Stránka 1 z 2

startování

Napsal: pon pro 17, 2007 18:44
od kubahosi
ahojte poradi mi nekdo jak se startuje pres kliku na 01? prosim presnou metodu me too nak nejde

Napsal: pon pro 17, 2007 18:58
od Štěpán
Dopumpuj benzín a zapní zapalování a toč co nejrychlejic, dokuď to nechytí....

Napsal: pon pro 17, 2007 19:09
od Dobi
Kubahosi: pokud máš studený motor, dej plnej sytič! Teplý motor, naopak, bez sytiče nebo ho uleješ, tedy uchlastáš.

Napsal: pon pro 17, 2007 19:10
od kubahosi
ok tak to zkusim,jsem to zkousel a ani zadny zvul mi to nedelalo jako ze by chtel chytnout

Napsal: pon pro 17, 2007 19:34
od Majo2103
A ináč ti to chytalo v pohode?

Napsal: pon pro 17, 2007 20:55
od kubahosi
jj chytalo kdyz mi jeste sel starter :x

Napsal: pon pro 17, 2007 20:58
od Majo2103
Buď stačí trochu potrénovať,alebo je niekde chyba.

Napsal: pon pro 17, 2007 22:09
od Yellow01
A nezapomněl jsi tam kvalt? :D

Napsal: pon pro 17, 2007 22:20
od Vašátor
Vidím, že ze zde popisujících lidí to asi dělal málo kdo :-D ... točení je na dvě věci. Chce to švih! 8)

Studený motor:
-napumpovat palivovou pumpou
-párkrát šlápnout na plyn, aby se tam dostal benzín
-na sucho (s vypnutým zapalováním) protočit 3-4x motor klikou
-nastavit si kliku do horní polohy, nejlepší pro švih
-vytáhnout sytič
-zapnout zapalování
-vší silou švihnout - stačí jedna otáčka klikou a motor musí běžet


Teplý motor:
platí to stejný, akorát bez sytiče

Napsal: pon pro 17, 2007 22:56
od Majo2103
V tomto videu je to pekne vidiet asi v 0:48.
http://www.youtube.com/watch?v=2uRs-GtpfGE

Napsal: stř pro 19, 2007 15:35
od kubahosi
a slo by to kdybych tam nemel baterii? nebo roztlacit bez baterie jelo by to?

Napsal: stř pro 19, 2007 15:40
od Honza 21061
Nejelo- alternátor potřebuje k vlastnímu nabuzení v počátku proud z baterie... A dobře dělá, protože pokud bys chtěl provozovat alternátor bez baterie (např. ji za běhu motoru odpojit) odpálíš ho, respektive diody v něm... :roll:

Napsal: stř pro 19, 2007 15:42
od Stanley__001x
kubahosi píše:a slo by to kdybych tam nemel baterii? nebo roztlacit bez baterie jelo by to?
Zkus se zamyslet, jde zapalování bez elektriky nebo ne..., žigul nemá magnetku jako dachl, takže by to jelo ale jen tak daleko jako máš kopec a alternátor roztočenej bez zátěže... asi usměrňovací prvky v h*jzlu. :roll:

Napsal: stř pro 19, 2007 17:06
od Vašátor
Aby alternátor pracoval v plném výkonu a tak jak má, potřebuje buzení. Ovšem bez buzení se také trošku nabudí - i u alternátoru totiž dochází k samovybuzení. Ovšem rozhodně bych nedoporučoval to zkoušet. Jak již bylo psáno, mohou odejít polovodičové usměrňovací diody, v případě použití polovodičového regleru i ten. Takové to dobíjení ze "samovybuzení" totiž neobsahuje klasickou sinusovku, navíc vznikne spousta harmonických apod.

Každopádně osadit alespoň nějakou autobaterii. Ze zkušenosti vím, že motor lze klikou nastartovat i s autobaterií, která sotva nažhaví vlákýnka kontrolek na palubce.

Napsal: stř pro 19, 2007 18:42
od Pajas
Vašátor píše:Ze zkušenosti vím, že motor lze klikou nastartovat i s autobaterií, která sotva nažhaví vlákýnka kontrolek na palubce.
Tohle jsem nepochopil... S klikou snad lze nastartovat s baterií v jakémkoli stavu, i s totálně vydudanou, ne? To zas vím z vlastní zkušenosti já :)

Jinak co se týče jízdy bez baterky, jednou jsem svojí nedbalostí ujel asi půl kilometru bez baterky (po nastartování drát od baterky vyskočil protože nebyl utažen) a nic se nestalo, tím ale nechci nikoho nabádat aby něco podobného zkoušel, nejspíš jsem měl velké štěstí že něco neodešlo...