Stránka 1 z 3

montaž z.tlumičů z nivy a z.pér z vaz kombi na 2103

Napsal: úte led 08, 2008 20:47
od Tom007
dnes jsem to koupil strašně narychlo od autovid. Na pérech jsou značky růžovohnědou barvou a tlumiče prý niva.Bude to tak ok.chtěl jsem mit výšši zadek a mirně tužši.Měl jsem koupeného Źigula udajně s péry kombi a vyhovovalo mi to.Doufám,že to s těmito dily nebude moc tvrdé,nedaval jste někdo ty to dily s autovid. na sedan?Dik

Napsal: stř led 09, 2008 01:03
od Yellow01
Já myslím že bez zkrácení to bude moc vysoký. Asi takhle, je to nakoplý jak koza, a ty jízdní vlastnosti taky musí být extra.

Napsal: stř led 09, 2008 07:11
od Křečík Barbuška
Zadní tlumiče z Nivy jsou rozměrově stejné jak ze sedanu, jen mají jiné síly pro pohyb pístnice, jak se to projeví na výšce je sporné, tužší to asi bude. Co se týče kombi pružin od Vašenkova, já mám tuším s červeným znakem, je to jakýsi polohybrid mezi sedanovými a kombi dle literatury, neb průměr mají shodný se sedanovými (kombi mají být o 1mm silnější a počet závitů je sice o chloupek větší než u sedanu, ale nedosahuje počtu co má mít kombi. Na auto jsem je nahodil nezkrácené a nakopnutí je patrné, ovšem není to na dorazech, možná by snesly půl závitu dolů. Co se týče nakopnutí vytvářím teorii, že to může nést úskalí v omezení brzdného tlaku vlivem omezovače, který je i při běžném zatížení neovládaný poklesem kufru. Osobně jsem zhoršených vlastností moc nepozoroval.

Napsal: stř led 09, 2008 07:52
od Tom007
dik ja tam budu mit bombu,ja mel jineŹiguly většinou unavene zadky,prostě sedle na prdel,s těma se to dalo pěkně švihat..když vidim to modré,tak si drbu hlavu.To už je moc,to by se mi nepáčilo.dik

Napsal: stř led 09, 2008 08:08
od Křečík Barbuška
Taky tam mám flašu, vyfotil bych, ale zrovna nemám čím, někdy se mi to zdá v pohodě, ale někdy mám pocit, že je to ohavné.

výcuc z ceníku pop artu

pružina zadní LADA SEDAN průměr drátu 13mm / 434mm
pružina zadní LADA COMBI - delší o 1 závit pr.drátu 14mm

Napsal: stř led 09, 2008 09:43
od Yellow01
Může to být u každýho auta jiný. Nejlepší bude prostě zkusit ty pružiny osadit. Pak se rozhodneš jestli to nechat nebo trochu ubrat. Mala rada - jestli budeš uřezávat pružiny, uříznutej konec zabruš na plocho, aby na něm nebyl ostrej roh a otoč ho dolu. A s tlumičema by neměl být žádný problém. To jestli jsou tužší záleží na výrobci. Moderní tlumiče typu Kayaba, Monroe už nerozlišujou rozdíl mezi sedanem a nivou, na oboje se dávají stejný tlumiče.

Napsal: stř led 09, 2008 11:59
od Little Red Riding Hood
Yellow01 píše:Mala rada - jestli budeš uřezávat pružiny, uříznutej konec zabruš na plocho, aby na něm nebyl ostrej roh a otoč ho dolu
proč??:.. vždyt na obou stranách jsou seriově neobroušené konce a uložení s něma taky počítá...


jinak jestli jsem to dobře vypozoroval, tak niva přední pružiny jsou o dost kratší a tvrdší než klasika... připadá mi to zvláštní, ale je to tak..

zadní netušim.. tlumiče nivácky taky netušim..


hlavní na co jsi dej bacha při řezání, tak počitej s tim že si pružiny vžd sednou takže to zkompletuj nech to nějakou dobu odstát třeba tejde a pak až hodnot a řezej dál..

Napsal: stř led 09, 2008 12:48
od Tommel
Little Red Riding Hood píše:hlavní na co jsi dej bacha při řezání, tak počitej s tim že si pružiny vžd sednou takže to zkompletuj nech to nějakou dobu odstát třeba tejde a pak až hodnot a řezej dál..
A někdy si nesednou ani za rok :lol:

Napsal: stř led 09, 2008 13:35
od Jimmi
Nejdéle do třiceti let si sednou každý... to mám vyzkoušený :wink:

Napsal: stř led 09, 2008 15:06
od Křečík Barbuška
Nezřezané Vašenkovovi tu, je pravda, že dle fotky nelze hodnotit. Mám další poznatek k nakopnutí, dle mého se negativně projevuje na udržení provozního stavu zadních brzd neb pokud se jezdí s minimální zátěží, což je můj případ nedochází k tak usilovnému tření, aby byly styčné plochy dostatečně čištěny, při méně častém provozu.

Napsal: stř led 09, 2008 15:12
od Lada_BV
Koko Loko píše:Co se týče nakopnutí vytvářím teorii, že to může nést úskalí v omezení brzdného tlaku vlivem omezovače, který je i při běžném zatížení neovládaný poklesem kufru. Osobně jsem zhoršených vlastností moc nepozoroval.
Taky jsem vyměnil zadní pružiny na 21053 za nové z kombíku - byly s červeným pruhem.
Okamžitě jsem pozoroval změnu - na nerovnostích jsem cítil každý hrb, ale po půl roce to trochu sedlo a už je to lepší. Nakoplé je to pořád fest. Nejhůře se to projevilo při jízdě ve vyšších rychlostech např. na dálnici. Stačí boční vítr a si rád, že má dálnice dva pruhy. Pozitivum - auto má celkově vyšší průchodnost terénem, což je velmi super při jízdě do lesa. 8)

Napsal: stř led 09, 2008 16:08
od Jimmi
Koko Loko píše:...neb pokud se jezdí s minimální zátěží, což je můj případ nedochází k tak usilovnému tření, aby byly styčné plochy dostatečně čištěny...
A nestačilo by nějak nastavit táhlo omezovače? Určitě by to byla méně náročná práce než samotná výměna pružin.

Napsal: stř led 09, 2008 17:39
od Little Red Riding Hood
Jimmi píše:A nestačilo by nějak nastavit táhlo omezovače?
zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..

Napsal: stř led 09, 2008 17:51
od Laďuša
Little Red Riding Hood píše:
Jimmi píše:A nestačilo by nějak nastavit táhlo omezovače?
zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..
Pokud tento ovšem funguje...

Napsal: stř led 09, 2008 19:33
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše:zapomněl jsem podotknout že při každe změně vejšky auta je dobre nastavit omezovač..
:idea: Člověče to je ovšem dobrá myšlenka, to mě nenapadlo, dobrý. V knihovně tuším návod je jak si vzpomínám, nicméně popiš to v kostce, normálně bych ti dal za to helpíka.