Stránka 1 z 2

červená konrolka na středním panelu 21061

Napsal: stř pro 05, 2007 22:03
od jarus
ahoj, prosim vás nevíte někdo na co ta kontrolka je? začala nejdřív problikávat pak svítit skoro napořád. vůbec nebim k čemu by mohla být. díky moc za radu.

Napsal: stř pro 05, 2007 22:19
od Vašátor
Jedná se o kontrolku hladiny brzdové kapaliny pro brzdy. Dolej si brzdovku!

Napsal: stř pro 05, 2007 22:21
od Cory
a hladaj chybu v brzdovej sustave

Napsal: stř pro 05, 2007 22:31
od Jelen
Může taky signalizovat opotřebené brzdové destičky. Když jsou sjetý, tak poklesne hladina a to docela dost, napřed se podivej na destičky, až potom dolévej.

Napsal: stř pro 05, 2007 23:00
od Marek
Úplně správně je to takto:

Pokud je kapalina po výměně destiček doplněna až na značku MAX, i při maximálním opotřebení destiček by měla hladina být tak vysoko (nad značkou MIN), že by se kontrolka rozsvítit neměla.

Ale známe svá ruská auta, že? :wink:

Souhlasím s názory lidí výše - není to samo sebou a kontrola celého brzdového systému je určitě na místě - velmi pravděpodobně kapalina někudy uniká.

Napsal: čtv pro 06, 2007 02:56
od ladalover
PROSÍM ADMINY O SMAZÁNÍ MÉHO PŘÍSPĚVKU.

zkoušel jsem to sám, ale nepovedlo se mi to, díky.

Napsal: čtv pro 06, 2007 07:21
od Erik
Jestli se nepletu, tak nádržka na brzdovku je společná i pro spojku, takže nemohlo by to unikat i ve spojce?

Napsal: čtv pro 06, 2007 07:28
od Pája
Erik píše:Jestli se nepletu, tak nádržka na brzdovku je společná i pro spojku, takže nemohlo by to unikat i ve spojce?
Nevim jak v tvym fáru, ale v mym je nádržka na spojku oddělená.

Napsal: čtv pro 06, 2007 07:40
od Erik
Já už právě taky přesně nevím, ale mám pocit, že u 21061 jsem měl jednu nádržku s kontrolkou, která byla rozdělena přepážkou na spojkový okruh a brzdový (a ten byl ještě zase přepážkou rozdělený na dva okruhy).

Napsal: čtv pro 06, 2007 07:59
od Luděk Musil
Erik píše:...u 21061 jsem ...
Takže pro upřesnění:
Všechny modely počínaje 2101 konče 2107 a jejich modifikace byly uspořádány takto:
1. nádobka na spojkovou kapalinu byla/je zvlášť a bez plováku/kontrolky
2. první modely 2101 a 2 měly sice dvouokruhové brzdy, ale nádobka na brzdovou kapalinu byla společná (bez středové přepážky) a měla někde v úrovni "druhé třetiny" přepouštěcí hadičku a byla bez plováku
3. S náběhem výroby 21011 byla nádobka na brzdovou kapalinu modernizována právě středovou přepážkou a plovákem/kontrolkou.
L.
PS: a pokud to má někdo jinak (nyní mě napadá možnost jeden brzdový okruh v původní nádobce spojkové kapaliny a spojka s druhým brzdovým okruhem ve společné nádobce brzdové kapaliny) tak je to úprava HOME MADE (bez dalšího komentáře).

Napsal: čtv pro 06, 2007 08:04
od Erik
Luďku, nechci se hádat. Schválně se podívám doma na fotky, kde jsem si fotil motor.

Napsal: čtv pro 06, 2007 08:27
od Marek
Vaše královaká Výsosti, musím nepatrně oponovat:

Spojka měla nádobku vždycky zvlášť a bez plováku, s tím souhlasím.
Ale u brzd je to malinko jinak: původně měly Lady dvě malé nádobky na brzdovou kapalinu pro brzdy - stejně velké jako je nádobka spojková, a to pro každý okruh zvlášť. Na stěně tedy seděly tři naprosto shodné nádobky - jedna spojková, druhá pro přední brzdový okruh a třetí pro okruh zadních brzd. Toto bylo snad jen prvé dva roky, než přišel model 2103 s posilovačem brzd. Od tohoto modelu se osazuje zdvojená nádobka na brzdový okruh, kde v každé nohavici této nádobky je kapalina pro jeden okruh. V této nádobce již je "hlídací" plovák, který kontrolkou signalizuje pokles hladiny (podle toho, v které nohavici kapalina chybí víme, kde hledat závadu).

To jen pro upřesnění :-).

Napsal: čtv pro 06, 2007 08:51
od Wolf
Marek píše:Ale u brzd je to malinko jinak: původně měly Lady dvě malé nádobky na brzdovou kapalinu pro brzdy - stejně velké jako je nádobka spojková, a to pro každý okruh zvlášť. Na stěně tedy seděly tři naprosto shodné nádobky - jedna spojková, druhá pro přední brzdový okruh a třetí pro okruh zadních brzd...
Presne tak, jenom doplnim - ty dve brzdove nadobky byly mezi sebou propojeny hadickou, takze narozdil od spojkove mely jeste jeden celni vyvod. W.

Napsal: čtv pro 06, 2007 11:36
od Luděk Musil
Wolf píše: Presne tak, jenom doplnim - ty dve brzdove nadobky byly mezi sebou propojeny hadickou, takze narozdil od spojkove mely jeste jeden celni vyvod. W.
Luděk píše: nádobka na brzdovou kapalinu byla společná (bez středové přepážky) a měla někde v úrovni "druhé třetiny" přepouštěcí hadičku
Aha - tak to se omlouvám z drobnou mystyfikaci. Já měl opravdu za to, že to byla jedna nádobka a ne dvě vedle sebe se samostanými víčky. Viděl jsem tuhletu (nyní již) atrakci asi jen jednou nebo dvakrát a to velmi letmo... . L.

Napsal: čtv pro 06, 2007 11:45
od Vašátor
Dvě samostané nádobky pro brzdy byly cca do r. 73-75. Po té se brzdy přemístily do společné nádobky s přepážkou, ovšem bez hlídacího plovákového spínače. Ten se začal montovat až od cca r. 77-78. U každého modelu tomu však bylo trošku jinak.