Stránka 1 z 2
Mazáni motoru
Napsal: sob zář 22, 2007 17:14
od Wenca084
Ahoj , zdravím všechny příznivce vozů Lada (Vaz) . Dnes se mi naskytla závada na mém voze - Vaz 2103. Kontrolka mazání zhasína až při otáčkách 3tisících, ručíčka tlaku oleje ukazuje také poněkud menší tlak , jak při teplém tak studeném motoru.V motoru je dostatek oleje ( mezi ryskami). Prosím o radu co tuto změnu mohlo zapřičínit , jestli se s tímto problémem už někdo z Vás setkal.
Napsal: sob zář 22, 2007 19:26
od Nemo
Inu jestli se to vyskytlo zčistajasnazničehonic a ne postupně, tak bude najpravděpodobnější příčina ta, že se dostal nějaký svinčík do přetlakového ventilu olejového čerpadla. Ale taky může (méně pravděpodobné) kecat budík a kontrolka. Předpokládám, že olej není starší 10.000km a 1 roku. Pozoroval jsi nějakou změnu zvuků od motoru? Zvýšení hlučnosti?
Napsal: ned zář 23, 2007 13:44
od Wenca084
Olej má najeto 5000km, zvuk motoru stejný. Budík vyměněn, stále stejné. Jak se vyčistí ten přetlakový ventil??Na co si mám dát pozor? Nemuže taky třeba kecat policajt ( čidlo) ? Děkuji za odpověd.
Napsal: ned zář 23, 2007 14:00
od Pajas
Měl jsem podobný problém, pomohlo vyměnit olejový filtr a olej, zřejmě to bylo způsobeno ucpaným olejovým filtrem.
Napsal: ned zář 23, 2007 19:02
od Wenca084
Děkuji všem za pomoc, za všechno mohl ucpaný olejoví filtr. Tět kontrolka zhasne při na startování a na volnoběch nesvítí. Ručička tlaku oleje ukazuje při 4 tis. ot. 4 . ( půlku stupnice budíku). Mám z toho obrovskou radost, že jsem nemusel sundavat vanu atd. Díky
Napsal: pon zář 24, 2007 06:50
od Marek
Wenca084 píše:Děkuji všem za pomoc, za všechno mohl ucpaný olejoví filtr. Tět kontrolka zhasne při na startování a na volnoběch nesvítí. Ručička tlaku oleje ukazuje při 4 tis. ot. 4 . ( půlku stupnice budíku). Mám z toho obrovskou radost, že jsem nemusel sundavat vanu atd. Díky
Můžeš si gratulovat...........
Napsal: pon zář 24, 2007 15:24
od Pajas
Wenca084 píše:Ručička tlaku oleje ukazuje při 4 tis. ot. 4
impossible for me

Přes 3 mi tlak nikdy nejde

Napsal: úte zář 25, 2007 06:51
od Marek
Především je potřeba vědět, že to vůbec nemusí nic špatného znamenat. Často to bývá způsobeno špatným čidlem nebo ztrátou na drátu mezi čidlem a budíkem (kostra). Podstatný vliv na tlak oleje má kvalita a typ použitého oleje.
Ovšem samozřejmě to může být i skutečností, že tlak je nižší. Pořád je ovšem v toleranci. A pokud při volnoběhu zatepla nebliká kontrolka mazání, zůstal bych v klidu.
Napsal: ned říj 07, 2007 19:33
od Radek
Mám stejný problém, u Nivy, olej je tam od loňského jara, takže to bude nejspíš ten ucpaný oil filtr, předtím to nedělalo, jen se tlak držel dost dole (1-2), i když byl olej na max. rysce. Asi bude dobrý vyměnit i to čidlo, pro sichr, žejo?
Napsal: pon říj 08, 2007 07:37
od Marek
Když jsem před lety měl 21061, tlakoměr oleje sotva poskočil od nuly. Jezdil na to předchozí majitel, potom pět let můj táta, potom i já. Proto jsem si říkal, že problém je jistě jinde než v motoru samém, neboť ten by se musel jinak už dávno odporoučet.
Bylo to vadné čidlo tlaku. Vyměnil jsem ho (z vrakáče za dvě pětky) a ihned po nastartování motoru jsem se rozzářil jako slunce.
Napsal: pon říj 08, 2007 16:14
od Radek
Díky, Marku, já si to říkal, že to bude i tím čidlem - on navíc je tu jeden problém, Nivku mám od minulýho března, tehdy jsem olej měnil při první příležitosti i s filtrem, ale od té doby ne (prostě to letos nějak nevyšlo). Předchozí majitel byl nejspíš na výměny oleje trošku lajdák, takže je možný, že ten motor bude zevnitř pěkně zasviněnej, a za ten rok a cca 7000km to stihlo ucpat filtr. Takže budu aplikovat výměnu olej+filtr+čidlo a pak dám vědět. Zatím je to pořád barevná hudba, kdy kontrolka při volnoběhu pořád bliká.
Napsal: ned říj 14, 2007 21:39
od Radek
Takže tenhle víkend jsem vyměnil olej i s filtrem a čidlo - spínač varovné kontrolky (u mojí Nivky je totiž spínač varovné kontrolky a snímač tlaku na takovým tom téčku, zašroubováno obojí v otvoru v bloku, v kterým je u modelů, který nemají tlakoměr oleje, našroubovanej jen ten spínač varovné kontrolky, ale proč to vlastně vysvětluju, tohle je Ladafórum, vždyť to znáte sami). VÝSLEDEK: varovná kontrolka po nastartování zhasne, ale tlak oleje příliš vysoko nevyleze, drží se pod 2, za jízdy mezi 2 a 4. Podotýkám že olej je na rysce MAX. Přijde mi, že ty hodnoty jsou nějaké nízké. Uvažuju o tom, že bych vyměnil i ten vlastní snímač tlaku, protože za těch 20 let, co je v autě, je už asi zanešenej bordelem nebo prostě starej.
Teď bych se potřeboval zeptat: jde ten snímač (taková ta horní plechová baňka) sundat z toho téčka, nebo je s tím spojenej napevno? V katalogu dílů to vypadá jako by to byly dvě různý součástky, ale čert tomu věř... Poradí někdo, máte s tím zkušenost?
Napsal: ned říj 14, 2007 21:41
od Malda
Jo, je to tam nasroubovany stejne jako ten snimac kontrolky.
Napsal: ned říj 14, 2007 21:48
od Marek
Normálně to vyšroubuješ - když pod to sáhneš, je tam šestihran na klíč 19 (někdy 22).
Napsal: ned říj 14, 2007 22:09
od Křečík Barbuška
Radek píše:... varovná kontrolka po nastartování zhasne, ale tlak oleje příliš vysoko nevyleze, drží se pod 2, za jízdy mezi 2 a 4. ...
Vždyť to je správně ne? Co tisíc otáček to 1 Bar a po 4 Barech by měl zafungovat nějaký ventil, prý v čerpadle. Tak nějak jsem to pochopil já, jestli ne tak mě opravte, ať neuvádím poplašné zprávy.