2105 1.3
Moderátor: Moderátoři
2105 1.3
Zdravim,prosil bych vás o pomoc s odhalením závady.
Máme žigula 2105 s motorem 1.3 . Má originál ruský karburátor s podtlakovým otevíráním druhé komory.
Když je studený tak se s tím prakticky nedá jet,bez plynu chcípá,s plynem taky.Prostě po přidání plynu se zakucká a trvá mu než se roztočí.Dělá to se sytičem i bez.
A druhá nepříjemnější věc se děje za tepla i za studena.Jedeme po rovině,plynule přidáváme plyn.Auto zrychluje.V určitejch otáčkách jakoby začne motor brzdit a pak přidá.Prostě je tam taková díra,kterí je hodně nepříjemná.Stejnětak když jedeme něco okolo 70 a chceme zrychlyt,přišlápne se plyn a motor se jakoby dusí,když se plyn ubere jede to zase líp.
Karburátor jsme rozebrali,vypucovali,všechny kanálky jsou průchozí.Vyměnili jsme v karburátoru všechny čtyři membrány (všechny byly roztrhané).Akcelerační pumpička funguje. Všechno nastavení které se dá udělat jsme podle dílenské příručky provedli (a že toho nebylo málo).Jen při dolaďování za běhu motoru (šroubek směsy a volnoběhu) to na otáčení šroubků reagovalo nějak podivně jinak než by mělo,občas spíš nereagovalo.
Máme ho už 10 let a dělá to už asi rok, ale v poslední době (měsíc) se to pomalu ale jistě zhoršuje.
Máte někdo nápad co vyzkoušet?
Máme žigula 2105 s motorem 1.3 . Má originál ruský karburátor s podtlakovým otevíráním druhé komory.
Když je studený tak se s tím prakticky nedá jet,bez plynu chcípá,s plynem taky.Prostě po přidání plynu se zakucká a trvá mu než se roztočí.Dělá to se sytičem i bez.
A druhá nepříjemnější věc se děje za tepla i za studena.Jedeme po rovině,plynule přidáváme plyn.Auto zrychluje.V určitejch otáčkách jakoby začne motor brzdit a pak přidá.Prostě je tam taková díra,kterí je hodně nepříjemná.Stejnětak když jedeme něco okolo 70 a chceme zrychlyt,přišlápne se plyn a motor se jakoby dusí,když se plyn ubere jede to zase líp.
Karburátor jsme rozebrali,vypucovali,všechny kanálky jsou průchozí.Vyměnili jsme v karburátoru všechny čtyři membrány (všechny byly roztrhané).Akcelerační pumpička funguje. Všechno nastavení které se dá udělat jsme podle dílenské příručky provedli (a že toho nebylo málo).Jen při dolaďování za běhu motoru (šroubek směsy a volnoběhu) to na otáčení šroubků reagovalo nějak podivně jinak než by mělo,občas spíš nereagovalo.
Máme ho už 10 let a dělá to už asi rok, ale v poslední době (měsíc) se to pomalu ale jistě zhoršuje.
Máte někdo nápad co vyzkoušet?
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Ja to tipujem na rozdeľovač. Podobne sa chovalo moje auto a nakoniec bol vadný rozdeľovač.
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
- Marek89
- Příspěvky: 1818
- Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
- Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
- Kontaktovat uživatele:
Vybehaný tisíchrán, po určitej dobe sa rozladil. Stačilo podradiť a už to bolo
Lada 2105
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Pokud byl karburátor seřízen tak jak má, skontroluj vůle na rozdělovači - jestli není volná destička, na které jsou umístěna kladívka. Musí být bez vůle. Stačí malá vůle a předstih si už docela dobře cestuje.
Jen dotaz, membrána sytiče + nastavení klapky sytiče proběhlo?
Jen dotaz, membrána sytiče + nastavení klapky sytiče proběhlo?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pokud to nereaguje na stelovani karburatoru, tak karbec nebude tak uplne ok. Vycistit, seridit. Proverit ten rozdelovac. Dostat to do ruky ja (nejsem zadny machr), tak projdu karburator, procistim trysky, vzdusniky, zkontroluju, jestli pracuje dobre sytic (jestli se na studenem motoru, po nastarovani, sam pootevre), ocistil bych vse potrebne na vysokonapetove soustave, proveril bych rozdelovac, jestli neni neco moc volneho, nechal bych seridit odtrh a predstih.
VAZ 2104 1.3 1989
Pokud to špatně reaguje na šroub bohatosti, bude buď něco ucpaného ve spodním dílu karbu, nebo nemáš nastavenou vlasovou vzdálenost klapek karbu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jak máš nastavené škrtící klapky v obou difusorech? Setkal jsem se s tím, že volnoběh někteří seřizují šroubkem ( dokonce Ladysta a profík k tomu !!!) který mění polohu klapky ( jako u starších karburátorů s mech. ovládáním 2.st ), který je vně karburátoru a z fabriky zalepený barvou ( Tůma v knížce prakticky zakazuje na něj šahat) Má 05/1,3 měla takovou díru v plynu( ne však to, co popisuješ dál) a po té, co jsem po důkladné rozborce karbu zjistil, že přechodové kanálky a kanál pro snímání podtlaku pro podtl. regulaci předstihu díky pootevřené klapce neměly šanci plnit svou úlohu jsem klapku seřídil. Správně mají být všechny kanálky prakticky nad klapkou, mezi klapkou a stěnou difusoru je "vlasová " spára. Klapka musí vypadat, že je "úplně" zavřená, ale nesmí chytat o stěnu difusoru. Doraz tvoří právě ten vnější šroubek. Vše je v Tůmovi. Jinak co Ti dělá zapalováni např. se stroboskopem? Pálí to pravidelně? Nelítá to? Předpokládám, že ev. netěsnosti, falešný vzduch a nefunkční membrány jsi vyloučil. Ne vždy jsou nové ND zárukou funkčnosti.