Chlazení
Moderátor: Moderátoři
Chlazení
Dobrý den, mám dotaz. Nedávno jsem vypustil chladici okruh z duvodu vyndani chladice, dnes jsem vse namontoval zpet, ale po naliti kapaliny a nastartovani motoru je chladic porad studeny, motor leze temer az do cervenyho pole. Pred vypustenim vsechno fungovalo, je mozny ze by se rozbil termostat?
V knizce pisou, že při dolivani mam odpojit nejakou hadici a potom za staleho dolevani kdy z ni tece kapalina ji pripojit aby pry v okruhu nebyl vzduch, ja to udelal jenom tak, že jsem přes plnici otvor nalil chladici kapalinu, tak snad je to takto spravne.
V knizce pisou, že při dolivani mam odpojit nejakou hadici a potom za staleho dolevani kdy z ni tece kapalina ji pripojit aby pry v okruhu nebyl vzduch, ja to udelal jenom tak, že jsem přes plnici otvor nalil chladici kapalinu, tak snad je to takto spravne.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tou nějakou hadicí je myšlena horní hadice výměníku tepla (topení), předpokládá se také, že jeho ventil je při nalévání otevřen, dále je někdy vhodné vyšroubovat čidlo teploty z hlavy a po objevení vody v otvoru jej vrátit. Je také možné, že zkolaboval termostat.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ale z chladice voda vylozene pretejka, kdyz jsem to tam naleval, otevrel jsme tu vypousteci zatku na bloku a pockal az zacne vytekat voda. Ja si myslim ze to bude asi termostat, vody je tam dost, vsechny ty vyvody termostatu jsou zaplaveny, ale pokud je uplne zavrenej, tak zadnou teplnou vodu do a ven z chladice nepusti, zkusim to s tou hadici a cidlem, ale....
Zazil jsem to. Vem kladivo nebo gumovou palici, ohrej motor na rozumnout teplotu a dej termostatu par rozumnych ran. On se dost mozna otevre.popest píše:Ale z chladice voda vylozene pretejka, kdyz jsem to tam naleval, otevrel jsme tu vypousteci zatku na bloku a pockal az zacne vytekat voda. Ja si myslim ze to bude asi termostat, vody je tam dost, vsechny ty vyvody termostatu jsou zaplaveny, ale pokud je uplne zavrenej, tak zadnou teplnou vodu do a ven z chladice nepusti, zkusim to s tou hadici a cidlem, ale....
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Já taky...ale včera sem mu dal do ruky malou zbíječku a vůbec se s tím ne...l, prostě chlap jak má býtWolf píše:A ja jsem si doposud myslel, ze jsi mirumilovny clovek
. W.

Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!
Přátelé, všechno špatně !!!
Je zavzdušněná hlava a ta se bušením do termostatu neodvzdušní !!! S termostatem to totiž nemá pranic společného.
Studený a vypnutý motor. - Vyšroubuj čidlo teploty na hlavě (vedle svíčky 4. válce) a otevři chladič. Uvidíš, co se stane............. Následně dolévej vodu do chladiče tak dlouho, dokud nezačne dírou pro čidlo teploty vytékat ven. Následně čidlo namontuj zpět a kapalinu dolej tak jak je třeba, zavři chladič a hotovo.
Moje osobní zkušenost (ale trvalo mi dlouho, než jsem na to přišel..............)
.
Přátelé, všechno špatně !!!
Je zavzdušněná hlava a ta se bušením do termostatu neodvzdušní !!! S termostatem to totiž nemá pranic společného.
Studený a vypnutý motor. - Vyšroubuj čidlo teploty na hlavě (vedle svíčky 4. válce) a otevři chladič. Uvidíš, co se stane............. Následně dolévej vodu do chladiče tak dlouho, dokud nezačne dírou pro čidlo teploty vytékat ven. Následně čidlo namontuj zpět a kapalinu dolej tak jak je třeba, zavři chladič a hotovo.
Moje osobní zkušenost (ale trvalo mi dlouho, než jsem na to přišel..............)

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marku nechci tě tady nějak napadat, ale já jsem nikdy nedělal odvzdušňování hlavy pomocí vyšroubování čidla teploty! Vždycky mi stačily 2 až 3 obyčejný jízdy. ( resp. ohřáti a schlazení motoru ) Vždyť se motor má sám odvzdušňovat včetně okruhu topení!!, tak nechápu na co jsou tady tyhle čachry-machry?
Přidám svojí zkušenost.
Ono to odvzdušnění proběhne mnohem snadněji, když stojí auto čumákem do kopce.
A naopak, pokud je čumák, byť mírně z kopce, jde ten vzduch ven móc špatně.Vyndání čidla je pak rychlým řešením.
Otevřené topení je samozřejmostí.
Hlavně chudinku hlavinku nezahřívat bez vody, to by nemuselo dobře dopadnout.
Ono to odvzdušnění proběhne mnohem snadněji, když stojí auto čumákem do kopce.
A naopak, pokud je čumák, byť mírně z kopce, jde ten vzduch ven móc špatně.Vyndání čidla je pak rychlým řešením.
Otevřené topení je samozřejmostí.

Hlavně chudinku hlavinku nezahřívat bez vody, to by nemuselo dobře dopadnout.

Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Nechci s Markem polemizovat, jistě to má racionální základ. Prostě se snažit dostat vzduch z nejvýše položeného místa chladící soustavy. Ale u obou aut jsem prostě nalil chadící směs do chladiče, trochu " prožvejkal " rukou hadice, trochu to tu a tam zabublalo a hotovo. Když se to ohřálo, tak jsem to zkontroloval a něco kapaliny dolil, ale tak 2-3 deci maximálně.
Jasně, souhlas, já jen byl líný něco šroubovat. Auto ( auta ) stálo (a) na rovině v garáži a ono to vyšlo.Ivo píše:S tím nakloněním auta, jak píše Nemo, souhlasím. Taky jsem s tím měl jednou problém a nebylo to termostatem, ale tím , že se ta voda prostě nedostala všude. Pomohlo mi tenkrát, při nastartovaném motoru střídavě mačkat hadice a dolívat vodu. Ale Markův systém bude asi lepší.