Náprava nakřivo

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Náprava nakřivo

Příspěvek od Acibuk »

Zdravím, tak jsme po několikadenním laborování došli k tomu, že musím mít něco se zadní nápravou - auto je posazené levou stranou o 3cm níže, když se rozjíždím nebo začnu couvat, ozve se cvaknutí, jakoby při přepnutí z LPG na benzín, jen silnější. Cvaknutí pozoruji od koupě auta, posazení taky, jen to nebylo tak nápadné, když byly kola utopené v podběhu. Nemáte někdo tip, na co se kouknout?
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Zkus namazat drazkovy spoj na kardanu, nekdy cvaka ten. Pokud ale cvaka hruska pri zaberu do talire, pak je lepsi to nechat W.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

na na druhej strane fikni kusek ze struny a budes rovno :roll:
ale ja som mal auto tiez sejdrem ale ked so robil podvozok a struny som rezal rovnako tak od vtedy som rovno
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10622
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

"kovové cvakání" mohou dělat i kardanové křížky.
A naklonění auta k jedné straně mohou dělat např. pružiny z kombíka. Ona tam totiž začne dělat "problémy" panhardská tyč.
Nebo jsou nerovnoměrně unaveny pružiny.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Luděk Musil píše:Nebo jsou nerovnoměrně unaveny pružiny.L.
:D anebo moc blata na spodku na jedne strane :lol:
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Příspěvek od Acibuk »

jsou pružiny z kombíka, ale dělalo to, i když byly sedanový /i když méně/.
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vyřešila by to proměnná délka panhardské tyče. Někde na maďarském fóru jsem na to viděl návod (ale kde jen to bylo.................).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:Vyřešila by to proměnná délka panhardské tyče. Někde na maďarském fóru jsem na to viděl návod (ale kde jen to bylo.................).
Ja jsem to take nekde videl, ale to by mohli vedet Nivari, u tech je to po upravach podvozku obvzlaste aktualni. W.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Třeba pro názornost pomůže tohle
Přílohy
hatsofutomu1.JPG
Uživatelský avatar
Acibuk
Příspěvky: 1006
Registrován: ned lis 06, 2005 22:01
Bydliště: u maminky

Příspěvek od Acibuk »

Takže závěr: Dělá to panhardská tyč, takže buď ji vymyslet stavitelnou, nebo dát jedu pružinu vyšší. Chápu to dobře?
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....

Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Marek píše:Vyřešila by to proměnná délka panhardské tyče. Někde na maďarském fóru jsem na to viděl návod (ale kde jen to bylo.................).
Něco na tom bude! Protože v maximálně horním nebo dolním zdvihu, bede náprava vychýlena na jednu stranu a tím pádem to kolo, které je víc utopené ke středu, je i zárovéň i víc zatěžováno a kastle ja na tý straně níž.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Taky jsem to řešil, po montáži Nivapružin na zadek. U mě ale nedošlo k nápadnému naklonění vozu, zato bylo velmi nápadné, že na levé straně je kolo utopené, kdežto na pravé leze ven.
Tu stavitelnost panhardky jsem řešil tak, že jsem jí kus vyříz, do uřízlé trubky na jedné straně jsem navařil nastavovací matku, a na druhé straně kus závitovky se dvěma přivařenými nast. matkami.
Čili se to dá štelovat jen po demontáži jedné strany panhardky, ale to mi úplně stačí.
Šlo jen o to, mít možnost nastavit správně její délku.

Ty nastavovací matky 16ky mimochodem pasují do té trubky (po mírnem obroušení hran) jak zadel na hrnec. :wink:
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Já pořád nějak nechápu, jak může mít délka pružin vliv na uhnutí nápravy. Mě po zkrácení pružin taky něco cvakalo vzadu u nápravy :D Tak jsem koncovej díl výfuku vyndal, rozřezal potrubí, posvařoval jinak a bylo po cvakání :finga:
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Yellow01 píše:Já pořád nějak nechápu, jak může mít délka pružin vliv na uhnutí nápravy.
Při zkrácení k tomu ale logicky nedochází.
Přílohy
Bez názvu.JPG
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

pokrutena kastla je normalna hlavne u terennych automobilov, alebo aut ktore vela krizia akaroseria sa kruti. Vyska vozidla na to ma minimalny vplyv. Panhardka sa nahne takmer rovnomerne, nie je to badatelne aby si clovek volnym okom vsimol, ze mu auto stoji vyskovo nakrivo. Niva jedneho usera tochto fora je naklonena do strany 4cm, na jednu stranu sme museli dat podlozku pod pruzinu(ked sa odpoji panhardka nic sa nezmeni)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“