Stránka 1 z 6

Nasávání zima - léto

Napsal: pát říj 05, 2007 12:57
od Pajas
Myslím si že toto téma bude za chvíli aktuální: jak je to s přepínáním nasávání vzduchu do motoru? Dá se říct od kolika stupňů venkovní teploty je vhodné přehodit nasávání do polohy zima? A co zakrytí chladiče origo koženkou (nebo něčím podobným), používáte to?

Napsal: pát říj 05, 2007 14:13
od Honza 21061
Přehazuji to "citem", zkrátka když mi přijde, že venkovní teploty jsou už opravdu nízké. Většinou ta doba nastává cca koncem října.
Je to ale podle mého skoro luxus, protože originál sání stejně bere vzduch z motorového prostoru, kde je i v zimě tepleji, takže skutečný význam teplé sání bude mít až při "sibiřských" teplotách.
Samozřejmě motor se v zimě, když je studený, chová s teplým sáním o to dřív lépe... Určitě je lepší přehazovat to i na zimu v našich končinách.

Dečku před chladič mám, kamarádovi u Žigula v zimě pomáhala zvednout teplotu a srazit spotřebu, ale já jsem při jejím používání nepoznal žádný rozdíl. Teploměr byl pořád na stejné hodnotě tj. obvyklých 80- 85 oC, jako bez dečky, ale připadalo mi, že je vyšší hladina v expanzní nádobce- zřejmě byl více zahřátý a více otevřenější chladič (přirozeně).
Letos budu s dečkou zase experimentovat, ale teprve někdy od listopadu...

Napsal: úte říj 09, 2007 11:05
od dusin
Heh.Nepoužívám ani jednu z těchto vymožeností a jezdím absolutně bez problémů.

Napsal: úte říj 09, 2007 11:49
od Marek
Dečka před chladičem má své opodstatnění jen u vozů s mechanickou vrtulí na řemenici vodního čerpadla. Pokud je ventilátor elektrický, dečka je k ničemu.

Napsal: úte říj 09, 2007 11:51
od Pajas
To Dusin: jasně, bez problémů jezdíš, ale kdyby jsi tyto vymoženosti používal tak by jsi nejspíš mohl jezdit s nižší spotřebou a měl by jsi v interiéru dříve teplo...

Napsal: úte říj 09, 2007 12:09
od dusin
To Dusin: jasně, bez problémů jezdíš, ale kdyby jsi tyto vymoženosti používal tak by jsi nejspíš mohl jezdit s nižší spotřebou a měl by jsi v interiéru dříve teplo...
No nevim,auto topí zhruba za dobu co mi trvá oškrábat okna a spotřeba?Jezdim na LPG......

Napsal: úte říj 09, 2007 12:14
od Wolf
Potreba nasavani tepleho vzduchu se zacne projevovat nejvice pri sviznejsi jizde a teplotach okolo nuly pri relativne vysoke vlhkosti vzduchu. Proste takove podminky, ktere jsou priznive pro vznik namrazy, ktera se vytvari v difuzoru a motor pak nechce jit do otacek. Vlastne si o to rekne sam. To vse se samozrejme tyka provozu na benzin. V podobnych podminkach rady zamrzaji i slabsi trubicky vzduchovych brzd, ale to je o necem jinem. S deckou je to jak pise Marek, a ja bych jenom doplnil, ze i pres to muze mit sve opodstatneni a to hlavne pri stridani jizdy se stanim, kdy se dele udrzi teplo v motorovem prostoru, ale i pri nocnim stani na ulici, kdy vukol radi meluzina je s deckou auto lepe startovatelne. Perlickou je i rozdil v cistote motoru po delsi jizde v brecce (osobni zkusenost). S deckou relativne cisty, bez decky vsude na prsou sul. Ale rozdil v provozni teplote (pri pootevrene decce) skutecne minimalni. W.

Napsal: úte říj 09, 2007 12:29
od JmJ
Ano ano, jizda ve vlhkem chladnem pocasi pri vyssich rychlostech bez vyhrivani nasavaneho vzduchu znamena kdyz ne namrazu, tak usazovani vlhkosti na viku vzduchoveho filtru a nasledne skapavani vody do karburatoru. Od dob, co mam automatickou regulaci nemam tento problem. Dric, pokud jsem neprepl aspon na castecne vyhrivani, tak se mi auto obcas po delsi jizde zacalo dusit nakondenzovanou vodou.

Napsal: úte říj 09, 2007 13:02
od Pajas
dusin píše:No nevim,auto topí zhruba za dobu co mi trvá oškrábat okna
Já nejdřív oškrabávám okna a pak teprve startuji, škoda každé kapky benzínu která není využita pro pohyb auta :wink:

Napsal: úte říj 09, 2007 13:09
od dusin
Já nejdřív oškrabávám okna a pak teprve startuji, škoda každé kapky benzínu která není využita pro pohyb auta :wink:
To já radši nastartuju a nechám prohřát a jalový čas využiji s co nejvyšší efektivitou(a ještě se při tom zbytkovým teplem zahřeju) :mrgreen:

Napsal: úte říj 09, 2007 13:16
od Radek
Marek píše:Dečka před chladičem má své opodstatnění jen u vozů s mechanickou vrtulí na řemenici vodního čerpadla. Pokud je ventilátor elektrický, dečka je k ničemu.
Já mám elektrickej, a dečku, resp. karton mezi přední maskou a chladičem mi pomáhal (aspoň pocitově) v tom, že se motor rychlejc ohřál po nastartování. V zimě jezdím o něco sporadičtěji než v létě, třeba 1x za tři neděle.

Napsal: úte říj 09, 2007 16:00
od Pajas
Radek píše:V zimě jezdím o něco sporadičtěji než v létě, třeba 1x za tři neděle
Vzhledem k tomu že s Laděnkou jezdím denně za každého počasí 30km tak mě tato věc docela zajímá, jestli zakrývat-nezakrývat, kdy přehodit nasávání a tak...

Napsal: úte říj 09, 2007 17:45
od Majo
ja jazdim aj na LPG s polobrazanym filterboxom a taka zima za tych 5 rokov co mam Ladu este nebola aby mi to robilo problemy :P

A v poslednej dobe ked pridem do auta, uz je vykurene, staci si nastartovat dialkovym ked si umyvam zuby :mrgreen:

Napsal: stř říj 10, 2007 01:20
od Honza 21061
Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...

Pajas: Alespoň máš dost příležitostí si s tím pohrát a vyzkoušet, co je pro tvoje auto nejvhodnější.

Napsal: stř říj 10, 2007 08:32
od Myso
Honza 21061 píše:Uživatelé LPG teplé sání nepoužívají. Jednou mi to někdo vysvětloval, že to prý i snad škodí, ale protože ho sám nepoužívám, tak jsem to zase zapomněl proč, co a jak...
to sa kruto mylis, dost casto sa u LPGu nechava prepnute zimne sanie (moze sa odpojit hadica), aby ti pri vyradeni vo vyssich rychlostiach nesfukovalo plamienok co hori v motore...(na LPG asi hori dost slabo :weedman:)