Stránka 1 z 2

povoleni řemenice

Napsal: pát zář 21, 2007 14:23
od popest
Dobrý den, omlouvám se pokud tu již tento dotaz nebo dotaz podobného charakteru byl, ale co jsem tak procital, nic co by mi pomohlo jsme nenasel. Potrebuju se podivat na rozvody a k tomu samozrejme musim sundat predni vyko. Abych ho mohl sundat potrebuju ještě vymontovat řemenici na klikové hřídeli, ale zde jsem dneska nejak narazil.

Klic 38 se mi sehant nepodarilo, ale 40 tu matici taky udrzi. Předpokládam doufám správně, že je tam pravotočivý zavit že jo? Když tedy klíčem otočím, otočí se celý motor, proto mě napadlo zařadit rychlost a zatahnout rucni brzdu, jenze tedka to jakoby pruzi(asi kvuli spojce), tudy cesta nevedla, jeste me napadlo vyradit, klic oprit o neco pevnyho a starterem motor protocit. Tak klic se zasehne, ale starter to ani nahodou neotoci. Jak tedy na to? Snad tu 38 na golu sezenu. Mam vyndat starter a zaaretovat setrvacnik? Nebo existuje jiny zpusob? popravde starter se mi vyndavat nechce, musel bych zase rozebrat vyfuk apod. Dekuji za odpovedi.

Napsal: pát zář 21, 2007 14:28
od Majo
nevsimaj si toho, ze to pruzi a proste pouzi este viac sily... ked nevladzes tak pouzi metrovu trubku ako nastavec. Proste na to treba ovela viac sily ako rozumu

Napsal: pát zář 21, 2007 14:38
od Saša
Stačí nasadit klíč směrem k bateriji (05,07.04...) a klepnout kladívkem nemusí to být velká rána ale RYCHLÁ. Testováno před týdnem.

Napsal: pát zář 21, 2007 15:50
od Pato
Robil som to pred necelym mesiacom pred STK takze mam cerstve skusenosti. 38 kluc som mal GOLA 1" s trhakom (cca 50cm) na to este trubku tak vyse metra. V aute styrka kvalt zatiahnuta rucna, je dobre ked este niekto "stoji" na brzdovom pedali a druhy clovek sa snazi nasadit trak co najnizsie, napruzit natiahnut trubku a tahat silou smerom k baterke - aj na to natahovanie trubky su dobri dvaja ludia - jeden drzi nasponovany trhak v polohe ze sa da nanho natiahnut tyc a druhy dava tyc smerom od nadrzky ostrekovaca - odporucam vybrat a baterku tiez.

A ked uz to budes mat rozobrate rovno vymen gufero za poriadne zo silikonovej gumy (cervene) typ MVQ 40-56-7 GPV cca 50Sk z nejakej guferovej predajne a prsa "prilep" cervenym motorovym silikonom - asi 1/4 malej 60ml tuby

Napsal: pát zář 21, 2007 22:04
od Vašátor
Lepší než to tahat přes kvalt, je zapřít setrvák nebo rovnou řetěz (pokud se bude měnit). Ono když to má jít povolit, tak to jde i přes kvalt ... ovšem když povolit jít nemá, člověk se s tím velice natrápí. :?

Napsal: sob zář 22, 2007 15:16
od popest
Díky za rady, napisu jak to dopadlo

Napsal: pon zář 24, 2007 18:53
od popest
Tak to nedopadlo :) 38 jsem sehnal s pul metrovym trhakem a dostaneme se az k maximu tj. tam kde byla baterka, dal to nejde prekazi karoserie. Remenice porad drzi a pruzi, tak tedka asi jen vyndat ten starter a nejak to zaaretovat. Mate nekdo nejakou zkusenost cim nejlip se to dela?

Napsal: pon zář 24, 2007 19:31
od Křečík Barbuška
Rěším, spíše neřeším jeden problém, na žluťákově motoru jsem matici na řemenici povolil a to i přesto, že je ten motor mimo auto (by čekal málokdo). Ovšem nejde mi sejmout řemenice, jak na to?

Napsal: pon zář 24, 2007 19:41
od Štěpán
Koko Loko píše:Rěším, spíše neřeším jeden problém, na žluťákově motoru jsem matici na řemenici povolil a to i přesto, že je ten motor mimo auto (by čekal málokdo). Ovšem nejde mi sejmout řemenice, jak na to?
Zkus na to poklepat radiálně kladívkem! Je to přeci jenom ruskej ingot!! , a na ten platí jen hrubá síla. :lol:

Napsal: pon zář 24, 2007 21:18
od Nemo
Tak to nedopadlo :) 38 jsem sehnal s pul metrovym trhakem a dostaneme se az k maximu tj. tam kde byla baterka, dal to nejde prekazi karoserie. Remenice porad drzi a pruzi,
Ještě sehnat tak 5kg palici, párkrát na ten trhák šikovně klepnout a musí to jít! I bez aretování...

Napsal: úte zář 25, 2007 20:43
od dmatej
Povoluješ, nebo utahuješ? Pokud přijedeš do Jedovnice, mám dlouhej klíč 38 - někdy je tam ale taky 36, aby to nebylo tak snadný (oba exempláře mám) :(

Napsal: úte zář 25, 2007 22:08
od popest
povoluju, je to 38 a klic uz taky mam, jenze to nejde :) Jedovnice je prilis daleko ze Zatce, takze to nepujde, vsichni mi tvrdi, ze jim vzdycky stacilo tan klic o neco oprit a starterem to povolit, jenze tady se to ani nehne.

Napsal: stř zář 26, 2007 05:35
od Pája
Nám pomohlo nahřát matici letlampou a pak ji majzlíkem odseknout. Je to sice trochu řepárna, ale když sme ohnuli i Herkulik, tak se nic jiného nenabízelo.

Napsal: čtv zář 27, 2007 20:40
od popest
Tak uz se zadarilo, vyndal jsem starter, vrazil jsem tam ten drzak baterky je tak sikovne natvarovanej, ze krasne pasuje a drzi ten setrvacnik za zub, temer vubec se pri tom povolovani nezdeformoval, majzlikem mi to zaseknout neslo. Necekane tlumic kmitu je upadlej a visi mezi retezem a blokem motoru, retez do bloku vyryl docela slusny ryhy, tak by to chtelo urychlene sehnat nejakej kvalitny tlumic.

Napsal: pát zář 28, 2007 14:37
od dmatej
Přesně.

jinak matku jsem povoloval docela dlouho, zadařilo se mi až s tím půlmetrovým klíčem (očkem) a s mlácením kladivem do něj. S majzlíkem to chtělo trpělivost, spadl mi snad 10x, než se zadařilo (už nevím, možná jsem tam zapřel i dva).

Nový tlumič se rozlomil a úlomek se chytil taky do bloku (ještě že nespadl až do vany), jde ho vyndat přes prsa.