Stránka 1 z 3

Zlobí spojka

Napsal: úte říj 02, 2007 18:42
od Pajas
Mám problém se spojkou, byl jsem na výměně obložení spojky a zároveň na opravě dost slušně rozsypaného přítlačáku, po opravě to chodilo krásně, ale spojka mi začala zabírat čím dál níže (opačný jev než při běžném opotřebení). Zhruba po 2000 km jsem musel na tyčce vypínání spojky povolit seřizovací matici aby spojka zabírala výše, protože mi šlo špatně řadit, prostě spojka unášela pořád. No a toto se opakuje každých zhruba 2000km, když už nebylo kam povolovat matici tak jsem tam začal dávat podložky, teď už je tam slušný štus podložek (asi 8 ) a už se na tyčku vypínání spojky ani nevejdou... :shock:

Napsal: úte říj 02, 2007 19:22
od jakke
to je divný no nám se to taky stalo ale jenom že se zajela protože smeto posunuli jenom jednou a konec bylo to oká a jestli si to měl v servisu tak by to mělo bejt v záruce tak jim to tam šoupni a voni byti to měli upravit

Napsal: úte říj 02, 2007 19:55
od Nemo
K tomu mě snad napadá jedině, jestlipak je tam vratná pružina vypínací páky? Tj.pružina o průměru zhruba 15mm a délce asi 12cm mezi vyp.pákou a hydraulickým válcem.
A jestli ano, vrací se píst ve válci volně? Tj.jde hladce, nezustává viset?

Napsal: úte říj 02, 2007 20:43
od Pajas
jakke píše:estli si to měl v servisu tak by to mělo bejt v záruce
no ono to je trošku složitější - mechanici tam dali nejdřív úplně novej přítlačák, jenže ten pořád unášel, byl někde o nějakou desetinku milimetru větší, prostě zmetek. Kvůli tomu měli 4x venku převodovku než na to přišli v čem je závada. Pak opravili přítlačák co tam byl, ale řekli že nevědí jestli to bude chodit a jak dlouho to vydrží, že byl dost rozsypanej a blbě se to opravovalo... Když za nimi přijdu s reklamací, tak mi řeknou že tam pomůže dát jedně novej přítlačák, jenže to určitě zas bude zmetek, protože se to k nám dováží pouze od jediného výrobce, a do výměny se jim nebude chtít.
Nemo píše:jestlipak je tam vratná pružina vypínací páky?
Pružina tam donedávna byla, ale od posledního přidání asi osmé podložky se mi ji tam nepodařilo dát, protože páka vypínání spojky je až tak daleko, že pružina je na to prostě moc krátká.
Nemo píše:vrací se píst ve válci volně? Tj.jde hladce, nezustává viset?
Pokud vím tak píst chodí dobře, kdyby zůstával viset tak bych to poznal na pedálu, ne?

Zítra jsem dám foto jako kuriozitu :shock: :lol:

Napsal: úte říj 02, 2007 21:01
od Yellow01
Třeba u Auto Kelly mají v nabídce přítlačáky od 3 firem - Valeo (1784,-), Luk (1267,-) a Sachs (2244,-), já myslím, že tyhle by zmetkový bejt neměly.

Napsal: úte říj 02, 2007 21:58
od Pajas
TO Yellow01: Díky za info, podívám se po tom

Napsal: úte říj 02, 2007 23:21
od Vašátor
Seš si jist, že máš správně odvzdušněno? Že ti pedál nezabírá pouze na kousku a zbytek záběru už je jen tak aby se neřeklo...
A jak jsi seřizoval spojku? Vůli 3-5mm mezi zajišťovací maticí a pákou spojky máš správně? nějak mě nenapadá, co by se tam mohlo hoblovat aby to takto uhybalo.

Napsal: stř říj 03, 2007 06:08
od Pajas
Vašátor píše:Seš si jist, že máš správně odvzdušněno?
Odvzdušněno by mělo být, nedávno jsem musel měnit hlavní spojkový válec, takže jsem odvzdušňoval, navíc když jsem byl pod autem a někdo druhý mi šlápl na spojku tak dole se tyčka vypínání plynule vysouvala a zase se vrátila do původní polohy, bez žádného zadrhávání, všechno vypadá že je ok.
Vašátor píše:Vůli 3-5mm mezi zajišťovací maticí a pákou spojky máš správně?
Vzhledem k těm podložkám tam žádná vůle není... Odpoledne sem dám foto...

Napsal: stř říj 03, 2007 10:43
od Vašátor
Pajas píše: Odvzdušněno by mělo být...
mělo nebo je? :P

Být tebou, tak bych ještě jednou skontroloval správnou funkci spojkových válců a odvzdušnění. Nemohu si pomoct, chybu bych viděl v tomto.
Ještě druhá věc: Když necháš páku převodovky (ten bazmek k vypínacímu ložisku co ti na něj tlačí tyčka vedlejšího spojkového válce) navolno, nekvedlá ti? Pokud ji dotyčný automechanik špatně nasadil, mohla by sklouznout z opěrného místa ...

Napsal: stř říj 03, 2007 14:10
od Pajas
Vašátor píše:Když necháš páku převodovky navolno, nekvedlá ti?
Teď si nejsem jistý, ale možná že trochu kvedlá... O víkendu si obě věci ověřím, jak odvzdušnění tak kvedlání.

Napsal: stř říj 03, 2007 14:56
od jakke
jak na to koukám tak ta spojka je furt zaplá to se ti furt musí pálit ne :roll:

Napsal: stř říj 03, 2007 15:06
od Pajas
jak na to koukám tak ta spojka je furt zaplá to se ti furt musí pálit ne
Měl jsi na mysli že je furt vyplá, ne? Vyplá není,neprokluzuje se a zabírá až u podlahy.

Napsal: stř říj 03, 2007 15:07
od miso2087
Ja som mal so spojkou tiež niečo podobné. Už pár dní po kúpe auta mi pri naštartovanom motore vôbec nešla zaradiť rýchlosť. Pomohla až výmena oboch spojkových valcov (hlavného aj pomocného) za nové.

Napsal: stř říj 03, 2007 15:15
od Pajas
miso2087 píše:Pomohla až výmena oboch spojkových valcov
Spojkovými válci to nebude, když by závada byla ve válcích tak by se vypínací tyčka málo vysouvala z pracovního válce, což není pravda.

Napsal: stř říj 03, 2007 18:27
od Saša
Vypadá to podle polohy vypínací páky + ty podložky! na poruchu samotné vypínací páky ! Stalo se ně to asi před 5ti lety také a příznaky byly stejné.
Sundej tu gumovou manžetu a podívej se baterkou do míst kde se páka opírá o takový "kulový " šroub je to asi v 1/3 páky od spojkového ložiska (páka je jako na houpačce)a s NEJVĚTŠÍ pravděpodobností došlo k prodření a vborcení kulového čepu skrz páku.a než kulička celkem neproleze skrz páku tak se rychle mění nastavení spojky.určitě to je ono!!!
Páka stojí asi 25kč (Lovosice) Dá se vyměnit i bez demontáže převodovky ale chce to zvedák nebo jámu ,židli ,a pevné nervy nejde to nasunout napoprvé -hlavně ta zajišťovací pružina spojkového ložiska,proto židle!
Páku v místě kuličky namazat !
Po smontování se MUSÍ !!! nastavit vůle mezi tyčkou vypínacího válečku a pákou(dvě kontramatky) cca 4mm. Páka se NESMÍ dotýkat spoj.ložiska