Stránka 1 z 2
Elektromagnetický ventil na 2103/06
Napsal: úte pro 18, 2007 20:56
od Pajas
K čemu slouží elektromagnetický ventil u karburátoru na 2103/2106, který je v místě žluté tečky? V Tůmovi jsem o něm nic nenašel, z vlastní zkušenosti vím, že jeho funkce je nějak spojena s volnoběhem, nedávno mi asi odešel a od té doby mám trochu problémy s volnoběhem a se startováním za studena i za tepla... Jedná se o ventil
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... c45857064e
Napsal: úte pro 18, 2007 21:10
od Štěpán
Je to ventil, který pří zapnutí zapalování otevře okruh paliva pro volnoběh. Když ho odpojíš, tak by správně měl motor na volnoběhu chcípnout.
Napsal: úte pro 18, 2007 21:14
od Pajas
Aha, ono to vypadá že nechodí, takže zřejmě zůstal zaseknutý v otevřené poloze, jinak by mi to chcípalo na volnoběh, což se neděje (pouze občas). Stále otevřený ventil by mohl mít špatný vliv na startování, že?
Napsal: úte pro 18, 2007 21:15
od Vašátor
Tento ventil byl montován kvůli přerušení dodávky paliva při vypnutí klíčku ve spínací skříňce.
Při zapnutí klíčku el.mag. ventil sepne a otevře tak volnoběžný kanál. Po vypnutí klíčku ventil volnoběžný kanál zavře a odpojí tak palivo pro volnoběh. Jeho montáž byla zavedena kvůli možným samozápalům při vypnutí zapalování.
Pokud ventil nefunguje, nebude možno nastavit volnoběh klasickým způsobem - toď šroubem volnoběhu. Půjde však nastavit přímo na klapce, což je ale špatně!
Na startování vliv bude mít pouze v případě, že je zůstává zavřen. Pokud je otevřen, vliv to mít nebude. Pokud ti otáčky volnoběhu drží a jsi si jistý, že ventil nefunguje (necvaká v něm), budeš mít nejspíš volnoběh nastaven na klapce - což je špatně.
Napsal: úte pro 18, 2007 22:06
od Pajas
Když zapnu zapalování a budu odpojovat a připojovat drát tak bude zřetelné cvakání ve ventilu, nebo je to pouze nepostřehnutelné? Případně jak jinak můžu zkontrolovat funkci? Je nějak vidět jestli je ventil otevřen nebo zavřen?
Napsal: úte pro 18, 2007 22:11
od radek mb
Štěpán Getsko píše:Když ho odpojíš, tak by správně měl motor na volnoběhu chcípnout.
Přesně tak

Napsal: úte pro 18, 2007 22:12
od Majo2103
To cvaknutie je počuť(pokiaľ je okolo teba ticho).Ak je to podobné ako na Š120,tak keď ho máš vybratý,zapneš zapaľovanie,pripojíš ho na drát a priložíš na kostru,tak by sa mala tá ihla,čo z toho trčí,vtiahnuť do vnútra.
Napsal: úte pro 18, 2007 22:58
od Křečík Barbuška
Myslím Vašku, že to máš trošku nepřesné, na klapce nastavuješ množství, bez toho magnetu si ovšem ani neprdneš pokud bude zavřen a s klapkou můžeš kroutit do bezvědomí. Jsou zde tuším dvě možnosti proč to vrčí i bez elektriky buď je konec ventilu nějak deformován a propouští kolem kužele a proto to vrčí i bez elektriky, nebo byla již kdysi vypreparována ovládací tyčinka a ventil funguje jen jako tryska.
Napsal: úte pro 18, 2007 23:09
od Vašátor
Marku, u Ozonu s el.mag. ventilem se nastavuje volnoběh šroubem volnoběhu. Nikoli na klapce. Popletené to v žádném případě nemám
Seřizování volnoběhu na klapce se děje pouze u starých Weberů
viz. Tůma str. 99

Ovšem pokud se el.mag.ventil objevil i na weberech, jako že asi jo, tak prostě plácám díky škole

, páč mi to už nezapaluje.
Napsal: úte pro 18, 2007 23:12
od Křečík Barbuška
Vašku, zde se diskutuje o Weberu s el. magnetickým ventilem.
Napsal: úte pro 18, 2007 23:14
od Vašátor

... hrabe mi ze školy. Viděl jsem nápis 2103/2106 a automaticky jsem to bral za Ozona.
Každopádně pokud pootevřeš klapku, motor bude vrčet vždy - palivo bude brát z hlavních trysek.
Napsal: úte pro 18, 2007 23:17
od Křečík Barbuška
Otázkou je od jak velkého pootevření klapky k tomuto jevu dojde.
Napsal: stř pro 19, 2007 07:44
od Pajas
Takže asi koupím nový ventil, protože tak jako tak bude tenhle nějakým způsobem poškozený.
Co se bude dít zůstane-li ventil stále otevřený? Na volnoběh to poběží, ale....? Nevíte někdo? Zhoršené startování, větší spotřeba.... Či něco jiného?
Napsal: stř pro 19, 2007 08:24
od Honza 21061
Sázím, že se vůbec nic nestane a tím spíše ne v zimě, pokud nějak výrazným způsobem nepřehřeješ motor dlouhodobou plnou zátěží apod. Jak už bylo zmíněno, je tam proti samozápalům a ty podle mých zkušeností nastávají v létě ve vedru a značné zátěži motoru. Několikrát to zabrblá a to je vše, nepříjemné, ale nic závažného...
Zkus ventil rozebrat, z tělesa ventilu vysunout jehlu, trysku vrátit nazpátek a jezdit, co to udělá... Pokud budeš spokojený, tak to tak nech, pokud by jsi se setkal se samozápaly, tak ventil dej nový.

Napsal: stř pro 19, 2007 08:47
od Marek
Vašátor píše:Každopádně pokud pootevřeš klapku, motor bude vrčet vždy - palivo bude brát z hlavních trysek.
Sklamu Tě, nebude. Podtlak bude tak malý, že hlavní dávkovací soustava palivo nedá.