Problém s motorem u VAZ 2101

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Blazzen
Příspěvky: 137
Registrován: čtv srp 10, 2006 10:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Problém s motorem u VAZ 2101

Příspěvek od Blazzen »

Ahol lidi před nějakým dnem mi začal šíleně moc ubývat olej a vytíká ven ze vzduchového filtru a měrky + začal motor klepat při malých otáčkách. Prosil bych o pomoc co ted stím dělat??

Přesunuto ze sekce "Kulatá řada". *V
Naposledy upravil(a) Blazzen dne pon pro 10, 2007 14:23, celkem upraveno 1 x.
LADA 21044 1.7i 1996 LPG
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jako nejpravděpodobnější mi přijde prasklý pístní kroužek. Přetlak v bloku motoru pak tlačí olej ven. Jako nejméně pravděpodobné by to ještě mohlo být těsnění pod hlavou, proražené mezi olejovým kanálem a válcem. V tom případě ale nevím, odkud by šlo to klepání.
Zapůjči si od někoho tlakoměr a změř tlaky ve válcích. Bohužel rozborce motoru se asi nevyhneš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Blazzen
Příspěvky: 137
Registrován: čtv srp 10, 2006 10:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Blazzen »

Vašátor píše:Jako nejpravděpodobnější mi přijde prasklý pístní kroužek. Přetlak v bloku motoru pak tlačí olej ven. Jako nejméně pravděpodobné by to ještě mohlo být těsnění pod hlavou, proražené mezi olejovým kanálem a válcem. V tom případě ale nevím, odkud by šlo to klepání.
Zapůjči si od někoho tlakoměr a změř tlaky ve válcích. Bohužel rozborce motoru se asi nevyhneš.




Jeden známí mi řekl že to klepaní je způsobeno neúplné napnutí rozvodového řetězu ale není si jistý. A nevíš kdo to tak spravuje ty motory ten můj mechanik je co mi dělal tu 1500 je marod.
LADA 21044 1.7i 1996 LPG
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Špatně napnutý rozvodový řetěz se projeví spíše zachrčením, než klepáním.
Kdo by ti mohl pomoci s opravou netuším. Já si na autě dělám vše sám, servis je fuj fuj!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Blazzen
Příspěvky: 137
Registrován: čtv srp 10, 2006 10:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Blazzen »

Vašátor píše:Špatně napnutý rozvodový řetěz se projeví spíše zachrčením, než klepáním.
Kdo by ti mohl pomoci s opravou netuším. Já si na autě dělám vše sám, servis je fuj fuj!
Taky bych řekl že servis bych nebral spíš někdo známí a tady někdo na klubu není k do by pomohl nechtěl bych to zadarmo.
LADA 21044 1.7i 1996 LPG
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Další informace k podobnému problému najdeš zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6739

Dle popisu bych taky viděl jako nejpravděpodobnější příčinu zlomený kroužek. Případná vada řetězu rozhodně nezpůsobí vytlačení oleje a klepání. Postižený válec se někdy dá zjistit postupným odpojováním svíček jednotlivých válců.

Nejdříve ale začni změřením tlaků. Pak se můžeme bavit dál. :wink: Rozborka motoru tě ale asi nemine.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Blazzen
Příspěvky: 137
Registrován: čtv srp 10, 2006 10:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Blazzen »

Hurikán píše:Další informace k podobnému problému najdeš zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6739

Dle popisu bych taky viděl jako nejpravděpodobnější příčinu zlomený kroužek. Případná vada řetězu rozhodně nezpůsobí vytlačení oleje a klepání. Postižený válec se někdy dá zjistit postupným odpojováním svíček jednotlivých válců.

Nejdříve ale začni změřením tlaků. Pak se můžeme bavit dál. :wink: Rozborka motoru tě ale asi nemine.
Tak na všechny čtyři válce to jde to vím, Jinak to klepaní je spíš harašení jen při malých otáčkách a to mi řekl známí že je málo napnutý řetěz. Víš to je ta Lada co měla značku JIP 13-34 jak si na ni psal že bys pro ni neměl místo. Nechceš se na ni přijet podívat až bys měl čas?
LADA 21044 1.7i 1996 LPG
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Tak jestli je to harašení a je doprovázené příp.cinkáním při malých otáčkách, tak to bude opravdu zlomený pístní kroužek. Řetěz se projevuje chrastěním, chrčením, apod.

Já bych se eventuelně i mrknul, ale absolutně teď nestíhám. V práci máme už víc jak týden dvanáctky a do konce roku to o moc lepší nebude. :x
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Blazzen píše:
Hurikán píše:Další informace k podobnému problému najdeš zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6739

Dle popisu bych taky viděl jako nejpravděpodobnější příčinu zlomený kroužek. Případná vada řetězu rozhodně nezpůsobí vytlačení oleje a klepání. Postižený válec se někdy dá zjistit postupným odpojováním svíček jednotlivých válců.

Nejdříve ale začni změřením tlaků. Pak se můžeme bavit dál. :wink: Rozborka motoru tě ale asi nemine.
Tak na všechny čtyři válce to jde to vím, Jinak to klepaní je spíš harašení jen při malých otáčkách a to mi řekl známí že je málo napnutý řetěz. Víš to je ta Lada co měla značku JIP 13-34 jak si na ni psal že bys pro ni neměl místo. Nechceš se na ni přijet podívat až bys měl čas?
Přesně jak psal hurikán jestli ti tlakuje karter je zlomený pístní kroužek. Pokud by to jen rachtalo a olej by se netlačil tak může být jen povolený řetěz. Zkus ho došponovat. z pravé strany motoru hned ve přední části je napínák řetězu. stačí povolit klíčem zařadit 4-5Q a auto tak 5 m posunout v žádném případě nestartovat!!!! řetěz se došponuje a převlečná matice se znova utáhne. Pokud rachtání nezmizí je nutný otevřít víko ventilů a podívat se jestli není vybroušená drážka od řetězu v hlavě. to by už vypovídalo o tom že třecí lišta pro řetěz je oježděná. KAždopádně tak jak tak jestli jde ven olej je v háji kroužek.
Postup pro ověření změřit tlaky ve válcích. Jeden bude určitě o dost menší možná i dva :D
dá se zkontrolovat svíčka jestli bude začernalá tak válec spaluje olej. ale tak jako tak motor z auta pak ven a překroužkovat. a podle tohgo kolik má najeto bych váhal třeba i s malou G.O.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“