brzdy :( -problém vyřešen..možno smazat

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

brzdy :( -problém vyřešen..možno smazat

Příspěvek od Miichaal »

Mám problém.Po montáži posilovače brzd do mé 01čky začali blbnou přední brzdy..když to vezmu od začátku tak po montáži a následném projetí začalo blokovat levě přední kolo.Po dojetí do garáže se pístky roztáhly vše se přešlo znovu,odvzdušilo a vše se zdálo ok ale při prudkym brždění auto táhlo značně doprava.Napadlo mě že by to mhlo být ucpaný někde..taže se brzdy znova dneska rozdělali vše se komresorem profouklo.Vyjedu a po pár zabržděních bloklé pravé kolo.Zajímavě je že po povolení odvzdušňováku se tlak odpusí a auto znova brzdí dobře.ale zachvilku se okruh jakoby znova natlakuje a blokne se to znova.už mě ani tátu nic nenapadá čim by to mohlo být.Ještě jestli neni ta ovládací tyčka co jde od pedálu do pumpy díky posilovači moc dlouhá a teď to pernamentně brzdí. díky za rady
Naposledy upravil(a) Miichaal dne pát led 18, 2008 13:34, celkem upraveno 1 x.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

vyměň brzdové hadice... to je běžná závada...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

k posilovači je dobre namontovat i pedalovou konzolu z posilovače.. ono to stejně myslím ani bez toho nejde..
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

Drobek81 píše:vyměň brzdové hadice... to je běžná závada...
a proč to??? auto zajelo do garáže a brzdilo krásně..a vyjelo a zacalo to delat tohle...mimo jine jsou tak pul roku stare
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

Little Red Riding Hood píše:k posilovači je dobre namontovat i pedalovou konzolu z posilovače.. ono to stejně myslím ani bez toho nejde..
konzole se upravovala ta stávající...a nevim jestli by byl problem zrovna v tom..jen prave ta ovladaci tyčka jestli neni drobek jiná...
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9416
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Hlavně si změř volný chod pedálu. To jest délku chodu, dokud nezabere pedál. Nějakej ten milimetr by být měla (tuším 3-5mm?). Rovněž skontroluj tyčku z posilovače do válce, jestli není válec vážně pořád trošku jakoby sešlápnutý.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

jednoduchá metoda...když je to kouslé a po povolení odvzdušňováku jde kapalina ven, tak to povol před hadicí(nebo povol postupně obě trubky na válci a pokud i tam je tlak, pak hledej problém v samotném válci. Nic jiného mne nenapadá:-( a pokud i tam jde, pak jsou hadice v pořádku(hadice vlivem brzdovky "nabobtná" a ucpe průchod. Posilovač to přetlačí ale zpět se nevrátí-pak se to kouše)
jinak sázel sem na to, že posilovač prostě dal na prdel gumovým částem vyšším tlakem, pokud jsi hadice měnil nic to neznamená. Zkus jak sem napsal, pak dej vědět
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

máš malou vůli mezi pedálem a posilovačem-auto ti pořád nepatrně brzdí,tím se ohřejou brzdya kapalina a takzvaně se ZATÁHNOU. musíš udělat vůli mezi brzd. válcem a posilovačem
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

momentálně je mrtvej chod zhruba do půlky a zacne to brzdit az skoro dole.ale to je tim jak sem povoloval odvzdusnovaky aby povolil tlak abych auto vubec dostal domu..ještě jedna věc po tom co to začne blokovat tak brzdovej pedál totálně zamrzne tak že ani vší silou ho nesešlápnu..
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

aha, tak pokud se pedál "blokne", pak bude problém s vracením kapaliny...seřiď tu tyčku...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

rosta píše:máš malou vůli mezi pedálem a posilovačem-auto ti pořád nepatrně brzdí,tím se ohřejou brzdya kapalina a takzvaně se ZATÁHNOU. musíš udělat vůli mezi brzd. válcem a posilovačem
jj..přesně to mě taky napadlo...dát tam nějakou podložku...pod to...neco zítra vybrousim
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9416
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Přesně jak píše Drobek.

A volný chod pedálu neplést s mrtvým chodem pedálu :). To jest dobu než pedál začne tlačit na válec a dobu než začnou brzdit brzdy.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

Vašátor píše:Přesně jak píše Drobek.

A volný chod pedálu neplést s mrtvým chodem pedálu :). To jest dobu než pedál začne tlačit na válec a dobu než začnou brzdit brzdy.
par dooon :oops:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Nemálo důležitý je taky fakt, že u pedálů pro brzdy bez posilovače je jinak udělaný převod mezi pedálem a tlačnou tyčí, aby síla na brzdový válec byla vyšší, zatímco u posilovače je spíše dáván důraz na dostatečný zdvih pedálu, než zvýšení síly od řidiče...

Seřizovací hodnoty jsou tam 2!! Je potřeba vymezit vůli 3- 5 mm na pedálu, jak psal Vašátor a k tomu navíc vymezit vůli 1,23- 1,25 mm mezi seřizovacím šroubem pístnice (resp. jeho hlavou) a rovinou upevňovací příruby válce. Pokud je vše jak má být, souhlasí tato rovina přesně s dosedací ploškou pístu brzd. válce.
Výsledná vůle na pedálu je potom o něco větší, než u brzd bez posilovače, s čímž je v případě použití konzoly pro posilovač počítáno a neobával bych se většího zdvihu pedálu, než normálně...
Nevím ale, jestli se zdvih nezvýší příliš, pokud je stále použita konzola a pedály pro brzdy bez posilovače...? :roll: Větší vůle+ hlubší nášlap pedálu díky posilovacímu účinku. Brzdy půjdou ještě lehčeji, ale tyčka se posune jen o kousek, zatímco pedál bude už hodně u podlahy. Tak dalece jsem zase brzdy nezkoumal, ale logicky to takhle vychází...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miichaal »

no ja dneska skusim udělat nějakou podložku mezi posilovač a válec a pak uvidim jak to pujde...pak popř. udělat volný chod pedálu...a pak už to snad konečně bude chodit
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“