Stránka 1 z 5

Chlazení

Napsal: ned zář 30, 2007 11:33
od popest
Dobrý den, mám dotaz. Nedávno jsem vypustil chladici okruh z duvodu vyndani chladice, dnes jsem vse namontoval zpet, ale po naliti kapaliny a nastartovani motoru je chladic porad studeny, motor leze temer az do cervenyho pole. Pred vypustenim vsechno fungovalo, je mozny ze by se rozbil termostat?

V knizce pisou, že při dolivani mam odpojit nejakou hadici a potom za staleho dolevani kdy z ni tece kapalina ji pripojit aby pry v okruhu nebyl vzduch, ja to udelal jenom tak, že jsem přes plnici otvor nalil chladici kapalinu, tak snad je to takto spravne.

Napsal: ned zář 30, 2007 12:46
od Křečík Barbuška
Tou nějakou hadicí je myšlena horní hadice výměníku tepla (topení), předpokládá se také, že jeho ventil je při nalévání otevřen, dále je někdy vhodné vyšroubovat čidlo teploty z hlavy a po objevení vody v otvoru jej vrátit. Je také možné, že zkolaboval termostat.

Napsal: ned zář 30, 2007 14:09
od popest
Ale z chladice voda vylozene pretejka, kdyz jsem to tam naleval, otevrel jsme tu vypousteci zatku na bloku a pockal az zacne vytekat voda. Ja si myslim ze to bude asi termostat, vody je tam dost, vsechny ty vyvody termostatu jsou zaplaveny, ale pokud je uplne zavrenej, tak zadnou teplnou vodu do a ven z chladice nepusti, zkusim to s tou hadici a cidlem, ale....

Napsal: ned zář 30, 2007 19:19
od JmJ
popest píše:Ale z chladice voda vylozene pretejka, kdyz jsem to tam naleval, otevrel jsme tu vypousteci zatku na bloku a pockal az zacne vytekat voda. Ja si myslim ze to bude asi termostat, vody je tam dost, vsechny ty vyvody termostatu jsou zaplaveny, ale pokud je uplne zavrenej, tak zadnou teplnou vodu do a ven z chladice nepusti, zkusim to s tou hadici a cidlem, ale....
Zazil jsem to. Vem kladivo nebo gumovou palici, ohrej motor na rozumnout teplotu a dej termostatu par rozumnych ran. On se dost mozna otevre.

Napsal: ned zář 30, 2007 19:23
od Křečík Barbuška
Nebo možná méně násilná metoda v podobě demontáže, prostříknutí hadicí od sprchy, vložení do hrnce s horkou vodou a průzkumem funkce ev. dalším očištění.

Napsal: pon říj 01, 2007 10:58
od mitoch
Ako zástanca menej drastických metód súhlasím s predchádzajúcim príspevkom a navrhujem pridať do toho hrnca dve polievkové lyžice kyseliny citrónovej(alebo ocot).
Po vyvarení bude termostat očistený od vodného kameňa a fungovať bude ako nový.

Napsal: pon říj 01, 2007 11:06
od Wolf
JmJ píše:Zazil jsem to. Vem kladivo nebo gumovou palici, ohrej motor na rozumnout teplotu a dej termostatu par rozumnych ran. On se dost mozna otevre.
:shock: A ja jsem si doposud myslel, ze jsi mirumilovny clovek :lol: . W.

Napsal: pon říj 01, 2007 11:53
od Drobek81
Wolf píše::shock: A ja jsem si doposud myslel, ze jsi mirumilovny clovek :lol: . W.
Já taky...ale včera sem mu dal do ruky malou zbíječku a vůbec se s tím ne...l, prostě chlap jak má být :mrgreen:

Napsal: pon říj 01, 2007 18:43
od popest
Tak kyselinu citronovou nemam zkusm sehnat, citronka asi stacit nebude co? :)

Napsal: pon říj 01, 2007 18:45
od Marek
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!

Přátelé, všechno špatně !!!


Je zavzdušněná hlava a ta se bušením do termostatu neodvzdušní !!! S termostatem to totiž nemá pranic společného.


Studený a vypnutý motor. - Vyšroubuj čidlo teploty na hlavě (vedle svíčky 4. válce) a otevři chladič. Uvidíš, co se stane............. Následně dolévej vodu do chladiče tak dlouho, dokud nezačne dírou pro čidlo teploty vytékat ven. Následně čidlo namontuj zpět a kapalinu dolej tak jak je třeba, zavři chladič a hotovo.

Moje osobní zkušenost (ale trvalo mi dlouho, než jsem na to přišel..............) :finga: .

Napsal: pon říj 01, 2007 19:35
od Štěpán
Marku nechci tě tady nějak napadat, ale já jsem nikdy nedělal odvzdušňování hlavy pomocí vyšroubování čidla teploty! Vždycky mi stačily 2 až 3 obyčejný jízdy. ( resp. ohřáti a schlazení motoru ) Vždyť se motor má sám odvzdušňovat včetně okruhu topení!!, tak nechápu na co jsou tady tyhle čachry-machry?

Napsal: pon říj 01, 2007 19:59
od Nemo
Přidám svojí zkušenost.
Ono to odvzdušnění proběhne mnohem snadněji, když stojí auto čumákem do kopce.
A naopak, pokud je čumák, byť mírně z kopce, jde ten vzduch ven móc špatně.Vyndání čidla je pak rychlým řešením.
Otevřené topení je samozřejmostí. :wink:
Hlavně chudinku hlavinku nezahřívat bez vody, to by nemuselo dobře dopadnout. :|

Napsal: pon říj 01, 2007 20:02
od Dobi
Nechci s Markem polemizovat, jistě to má racionální základ. Prostě se snažit dostat vzduch z nejvýše položeného místa chladící soustavy. Ale u obou aut jsem prostě nalil chadící směs do chladiče, trochu " prožvejkal " rukou hadice, trochu to tu a tam zabublalo a hotovo. Když se to ohřálo, tak jsem to zkontroloval a něco kapaliny dolil, ale tak 2-3 deci maximálně.

Napsal: pon říj 01, 2007 20:15
od Ivo
S tím nakloněním auta, jak píše Nemo, souhlasím. Taky jsem s tím měl jednou problém a nebylo to termostatem, ale tím , že se ta voda prostě nedostala všude. Pomohlo mi tenkrát, při nastartovaném motoru střídavě mačkat hadice a dolívat vodu. Ale Markův systém bude asi lepší.

Napsal: pon říj 01, 2007 20:31
od Dobi
Ivo píše:S tím nakloněním auta, jak píše Nemo, souhlasím. Taky jsem s tím měl jednou problém a nebylo to termostatem, ale tím , že se ta voda prostě nedostala všude. Pomohlo mi tenkrát, při nastartovaném motoru střídavě mačkat hadice a dolívat vodu. Ale Markův systém bude asi lepší.
Jasně, souhlas, já jen byl líný něco šroubovat. Auto ( auta ) stálo (a) na rovině v garáži a ono to vyšlo.