Elektromagnetický ventil na 2103/06

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Elektromagnetický ventil na 2103/06

Příspěvek od Pajas »

K čemu slouží elektromagnetický ventil u karburátoru na 2103/2106, který je v místě žluté tečky? V Tůmovi jsem o něm nic nenašel, z vlastní zkušenosti vím, že jeho funkce je nějak spojena s volnoběhem, nedávno mi asi odešel a od té doby mám trochu problémy s volnoběhem a se startováním za studena i za tepla... Jedná se o ventil http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... c45857064e
Přílohy
ventil.JPG
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Je to ventil, který pří zapnutí zapalování otevře okruh paliva pro volnoběh. Když ho odpojíš, tak by správně měl motor na volnoběhu chcípnout.
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Aha, ono to vypadá že nechodí, takže zřejmě zůstal zaseknutý v otevřené poloze, jinak by mi to chcípalo na volnoběh, což se neděje (pouze občas). Stále otevřený ventil by mohl mít špatný vliv na startování, že?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9463
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tento ventil byl montován kvůli přerušení dodávky paliva při vypnutí klíčku ve spínací skříňce.
Při zapnutí klíčku el.mag. ventil sepne a otevře tak volnoběžný kanál. Po vypnutí klíčku ventil volnoběžný kanál zavře a odpojí tak palivo pro volnoběh. Jeho montáž byla zavedena kvůli možným samozápalům při vypnutí zapalování.
Pokud ventil nefunguje, nebude možno nastavit volnoběh klasickým způsobem - toď šroubem volnoběhu. Půjde však nastavit přímo na klapce, což je ale špatně!

Na startování vliv bude mít pouze v případě, že je zůstává zavřen. Pokud je otevřen, vliv to mít nebude. Pokud ti otáčky volnoběhu drží a jsi si jistý, že ventil nefunguje (necvaká v něm), budeš mít nejspíš volnoběh nastaven na klapce - což je špatně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Když zapnu zapalování a budu odpojovat a připojovat drát tak bude zřetelné cvakání ve ventilu, nebo je to pouze nepostřehnutelné? Případně jak jinak můžu zkontrolovat funkci? Je nějak vidět jestli je ventil otevřen nebo zavřen?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5193
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Štěpán Getsko píše:Když ho odpojíš, tak by správně měl motor na volnoběhu chcípnout.
Přesně tak :mrgreen:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

To cvaknutie je počuť(pokiaľ je okolo teba ticho).Ak je to podobné ako na Š120,tak keď ho máš vybratý,zapneš zapaľovanie,pripojíš ho na drát a priložíš na kostru,tak by sa mala tá ihla,čo z toho trčí,vtiahnuť do vnútra.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11077
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Myslím Vašku, že to máš trošku nepřesné, na klapce nastavuješ množství, bez toho magnetu si ovšem ani neprdneš pokud bude zavřen a s klapkou můžeš kroutit do bezvědomí. Jsou zde tuším dvě možnosti proč to vrčí i bez elektriky buď je konec ventilu nějak deformován a propouští kolem kužele a proto to vrčí i bez elektriky, nebo byla již kdysi vypreparována ovládací tyčinka a ventil funguje jen jako tryska.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9463
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marku, u Ozonu s el.mag. ventilem se nastavuje volnoběh šroubem volnoběhu. Nikoli na klapce. Popletené to v žádném případě nemám :wink:
Seřizování volnoběhu na klapce se děje pouze u starých Weberů :wink:
viz. Tůma str. 99 8)
Ovšem pokud se el.mag.ventil objevil i na weberech, jako že asi jo, tak prostě plácám díky škole :oops: , páč mi to už nezapaluje.
Naposledy upravil(a) Vašátor dne úte pro 18, 2007 23:14, celkem upraveno 2 x.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11077
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vašku, zde se diskutuje o Weberu s el. magnetickým ventilem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9463
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

:oops: ... hrabe mi ze školy. Viděl jsem nápis 2103/2106 a automaticky jsem to bral za Ozona.

Každopádně pokud pootevřeš klapku, motor bude vrčet vždy - palivo bude brát z hlavních trysek.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11077
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Otázkou je od jak velkého pootevření klapky k tomuto jevu dojde.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Takže asi koupím nový ventil, protože tak jako tak bude tenhle nějakým způsobem poškozený.
Co se bude dít zůstane-li ventil stále otevřený? Na volnoběh to poběží, ale....? Nevíte někdo? Zhoršené startování, větší spotřeba.... Či něco jiného?
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Sázím, že se vůbec nic nestane a tím spíše ne v zimě, pokud nějak výrazným způsobem nepřehřeješ motor dlouhodobou plnou zátěží apod. Jak už bylo zmíněno, je tam proti samozápalům a ty podle mých zkušeností nastávají v létě ve vedru a značné zátěži motoru. Několikrát to zabrblá a to je vše, nepříjemné, ale nic závažného...

Zkus ventil rozebrat, z tělesa ventilu vysunout jehlu, trysku vrátit nazpátek a jezdit, co to udělá... Pokud budeš spokojený, tak to tak nech, pokud by jsi se setkal se samozápaly, tak ventil dej nový. :)
Honza
Osa Praha - Brno
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vašátor píše:Každopádně pokud pootevřeš klapku, motor bude vrčet vždy - palivo bude brát z hlavních trysek.
Sklamu Tě, nebude. Podtlak bude tak malý, že hlavní dávkovací soustava palivo nedá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“