Stránka 1 z 1

Žigul, stroj plný záhad...

Napsal: stř zář 05, 2007 11:33
od Pool
Tak tohle mě dostalo... měl jsem teď následující problém: po nedávné výměně karburátoru (polmo -> starý weber) začlo škubání motoru a vynechávání válců. Byl jsem dost překvapen, protože ten karburátor jsem před tím používal a neměl s ním žádný problém. Nešahal jsem na něj, akorát jsem z něj vybral nějaké trysky, když odpočíval v garáži... Chovalo se to následovně: motor měl luxusní volnoběh 800-900 nikdy nechcípnul, po přidání plynu začaly vynechávat válce a otáčky lezly pomalu nahoru, po sešlápnutí plynu na podlahu se motor vzpamatoval a otáčky letěly nahoru. Při jízdě zas takhle: při mírným plynu jsem jel po rovince bez trhání, s přidáváním plynu začalo trhání a postupná ztráta otáček, až do určité polohy plynu, pak najednou motor zabral a žigul letěl jako vítr. Tedy patrně při otevření 2. klapky... Tudíž jsem vyloučil jako závadu elektriku nebo špatné nastavení směsi, ale zaměřil jsem se na 1. komoru (dobrá volba). Ačkoliv tryska co jsem tam dal byla původní 130, zkusil jsem dát jinou odzkoušenou 107 z ozonu. Chovalo se to ještě hůř a pomalu se ani nedalo rozjet na jedničku (s plným plynem na 2. komoru ano). Zoufale jsem teda zkusil ještě jednou rozebrat karb a dát trysku větší, 140 novou ještě snad nepoužitou. Najednou bylo po problému, žádný trhání, krásný rozjezdy s jemným plynem, všechno jako před tím. Tak to my vysvětlete? Už se v tom autě vůbec nevyznám.

Napsal: stř zář 05, 2007 11:38
od Drobek81
Doporučuju při výměně trysek se podívat proti světlu a aspoň srovnat novou s tou původní...u Hurikána sem se setkal s problémem, že i když bylo na trysce vyraženo správné číslo, měla podstatně menší průměr!!!Což je podpásovka, nicméně se na to poměrně rychle přišlo tak sem si zanadával, dal tu starou a dnes už sem snad v klidu...

Napsal: stř zář 05, 2007 15:48
od Marek
Originální osazení WEBERu pro Ladu 1200 je 135 / 150 a 125 / 190.

Naprosto paradoxně měl natryskování úplně opačně než je logické.

Napsal: sob zář 08, 2007 23:43
od dmatej
Marek píše:Originální osazení WEBERu pro Ladu 1200 je 135 / 150 a 125 / 190.

Naprosto paradoxně měl natryskování úplně opačně než je logické.

Pro WEBER II doporučuji 135/150 a 110/170. Auto se nedusí pod plynem a jede. Když jsem to koupil, bylo to zpřeházený, jelo to, ale za 13,5 litru :(

Teď to po dálnici honím 150 a jezdí za 10,2 stabilních po n nádržích. Krpály 130, na srazu jsem jel sprint s Garde, skončilo to 1:1 - což není moc k chlubení samo o sobě, ale pozor:
Vše, co jsem výše napsal, platí pro plný kufr nářadí a bordelu, a pro zimní gumy :D (garde mělo letní a bylo prázdné)

Napsal: ned zář 09, 2007 00:37
od Little Red Riding Hood
Vše, co jsem výše napsal, platí pro plný kufr nářadí a bordelu, a pro zimní gumy
čoveče já už z toho fakt chčiju... :mrgreen:

[ Komentář přidal: Acibuk: po září 10, 2007 11:07 ]
slušně..použij třeba učůrávám.A.

b

Napsal: pát zář 14, 2007 09:21
od Sid
nevedeli by ste mi vysvetliťprosím to otryskovanie, ale tak ako pre sprostého? Jedná sa o klasický karburátor 2106 ( nie ozón) Ako rozlíšiť veľkosti tých trysiek a ktorá má kam ísť. Sa mi zdá, že na nich ani žiadne čísla neboli. :?

Napsal: pát zář 14, 2007 10:06
od Majo
na tryskach(to su tie male potvory zakrutene naspodu plavakovej komory) je cislo vyrazene zboku. je v tvare 1.02 alebo 1.20 a podobne. Ta bodka tam nemusi byt vidno. To oznacenie je priemer v milimetroch.
na vzdusnikoch(tie su vacsie ako trysky a su osadene vstrede karburatora, vybrat sa daju po odmontovani veka karburatora(rovnako ako trysky), cislo je na nich zvrchu - je ho vidno aj pokial su zamontovane - a takisto je cislo v tvare 1.50 alebo 1.70 ... a tiez je to priemer v mm.

dikz

Napsal: pát zář 14, 2007 10:35
od Sid
Diky a ako majú byť namontované- myslím, že asi tie trysky niesú vzájomne zameniteľné a vzdušníky takisto nie

Re: dikz

Napsal: pát zář 14, 2007 11:30
od Marek
Sid píše:Diky a ako majú byť namontované- myslím, že asi tie trysky niesú vzájomne zameniteľné a vzdušníky takisto nie
Trysky jsou na dně plovákové komory, vzdušníky nahoře. Vzájemně se tryska se vzdušníkem zaměnit nedá, trysky mezi sebou ovšem ano, stejně tak vzdušníky.

Pro karburátor 2106 WEBER jsou oba hlavní vzdušníky stejné, a to 150 / 150. Hlavní trysky (na dně plovákové komory) jsou 130 a 140. Menší jde na I. komoru, větší jde na II. komoru.

Napsal: pát zář 14, 2007 11:46
od Wolf
A ja bych dodal, ze obecne plati - tryska ovlivnuje tocivy moment v celem rozsahu provoznich otacek a vzdusnik pak vykon (a zejmena maximalni) ve vyssich a nejvyssich otackach. W.

Napsal: sob zář 15, 2007 07:00
od Sid
díky moc :wink: