Mazáni motoru

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 333
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Mazáni motoru

Příspěvek od Wenca084 »

Ahoj , zdravím všechny příznivce vozů Lada (Vaz) . Dnes se mi naskytla závada na mém voze - Vaz 2103. Kontrolka mazání zhasína až při otáčkách 3tisících, ručíčka tlaku oleje ukazuje také poněkud menší tlak , jak při teplém tak studeném motoru.V motoru je dostatek oleje ( mezi ryskami). Prosím o radu co tuto změnu mohlo zapřičínit , jestli se s tímto problémem už někdo z Vás setkal.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Inu jestli se to vyskytlo zčistajasnazničehonic a ne postupně, tak bude najpravděpodobnější příčina ta, že se dostal nějaký svinčík do přetlakového ventilu olejového čerpadla. Ale taky může (méně pravděpodobné) kecat budík a kontrolka. Předpokládám, že olej není starší 10.000km a 1 roku. Pozoroval jsi nějakou změnu zvuků od motoru? Zvýšení hlučnosti?
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 333
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Olej má najeto 5000km, zvuk motoru stejný. Budík vyměněn, stále stejné. Jak se vyčistí ten přetlakový ventil??Na co si mám dát pozor? Nemuže taky třeba kecat policajt ( čidlo) ? Děkuji za odpověd.
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Měl jsem podobný problém, pomohlo vyměnit olejový filtr a olej, zřejmě to bylo způsobeno ucpaným olejovým filtrem.
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 333
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Děkuji všem za pomoc, za všechno mohl ucpaný olejoví filtr. Tět kontrolka zhasne při na startování a na volnoběch nesvítí. Ručička tlaku oleje ukazuje při 4 tis. ot. 4 . ( půlku stupnice budíku). Mám z toho obrovskou radost, že jsem nemusel sundavat vanu atd. Díky
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Wenca084 píše:Děkuji všem za pomoc, za všechno mohl ucpaný olejoví filtr. Tět kontrolka zhasne při na startování a na volnoběch nesvítí. Ručička tlaku oleje ukazuje při 4 tis. ot. 4 . ( půlku stupnice budíku). Mám z toho obrovskou radost, že jsem nemusel sundavat vanu atd. Díky
Můžeš si gratulovat...........
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Pajas
Příspěvky: 144
Registrován: čtv kvě 04, 2006 10:18
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Wenca084 píše:Ručička tlaku oleje ukazuje při 4 tis. ot. 4
impossible for me :cry: Přes 3 mi tlak nikdy nejde :cry:
LADA 2106:
1978 - 1996 majitelem můj děda
1996 - 2006 majitelem můj táta
2006 - 2009 majitelem já

Čest její památce...
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Především je potřeba vědět, že to vůbec nemusí nic špatného znamenat. Často to bývá způsobeno špatným čidlem nebo ztrátou na drátu mezi čidlem a budíkem (kostra). Podstatný vliv na tlak oleje má kvalita a typ použitého oleje.

Ovšem samozřejmě to může být i skutečností, že tlak je nižší. Pořád je ovšem v toleranci. A pokud při volnoběhu zatepla nebliká kontrolka mazání, zůstal bych v klidu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Radek
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Radek »

Mám stejný problém, u Nivy, olej je tam od loňského jara, takže to bude nejspíš ten ucpaný oil filtr, předtím to nedělalo, jen se tlak držel dost dole (1-2), i když byl olej na max. rysce. Asi bude dobrý vyměnit i to čidlo, pro sichr, žejo?
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Když jsem před lety měl 21061, tlakoměr oleje sotva poskočil od nuly. Jezdil na to předchozí majitel, potom pět let můj táta, potom i já. Proto jsem si říkal, že problém je jistě jinde než v motoru samém, neboť ten by se musel jinak už dávno odporoučet.

Bylo to vadné čidlo tlaku. Vyměnil jsem ho (z vrakáče za dvě pětky) a ihned po nastartování motoru jsem se rozzářil jako slunce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Radek
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Radek »

Díky, Marku, já si to říkal, že to bude i tím čidlem - on navíc je tu jeden problém, Nivku mám od minulýho března, tehdy jsem olej měnil při první příležitosti i s filtrem, ale od té doby ne (prostě to letos nějak nevyšlo). Předchozí majitel byl nejspíš na výměny oleje trošku lajdák, takže je možný, že ten motor bude zevnitř pěkně zasviněnej, a za ten rok a cca 7000km to stihlo ucpat filtr. Takže budu aplikovat výměnu olej+filtr+čidlo a pak dám vědět. Zatím je to pořád barevná hudba, kdy kontrolka při volnoběhu pořád bliká.
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Radek
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Radek »

Takže tenhle víkend jsem vyměnil olej i s filtrem a čidlo - spínač varovné kontrolky (u mojí Nivky je totiž spínač varovné kontrolky a snímač tlaku na takovým tom téčku, zašroubováno obojí v otvoru v bloku, v kterým je u modelů, který nemají tlakoměr oleje, našroubovanej jen ten spínač varovné kontrolky, ale proč to vlastně vysvětluju, tohle je Ladafórum, vždyť to znáte sami). VÝSLEDEK: varovná kontrolka po nastartování zhasne, ale tlak oleje příliš vysoko nevyleze, drží se pod 2, za jízdy mezi 2 a 4. Podotýkám že olej je na rysce MAX. Přijde mi, že ty hodnoty jsou nějaké nízké. Uvažuju o tom, že bych vyměnil i ten vlastní snímač tlaku, protože za těch 20 let, co je v autě, je už asi zanešenej bordelem nebo prostě starej.
Teď bych se potřeboval zeptat: jde ten snímač (taková ta horní plechová baňka) sundat z toho téčka, nebo je s tím spojenej napevno? V katalogu dílů to vypadá jako by to byly dvě různý součástky, ale čert tomu věř... Poradí někdo, máte s tím zkušenost?
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Jo, je to tam nasroubovany stejne jako ten snimac kontrolky.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Normálně to vyšroubuješ - když pod to sáhneš, je tam šestihran na klíč 19 (někdy 22).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11059
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Radek píše:... varovná kontrolka po nastartování zhasne, ale tlak oleje příliš vysoko nevyleze, drží se pod 2, za jízdy mezi 2 a 4. ...
Vždyť to je správně ne? Co tisíc otáček to 1 Bar a po 4 Barech by měl zafungovat nějaký ventil, prý v čerpadle. Tak nějak jsem to pochopil já, jestli ne tak mě opravte, ať neuvádím poplašné zprávy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“