starter
Moderátor: Moderátoři
starter
Ahojte chlapi poradte mi cim by to mohlo jen byt, cca pred pul rokem jsem mel v servizu strarter spatne fungoval,po oprave chvili dobry, a na jednou mi racal startovat pred koncem spinaci skrinky tak zhruba v polovine,spatne se zasouval takže pri behu motoru sel tak vterinku slyset ten zvuk kdyz se pri behu motoru zacne startovat a na jednou dneska vubec nic ani prd tek jsem ho sundal a zitra se na to podivam co to je.prosim o radu
Celý startér musí chodit volně a zároveň nesmí mít velké vůle na bronzových pouzdrech ložisek - poněvadž se pak může začít křížit.
Skontroluj, jestli startér chodí volně, nepřidírá se, rozdělej ho, řádně vyčisti a promaž vazelínou veškeré pohyblivé spoje.
A taktéž zde máme funkci "hledat"
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5871&highlight=start%E9r
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=1419&highlight=start%E9r
Skontroluj, jestli startér chodí volně, nepřidírá se, rozdělej ho, řádně vyčisti a promaž vazelínou veškeré pohyblivé spoje.
A taktéž zde máme funkci "hledat"
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5871&highlight=start%E9r
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=1419&highlight=start%E9r
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
A tady vidíš, jak pracují v servisech
Povolení šroubů je někdy problém. Hlavně zvolit správný klíč (šroubovák), prostříkat třebas Konkorem či WDčkem a nechat olej vyvzlínat až do závitu - nechat třebas přes noc.
Povolení šroubů je někdy problém. Hlavně zvolit správný klíč (šroubovák), prostříkat třebas Konkorem či WDčkem a nechat olej vyvzlínat až do závitu - nechat třebas přes noc.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
kubahosi píše:uz jsem nasel molou chbicku uhliky byly zcela uz vymlacene, ale nemuzu se dostat do vnitr drzi to tri srouby a ty nejdou povolit za veskere usili
Tak teda nevím. Psals, že jsi našel špatné uhlíky a teď zase laboruješ se spínačkou. Uhlíky máš vyměněné a stále to nefunguje, nebo jak to je?kubahosi píše:dneska mi znamej rekl ze to muže byt i ve spinaci skřínce co vy na to?
Chyba ve spínačce být může, ale to by potom startér ani necvaknul, max. by občas trošku cvakl, kdyžby se ve spínačce na chvilku chytly kontakty. Pokud startér cvaká, ale netočí, tak je chyba v něm. Pokud se neděje vůbec nic, tak je problém v ovládacím drátu mezi spínačkou a cívkou startéru. (Příp. krajní možnost: vadná cívka) Musíš to projít a proměřit. Nejlepší je natáhnout provizorně drát od cívky startéru a připojit na baterii (hoď neutrál!). Tím můžeš spolehlivě vyloučit buď startér, nebo ovládání.
Btw, co máš za auto? Některé 05/07 měly na startér spínací relé na pravém podběhu. Konektor s dráty visí od relé dolů a mohlo se stát, že se konektor povysunul.
Povysunutí konektoru se může stát i u kulaté řady, protože je v těch místech konektor pro odpojení drátu.
Jinak viz. co psal Hurikán
Jinak viz. co psal Hurikán
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
No pokud se netočí, nezbude ti nic jiného, než ty tři šrouby povolit. Tak se snaž . Po té startér vyčisti, namaž, vyměň uhlíky (pokud jsou sjeté) a pokud není spálené vinutí, musí chodit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Každopádně jej musíš dostat ven a rozhodit.Nevím sice kdo ten starter spravoval,ale vidět smetené uhlíky na st.Vaz to je docela i vzácnost,u Vazu většinou prokluzovali volnoběžky.V tomhle případě bych hledal problém ve spínači spouštěče popř.vysouvací mechanismus kolektor,izolace +uhlík.držáků apd. každopádně ale spouštěč musí ven
Osobně jsem preventivně chtěl po 120 tis.km startér repásnout a nestačil jsem se divit když uhlíky byly smetené oproti novým o a to nekecám o 2mm!?Fakt jsem nechápal
Osobně jsem preventivně chtěl po 120 tis.km startér repásnout a nestačil jsem se divit když uhlíky byly smetené oproti novým o a to nekecám o 2mm!?Fakt jsem nechápal
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jedině uhlíky nebo ňákej kábl vevnitř... rozebrat to budeš musetkubahosi píše:takze musim vyndat ty tri srouby nak jo? a podivat se ve vnitr? jinak nevim pros by se to netocilo
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás