Stránka 1 z 2
2105 1.3
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:01
od wiku
Zdravim,prosil bych vás o pomoc s odhalením závady.
Máme žigula 2105 s motorem 1.3 . Má originál ruský karburátor s podtlakovým otevíráním druhé komory.
Když je studený tak se s tím prakticky nedá jet,bez plynu chcípá,s plynem taky.Prostě po přidání plynu se zakucká a trvá mu než se roztočí.Dělá to se sytičem i bez.
A druhá nepříjemnější věc se děje za tepla i za studena.Jedeme po rovině,plynule přidáváme plyn.Auto zrychluje.V určitejch otáčkách jakoby začne motor brzdit a pak přidá.Prostě je tam taková díra,kterí je hodně nepříjemná.Stejnětak když jedeme něco okolo 70 a chceme zrychlyt,přišlápne se plyn a motor se jakoby dusí,když se plyn ubere jede to zase líp.
Karburátor jsme rozebrali,vypucovali,všechny kanálky jsou průchozí.Vyměnili jsme v karburátoru všechny čtyři membrány (všechny byly roztrhané).Akcelerační pumpička funguje. Všechno nastavení které se dá udělat jsme podle dílenské příručky provedli (a že toho nebylo málo).Jen při dolaďování za běhu motoru (šroubek směsy a volnoběhu) to na otáčení šroubků reagovalo nějak podivně jinak než by mělo,občas spíš nereagovalo.
Máme ho už 10 let a dělá to už asi rok, ale v poslední době (měsíc) se to pomalu ale jistě zhoršuje.
Máte někdo nápad co vyzkoušet?
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:06
od Marek89
Ja to tipujem na rozdeľovač. Podobne sa chovalo moje auto a nakoniec bol vadný rozdeľovač.
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:22
od wiku
Co přesně bylo vadné v rozdělovači?
Ale tohle nejspíš bude karburátor,protože po výměně membrán se to trochu zlepšilo
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:23
od Marek89
Vybehaný tisíchrán, po určitej dobe sa rozladil. Stačilo podradiť a už to bolo
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:33
od Vašátor
Pokud byl karburátor seřízen tak jak má, skontroluj vůle na rozdělovači - jestli není volná destička, na které jsou umístěna kladívka. Musí být bez vůle. Stačí malá vůle a předstih si už docela dobře cestuje.
Jen dotaz, membrána sytiče + nastavení klapky sytiče proběhlo?
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:41
od wiku
Jo to všechno jsme nastavili.
jen to při nastavování moc nereagovalo na šroubek bohatosti
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:50
od JmJ
Pokud to nereaguje na stelovani karburatoru, tak karbec nebude tak uplne ok. Vycistit, seridit. Proverit ten rozdelovac. Dostat to do ruky ja (nejsem zadny machr), tak projdu karburator, procistim trysky, vzdusniky, zkontroluju, jestli pracuje dobre sytic (jestli se na studenem motoru, po nastarovani, sam pootevre), ocistil bych vse potrebne na vysokonapetove soustave, proveril bych rozdelovac, jestli neni neco moc volneho, nechal bych seridit odtrh a predstih.
Napsal: čtv pro 20, 2007 20:53
od wiku
To co říkáš že bys udělal u karburátoru jsme udělali.Na ten šroubek to nereagovalo předtíma nereagovalo ani po seřízení a vyčištění
Napsal: čtv pro 20, 2007 21:11
od Vašátor
Pokud to špatně reaguje na šroub bohatosti, bude buď něco ucpaného ve spodním dílu karbu, nebo nemáš nastavenou vlasovou vzdálenost klapek karbu.
Napsal: čtv pro 20, 2007 21:16
od wiku
Ty klapky jsou nastavený.Na ten spodní díl se můžem ještě kouknout,ale všechno je propláchnuté a průchodnost všech dírek jsme kontrolovali slybým proudem vzduchu a papírkem na duhým konci dírky.Všechny bylo OK
Napsal: čtv pro 20, 2007 21:18
od Dobi
Jak máš nastavené škrtící klapky v obou difusorech? Setkal jsem se s tím, že volnoběh někteří seřizují šroubkem ( dokonce Ladysta a profík k tomu !!!) který mění polohu klapky ( jako u starších karburátorů s mech. ovládáním 2.st ), který je vně karburátoru a z fabriky zalepený barvou ( Tůma v knížce prakticky zakazuje na něj šahat) Má 05/1,3 měla takovou díru v plynu( ne však to, co popisuješ dál) a po té, co jsem po důkladné rozborce karbu zjistil, že přechodové kanálky a kanál pro snímání podtlaku pro podtl. regulaci předstihu díky pootevřené klapce neměly šanci plnit svou úlohu jsem klapku seřídil. Správně mají být všechny kanálky prakticky nad klapkou, mezi klapkou a stěnou difusoru je "vlasová " spára. Klapka musí vypadat, že je "úplně" zavřená, ale nesmí chytat o stěnu difusoru. Doraz tvoří právě ten vnější šroubek. Vše je v Tůmovi. Jinak co Ti dělá zapalováni např. se stroboskopem? Pálí to pravidelně? Nelítá to? Předpokládám, že ev. netěsnosti, falešný vzduch a nefunkční membrány jsi vyloučil. Ne vždy jsou nové ND zárukou funkčnosti.
Napsal: čtv pro 20, 2007 21:25
od wiku
Ta mezírka u klapky je nastavena asi o desetinu větší než co píšou v knížce protože menší měrku jsme neměli.
Napsal: čtv pro 20, 2007 21:39
od Yellow01
Pokud karburátor nereaguje na regulační šrouby, zkus napřed mrknout na předstih, jestli je rozhozenej, tak s nima můžeš točit jak chceš a nic se nezmění.
Napsal: čtv pro 20, 2007 21:56
od wiku
Předstih jsme nezkoušeli,díky
Napsal: čtv pro 20, 2007 21:58
od Roman
V rozdelovaci treba pozriet lozisko dosky prerusovaca a preventivne vymenit, ak je trochu vymlatene tak to vie robit podobne pakoviny. A ak ti podrzi blby predstih, tak karbec nereaguje na nastavovanie volnobehu.