Startér a jeho součásti- odolnost
Napsal: sob zář 08, 2007 14:51
Potřeboval bych od Vás, kdo jste se s tím setkali, nebo hodně pracujete se startéry u Žigulů znát názor na odolnost zubů pastorku a setrvačníku, popř. dalších částí startéru.
Proč... Dnes jsem dojel se studeným motorem ke křižovatce, kde jsem zvyklý zatáhnout ruční brzdu a místo sytiče držet motor v mírných otáčkách plynem, potom brzdu povolit, zařadit a jet bez sytiče a škubání. Dnes jsem udělal to samé, ale jak jsem asi byl ráno mimo, nebo co, spletl jsem si kontrolku ruční brzdy (bimetal byl studený a zatím neblikala) s kontrolkou alternátoru. Otáčkoměr spadl, něco se tam rozsvítilo, tak jsem automaticky otočil klíčkem a zapnul startér... KŘACH! a nevím proč, asi setrvačností, pro jistotu jsem tím klíčkem otočil znovu... Křach!
Nevím ani, co mě to popadlo... Motor totiž běžel, sice na minimální otáčky,ale běžel a přes stěrače a ventilátor jsem ho neslyšel.
Od té doby jsem cestou snad 10x startoval, dokonce i s vypnutým zapalováním jsem jen točil motorem, zlámané mi nic nepřipadá, ale slyším tam zvuk, který tam možná byl, možná ne, třeba jsem si ho vsugeroval...
Mám mít obavy z možného náhlého selhání startéru kvůli tomu, má cenu to rozebírat a kontrolovat? Mám se tím vůbec zabývat, nebo naopak žigulácký pastorek a setrvačník nejsou odolné? Dobře mi z toho zrovna není, za celou dobu se žigulem se mi nic takového nestalo a já byl rád, že jsem startér celou dobu velice šetřil a dnes dostal takovou sodu...

Proč... Dnes jsem dojel se studeným motorem ke křižovatce, kde jsem zvyklý zatáhnout ruční brzdu a místo sytiče držet motor v mírných otáčkách plynem, potom brzdu povolit, zařadit a jet bez sytiče a škubání. Dnes jsem udělal to samé, ale jak jsem asi byl ráno mimo, nebo co, spletl jsem si kontrolku ruční brzdy (bimetal byl studený a zatím neblikala) s kontrolkou alternátoru. Otáčkoměr spadl, něco se tam rozsvítilo, tak jsem automaticky otočil klíčkem a zapnul startér... KŘACH! a nevím proč, asi setrvačností, pro jistotu jsem tím klíčkem otočil znovu... Křach!



Od té doby jsem cestou snad 10x startoval, dokonce i s vypnutým zapalováním jsem jen točil motorem, zlámané mi nic nepřipadá, ale slyším tam zvuk, který tam možná byl, možná ne, třeba jsem si ho vsugeroval...

Mám mít obavy z možného náhlého selhání startéru kvůli tomu, má cenu to rozebírat a kontrolovat? Mám se tím vůbec zabývat, nebo naopak žigulácký pastorek a setrvačník nejsou odolné? Dobře mi z toho zrovna není, za celou dobu se žigulem se mi nic takového nestalo a já byl rád, že jsem startér celou dobu velice šetřil a dnes dostal takovou sodu...

