Nic jiného mne nenapadá:-( a pokud i tam jde, pak jsou hadice v pořádku(hadice vlivem brzdovky "nabobtná" a ucpe průchod. Posilovač to přetlačí ale zpět se nevrátí-pak se to kouše)
jinak sázel sem na to, že posilovač prostě dal na prdel gumovým částem vyšším tlakem, pokud jsi hadice měnil nic to neznamená. Zkus jak sem napsal, pak dej vědět
Napsal: stř led 16, 2008 21:48
od rosta
máš malou vůli mezi pedálem a posilovačem-auto ti pořád nepatrně brzdí,tím se ohřejou brzdya kapalina a takzvaně se ZATÁHNOU. musíš udělat vůli mezi brzd. válcem a posilovačem
Napsal: stř led 16, 2008 21:50
od Miichaal
momentálně je mrtvej chod zhruba do půlky a zacne to brzdit az skoro dole.ale to je tim jak sem povoloval odvzdusnovaky aby povolil tlak abych auto vubec dostal domu..ještě jedna věc po tom co to začne blokovat tak brzdovej pedál totálně zamrzne tak že ani vší silou ho nesešlápnu..
Napsal: stř led 16, 2008 21:53
od Drobek81
aha, tak pokud se pedál "blokne", pak bude problém s vracením kapaliny...seřiď tu tyčku...
Napsal: stř led 16, 2008 21:55
od Miichaal
rosta píše:máš malou vůli mezi pedálem a posilovačem-auto ti pořád nepatrně brzdí,tím se ohřejou brzdya kapalina a takzvaně se ZATÁHNOU. musíš udělat vůli mezi brzd. válcem a posilovačem
jj..přesně to mě taky napadlo...dát tam nějakou podložku...pod to...neco zítra vybrousim
Napsal: stř led 16, 2008 21:56
od Vašátor
Přesně jak píše Drobek.
A volný chod pedálu neplést s mrtvým chodem pedálu

. To jest dobu než pedál začne tlačit na válec a dobu než začnou brzdit brzdy.
Napsal: stř led 16, 2008 22:04
od Miichaal
Vašátor píše:Přesně jak píše Drobek.
A volný chod pedálu neplést s mrtvým chodem pedálu

. To jest dobu než pedál začne tlačit na válec a dobu než začnou brzdit brzdy.
par dooon

Napsal: čtv led 17, 2008 00:40
od Honza 21061
Nemálo důležitý je taky fakt, že u pedálů pro brzdy bez posilovače je jinak udělaný převod mezi pedálem a tlačnou tyčí, aby síla na brzdový válec byla vyšší, zatímco u posilovače je spíše dáván důraz na dostatečný zdvih pedálu, než zvýšení síly od řidiče...
Seřizovací hodnoty jsou tam 2!! Je potřeba vymezit vůli 3- 5 mm na pedálu, jak psal Vašátor a k tomu navíc vymezit vůli 1,23- 1,25 mm mezi seřizovacím šroubem pístnice (resp. jeho hlavou) a rovinou upevňovací příruby válce. Pokud je vše jak má být, souhlasí tato rovina přesně s dosedací ploškou pístu brzd. válce.
Výsledná vůle na pedálu je potom o něco větší, než u brzd bez posilovače, s čímž je v případě použití konzoly pro posilovač počítáno a neobával bych se většího zdvihu pedálu, než normálně...
Nevím ale, jestli se zdvih nezvýší příliš, pokud je stále použita konzola a pedály pro brzdy bez posilovače...?

Větší vůle+ hlubší nášlap pedálu díky posilovacímu účinku. Brzdy půjdou ještě lehčeji, ale tyčka se posune jen o kousek, zatímco pedál bude už hodně u podlahy. Tak dalece jsem zase brzdy nezkoumal, ale logicky to takhle vychází...
Napsal: čtv led 17, 2008 12:57
od Miichaal
no ja dneska skusim udělat nějakou podložku mezi posilovač a válec a pak uvidim jak to pujde...pak popř. udělat volný chod pedálu...a pak už to snad konečně bude chodit