Žigul, stroj plný záhad...
Moderátor: Moderátoři
Žigul, stroj plný záhad...
Tak tohle mě dostalo... měl jsem teď následující problém: po nedávné výměně karburátoru (polmo -> starý weber) začlo škubání motoru a vynechávání válců. Byl jsem dost překvapen, protože ten karburátor jsem před tím používal a neměl s ním žádný problém. Nešahal jsem na něj, akorát jsem z něj vybral nějaké trysky, když odpočíval v garáži... Chovalo se to následovně: motor měl luxusní volnoběh 800-900 nikdy nechcípnul, po přidání plynu začaly vynechávat válce a otáčky lezly pomalu nahoru, po sešlápnutí plynu na podlahu se motor vzpamatoval a otáčky letěly nahoru. Při jízdě zas takhle: při mírným plynu jsem jel po rovince bez trhání, s přidáváním plynu začalo trhání a postupná ztráta otáček, až do určité polohy plynu, pak najednou motor zabral a žigul letěl jako vítr. Tedy patrně při otevření 2. klapky... Tudíž jsem vyloučil jako závadu elektriku nebo špatné nastavení směsi, ale zaměřil jsem se na 1. komoru (dobrá volba). Ačkoliv tryska co jsem tam dal byla původní 130, zkusil jsem dát jinou odzkoušenou 107 z ozonu. Chovalo se to ještě hůř a pomalu se ani nedalo rozjet na jedničku (s plným plynem na 2. komoru ano). Zoufale jsem teda zkusil ještě jednou rozebrat karb a dát trysku větší, 140 novou ještě snad nepoužitou. Najednou bylo po problému, žádný trhání, krásný rozjezdy s jemným plynem, všechno jako před tím. Tak to my vysvětlete? Už se v tom autě vůbec nevyznám.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Doporučuju při výměně trysek se podívat proti světlu a aspoň srovnat novou s tou původní...u Hurikána sem se setkal s problémem, že i když bylo na trysce vyraženo správné číslo, měla podstatně menší průměr!!!Což je podpásovka, nicméně se na to poměrně rychle přišlo tak sem si zanadával, dal tu starou a dnes už sem snad v klidu...
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Marek píše:Originální osazení WEBERu pro Ladu 1200 je 135 / 150 a 125 / 190.
Naprosto paradoxně měl natryskování úplně opačně než je logické.
Pro WEBER II doporučuji 135/150 a 110/170. Auto se nedusí pod plynem a jede. Když jsem to koupil, bylo to zpřeházený, jelo to, ale za 13,5 litru

Teď to po dálnici honím 150 a jezdí za 10,2 stabilních po n nádržích. Krpály 130, na srazu jsem jel sprint s Garde, skončilo to 1:1 - což není moc k chlubení samo o sobě, ale pozor:
Vše, co jsem výše napsal, platí pro plný kufr nářadí a bordelu, a pro zimní gumy

Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
čoveče já už z toho fakt chčiju...Vše, co jsem výše napsal, platí pro plný kufr nářadí a bordelu, a pro zimní gumy

[ Komentář přidal: Acibuk: po září 10, 2007 11:07 ]
slušně..použij třeba učůrávám.A.
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne pon zář 10, 2007 10:07, celkem upraveno 1 x.
b
nevedeli by ste mi vysvetliťprosím to otryskovanie, ale tak ako pre sprostého? Jedná sa o klasický karburátor 2106 ( nie ozón) Ako rozlíšiť veľkosti tých trysiek a ktorá má kam ísť. Sa mi zdá, že na nich ani žiadne čísla neboli. 

na tryskach(to su tie male potvory zakrutene naspodu plavakovej komory) je cislo vyrazene zboku. je v tvare 1.02 alebo 1.20 a podobne. Ta bodka tam nemusi byt vidno. To oznacenie je priemer v milimetroch.
na vzdusnikoch(tie su vacsie ako trysky a su osadene vstrede karburatora, vybrat sa daju po odmontovani veka karburatora(rovnako ako trysky), cislo je na nich zvrchu - je ho vidno aj pokial su zamontovane - a takisto je cislo v tvare 1.50 alebo 1.70 ... a tiez je to priemer v mm.
na vzdusnikoch(tie su vacsie ako trysky a su osadene vstrede karburatora, vybrat sa daju po odmontovani veka karburatora(rovnako ako trysky), cislo je na nich zvrchu - je ho vidno aj pokial su zamontovane - a takisto je cislo v tvare 1.50 alebo 1.70 ... a tiez je to priemer v mm.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: dikz
Trysky jsou na dně plovákové komory, vzdušníky nahoře. Vzájemně se tryska se vzdušníkem zaměnit nedá, trysky mezi sebou ovšem ano, stejně tak vzdušníky.Sid píše:Diky a ako majú byť namontované- myslím, že asi tie trysky niesú vzájomne zameniteľné a vzdušníky takisto nie
Pro karburátor 2106 WEBER jsou oba hlavní vzdušníky stejné, a to 150 / 150. Hlavní trysky (na dně plovákové komory) jsou 130 a 140. Menší jde na I. komoru, větší jde na II. komoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)