startování

Moderátor: Moderátoři

kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

startování

Příspěvek od kubahosi »

ahojte poradi mi nekdo jak se startuje pres kliku na 01? prosim presnou metodu me too nak nejde
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Dopumpuj benzín a zapní zapalování a toč co nejrychlejic, dokuď to nechytí....
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Kubahosi: pokud máš studený motor, dej plnej sytič! Teplý motor, naopak, bez sytiče nebo ho uleješ, tedy uchlastáš.
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

ok tak to zkusim,jsem to zkousel a ani zadny zvul mi to nedelalo jako ze by chtel chytnout
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

A ináč ti to chytalo v pohode?
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

jj chytalo kdyz mi jeste sel starter :x
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Buď stačí trochu potrénovať,alebo je niekde chyba.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

A nezapomněl jsi tam kvalt? :D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vidím, že ze zde popisujících lidí to asi dělal málo kdo :-D ... točení je na dvě věci. Chce to švih! 8)

Studený motor:
-napumpovat palivovou pumpou
-párkrát šlápnout na plyn, aby se tam dostal benzín
-na sucho (s vypnutým zapalováním) protočit 3-4x motor klikou
-nastavit si kliku do horní polohy, nejlepší pro švih
-vytáhnout sytič
-zapnout zapalování
-vší silou švihnout - stačí jedna otáčka klikou a motor musí běžet


Teplý motor:
platí to stejný, akorát bez sytiče
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

V tomto videu je to pekne vidiet asi v 0:48.
http://www.youtube.com/watch?v=2uRs-GtpfGE
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

a slo by to kdybych tam nemel baterii? nebo roztlacit bez baterie jelo by to?
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Nejelo- alternátor potřebuje k vlastnímu nabuzení v počátku proud z baterie... A dobře dělá, protože pokud bys chtěl provozovat alternátor bez baterie (např. ji za běhu motoru odpojit) odpálíš ho, respektive diody v něm... :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

kubahosi píše:a slo by to kdybych tam nemel baterii? nebo roztlacit bez baterie jelo by to?
Zkus se zamyslet, jde zapalování bez elektriky nebo ne..., žigul nemá magnetku jako dachl, takže by to jelo ale jen tak daleko jako máš kopec a alternátor roztočenej bez zátěže... asi usměrňovací prvky v h*jzlu. :roll:
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Aby alternátor pracoval v plném výkonu a tak jak má, potřebuje buzení. Ovšem bez buzení se také trošku nabudí - i u alternátoru totiž dochází k samovybuzení. Ovšem rozhodně bych nedoporučoval to zkoušet. Jak již bylo psáno, mohou odejít polovodičové usměrňovací diody, v případě použití polovodičového regleru i ten. Takové to dobíjení ze "samovybuzení" totiž neobsahuje klasickou sinusovku, navíc vznikne spousta harmonických apod.

Každopádně osadit alespoň nějakou autobaterii. Ze zkušenosti vím, že motor lze klikou nastartovat i s autobaterií, která sotva nažhaví vlákýnka kontrolek na palubce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Vašátor píše:Ze zkušenosti vím, že motor lze klikou nastartovat i s autobaterií, která sotva nažhaví vlákýnka kontrolek na palubce.
Tohle jsem nepochopil... S klikou snad lze nastartovat s baterií v jakémkoli stavu, i s totálně vydudanou, ne? To zas vím z vlastní zkušenosti já :)

Jinak co se týče jízdy bez baterky, jednou jsem svojí nedbalostí ujel asi půl kilometru bez baterky (po nastartování drát od baterky vyskočil protože nebyl utažen) a nic se nestalo, tím ale nechci nikoho nabádat aby něco podobného zkoušel, nejspíš jsem měl velké štěstí že něco neodešlo...
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“