Stránka 1 z 1
Problém s motorem u VAZ 2101
Napsal: pon pro 10, 2007 14:02
od Blazzen
Ahol lidi před nějakým dnem mi začal šíleně moc ubývat olej a vytíká ven ze vzduchového filtru a měrky + začal motor klepat při malých otáčkách. Prosil bych o pomoc co ted stím dělat??
Přesunuto ze sekce "Kulatá řada". *V
Napsal: pon pro 10, 2007 14:28
od Vašátor
Jako nejpravděpodobnější mi přijde prasklý pístní kroužek. Přetlak v bloku motoru pak tlačí olej ven. Jako nejméně pravděpodobné by to ještě mohlo být těsnění pod hlavou, proražené mezi olejovým kanálem a válcem. V tom případě ale nevím, odkud by šlo to klepání.
Zapůjči si od někoho tlakoměr a změř tlaky ve válcích. Bohužel rozborce motoru se asi nevyhneš.
Napsal: pon pro 10, 2007 14:38
od Blazzen
Vašátor píše:Jako nejpravděpodobnější mi přijde prasklý pístní kroužek. Přetlak v bloku motoru pak tlačí olej ven. Jako nejméně pravděpodobné by to ještě mohlo být těsnění pod hlavou, proražené mezi olejovým kanálem a válcem. V tom případě ale nevím, odkud by šlo to klepání.
Zapůjči si od někoho tlakoměr a změř tlaky ve válcích. Bohužel rozborce motoru se asi nevyhneš.
Jeden známí mi řekl že to klepaní je způsobeno neúplné napnutí rozvodového řetězu ale není si jistý. A nevíš kdo to tak spravuje ty motory ten můj mechanik je co mi dělal tu 1500 je marod.
Napsal: pon pro 10, 2007 14:45
od Vašátor
Špatně napnutý rozvodový řetěz se projeví spíše zachrčením, než klepáním.
Kdo by ti mohl pomoci s opravou netuším. Já si na autě dělám vše sám, servis je fuj fuj!
Napsal: pon pro 10, 2007 14:48
od Blazzen
Vašátor píše:Špatně napnutý rozvodový řetěz se projeví spíše zachrčením, než klepáním.
Kdo by ti mohl pomoci s opravou netuším. Já si na autě dělám vše sám, servis je fuj fuj!
Taky bych řekl že servis bych nebral spíš někdo známí a tady někdo na klubu není k do by pomohl nechtěl bych to zadarmo.
Napsal: pon pro 10, 2007 18:52
od Hurikán
Další informace k podobnému problému najdeš zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6739
Dle popisu bych taky viděl jako nejpravděpodobnější příčinu zlomený kroužek. Případná vada řetězu rozhodně nezpůsobí vytlačení oleje a klepání. Postižený válec se někdy dá zjistit postupným odpojováním svíček jednotlivých válců.
Nejdříve ale začni změřením tlaků. Pak se můžeme bavit dál.

Rozborka motoru tě ale asi nemine.
Napsal: pon pro 10, 2007 19:48
od Blazzen
Hurikán píše:Další informace k podobnému problému najdeš zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6739
Dle popisu bych taky viděl jako nejpravděpodobnější příčinu zlomený kroužek. Případná vada řetězu rozhodně nezpůsobí vytlačení oleje a klepání. Postižený válec se někdy dá zjistit postupným odpojováním svíček jednotlivých válců.
Nejdříve ale začni změřením tlaků. Pak se můžeme bavit dál.

Rozborka motoru tě ale asi nemine.
Tak na všechny čtyři válce to jde to vím, Jinak to klepaní je spíš harašení jen při malých otáčkách a to mi řekl známí že je málo napnutý řetěz. Víš to je ta Lada co měla značku JIP 13-34 jak si na ni psal že bys pro ni neměl místo. Nechceš se na ni přijet podívat až bys měl čas?
Napsal: pon pro 10, 2007 20:12
od Hurikán
Tak jestli je to harašení a je doprovázené příp.cinkáním při malých otáčkách, tak to bude opravdu zlomený pístní kroužek. Řetěz se projevuje chrastěním, chrčením, apod.
Já bych se eventuelně i mrknul, ale absolutně teď nestíhám. V práci máme už víc jak týden dvanáctky a do konce roku to o moc lepší nebude.

Napsal: stř pro 12, 2007 07:57
od Patrac
Blazzen píše:Hurikán píše:Další informace k podobnému problému najdeš zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6739
Dle popisu bych taky viděl jako nejpravděpodobnější příčinu zlomený kroužek. Případná vada řetězu rozhodně nezpůsobí vytlačení oleje a klepání. Postižený válec se někdy dá zjistit postupným odpojováním svíček jednotlivých válců.
Nejdříve ale začni změřením tlaků. Pak se můžeme bavit dál.

Rozborka motoru tě ale asi nemine.
Tak na všechny čtyři válce to jde to vím, Jinak to klepaní je spíš harašení jen při malých otáčkách a to mi řekl známí že je málo napnutý řetěz. Víš to je ta Lada co měla značku JIP 13-34 jak si na ni psal že bys pro ni neměl místo. Nechceš se na ni přijet podívat až bys měl čas?
Přesně jak psal hurikán jestli ti tlakuje karter je zlomený pístní kroužek. Pokud by to jen rachtalo a olej by se netlačil tak může být jen povolený řetěz. Zkus ho došponovat. z pravé strany motoru hned ve přední části je napínák řetězu. stačí povolit klíčem zařadit 4-5Q a auto tak 5 m posunout v žádném případě nestartovat!!!! řetěz se došponuje a převlečná matice se znova utáhne. Pokud rachtání nezmizí je nutný otevřít víko ventilů a podívat se jestli není vybroušená drážka od řetězu v hlavě. to by už vypovídalo o tom že třecí lišta pro řetěz je oježděná. KAždopádně tak jak tak jestli jde ven olej je v háji kroužek.
Postup pro ověření změřit tlaky ve válcích. Jeden bude určitě o dost menší možná i dva

dá se zkontrolovat svíčka jestli bude začernalá tak válec spaluje olej. ale tak jako tak motor z auta pak ven a překroužkovat. a podle tohgo kolik má najeto bych váhal třeba i s malou G.O.