Elektromagnetický ventil na 2103/06
Moderátor: Moderátoři
Elektromagnetický ventil na 2103/06
K čemu slouží elektromagnetický ventil u karburátoru na 2103/2106, který je v místě žluté tečky? V Tůmovi jsem o něm nic nenašel, z vlastní zkušenosti vím, že jeho funkce je nějak spojena s volnoběhem, nedávno mi asi odešel a od té doby mám trochu problémy s volnoběhem a se startováním za studena i za tepla... Jedná se o ventil http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... c45857064e
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
Aha, ono to vypadá že nechodí, takže zřejmě zůstal zaseknutý v otevřené poloze, jinak by mi to chcípalo na volnoběh, což se neděje (pouze občas). Stále otevřený ventil by mohl mít špatný vliv na startování, že?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
Tento ventil byl montován kvůli přerušení dodávky paliva při vypnutí klíčku ve spínací skříňce.
Při zapnutí klíčku el.mag. ventil sepne a otevře tak volnoběžný kanál. Po vypnutí klíčku ventil volnoběžný kanál zavře a odpojí tak palivo pro volnoběh. Jeho montáž byla zavedena kvůli možným samozápalům při vypnutí zapalování.
Pokud ventil nefunguje, nebude možno nastavit volnoběh klasickým způsobem - toď šroubem volnoběhu. Půjde však nastavit přímo na klapce, což je ale špatně!
Na startování vliv bude mít pouze v případě, že je zůstává zavřen. Pokud je otevřen, vliv to mít nebude. Pokud ti otáčky volnoběhu drží a jsi si jistý, že ventil nefunguje (necvaká v něm), budeš mít nejspíš volnoběh nastaven na klapce - což je špatně.
Při zapnutí klíčku el.mag. ventil sepne a otevře tak volnoběžný kanál. Po vypnutí klíčku ventil volnoběžný kanál zavře a odpojí tak palivo pro volnoběh. Jeho montáž byla zavedena kvůli možným samozápalům při vypnutí zapalování.
Pokud ventil nefunguje, nebude možno nastavit volnoběh klasickým způsobem - toď šroubem volnoběhu. Půjde však nastavit přímo na klapce, což je ale špatně!
Na startování vliv bude mít pouze v případě, že je zůstává zavřen. Pokud je otevřen, vliv to mít nebude. Pokud ti otáčky volnoběhu drží a jsi si jistý, že ventil nefunguje (necvaká v něm), budeš mít nejspíš volnoběh nastaven na klapce - což je špatně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Když zapnu zapalování a budu odpojovat a připojovat drát tak bude zřetelné cvakání ve ventilu, nebo je to pouze nepostřehnutelné? Případně jak jinak můžu zkontrolovat funkci? Je nějak vidět jestli je ventil otevřen nebo zavřen?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11077
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Myslím Vašku, že to máš trošku nepřesné, na klapce nastavuješ množství, bez toho magnetu si ovšem ani neprdneš pokud bude zavřen a s klapkou můžeš kroutit do bezvědomí. Jsou zde tuším dvě možnosti proč to vrčí i bez elektriky buď je konec ventilu nějak deformován a propouští kolem kužele a proto to vrčí i bez elektriky, nebo byla již kdysi vypreparována ovládací tyčinka a ventil funguje jen jako tryska.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marku, u Ozonu s el.mag. ventilem se nastavuje volnoběh šroubem volnoběhu. Nikoli na klapce. Popletené to v žádném případě nemám
Seřizování volnoběhu na klapce se děje pouze u starých Weberů
viz. Tůma str. 99
Ovšem pokud se el.mag.ventil objevil i na weberech, jako že asi jo, tak prostě plácám díky škole
, páč mi to už nezapaluje.

Seřizování volnoběhu na klapce se děje pouze u starých Weberů

viz. Tůma str. 99

Ovšem pokud se el.mag.ventil objevil i na weberech, jako že asi jo, tak prostě plácám díky škole

Naposledy upravil(a) Vašátor dne úte pro 18, 2007 23:14, celkem upraveno 2 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11077
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno

Každopádně pokud pootevřeš klapku, motor bude vrčet vždy - palivo bude brát z hlavních trysek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11077
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Takže asi koupím nový ventil, protože tak jako tak bude tenhle nějakým způsobem poškozený.
Co se bude dít zůstane-li ventil stále otevřený? Na volnoběh to poběží, ale....? Nevíte někdo? Zhoršené startování, větší spotřeba.... Či něco jiného?
Co se bude dít zůstane-li ventil stále otevřený? Na volnoběh to poběží, ale....? Nevíte někdo? Zhoršené startování, větší spotřeba.... Či něco jiného?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já
Čest její památce...
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Sázím, že se vůbec nic nestane a tím spíše ne v zimě, pokud nějak výrazným způsobem nepřehřeješ motor dlouhodobou plnou zátěží apod. Jak už bylo zmíněno, je tam proti samozápalům a ty podle mých zkušeností nastávají v létě ve vedru a značné zátěži motoru. Několikrát to zabrblá a to je vše, nepříjemné, ale nic závažného...
Zkus ventil rozebrat, z tělesa ventilu vysunout jehlu, trysku vrátit nazpátek a jezdit, co to udělá... Pokud budeš spokojený, tak to tak nech, pokud by jsi se setkal se samozápaly, tak ventil dej nový.
Zkus ventil rozebrat, z tělesa ventilu vysunout jehlu, trysku vrátit nazpátek a jezdit, co to udělá... Pokud budeš spokojený, tak to tak nech, pokud by jsi se setkal se samozápaly, tak ventil dej nový.

Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno