Žigul, stroj plný záhad...

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Pool

Žigul, stroj plný záhad...

Příspěvek od Pool »

Tak tohle mě dostalo... měl jsem teď následující problém: po nedávné výměně karburátoru (polmo -> starý weber) začlo škubání motoru a vynechávání válců. Byl jsem dost překvapen, protože ten karburátor jsem před tím používal a neměl s ním žádný problém. Nešahal jsem na něj, akorát jsem z něj vybral nějaké trysky, když odpočíval v garáži... Chovalo se to následovně: motor měl luxusní volnoběh 800-900 nikdy nechcípnul, po přidání plynu začaly vynechávat válce a otáčky lezly pomalu nahoru, po sešlápnutí plynu na podlahu se motor vzpamatoval a otáčky letěly nahoru. Při jízdě zas takhle: při mírným plynu jsem jel po rovince bez trhání, s přidáváním plynu začalo trhání a postupná ztráta otáček, až do určité polohy plynu, pak najednou motor zabral a žigul letěl jako vítr. Tedy patrně při otevření 2. klapky... Tudíž jsem vyloučil jako závadu elektriku nebo špatné nastavení směsi, ale zaměřil jsem se na 1. komoru (dobrá volba). Ačkoliv tryska co jsem tam dal byla původní 130, zkusil jsem dát jinou odzkoušenou 107 z ozonu. Chovalo se to ještě hůř a pomalu se ani nedalo rozjet na jedničku (s plným plynem na 2. komoru ano). Zoufale jsem teda zkusil ještě jednou rozebrat karb a dát trysku větší, 140 novou ještě snad nepoužitou. Najednou bylo po problému, žádný trhání, krásný rozjezdy s jemným plynem, všechno jako před tím. Tak to my vysvětlete? Už se v tom autě vůbec nevyznám.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Doporučuju při výměně trysek se podívat proti světlu a aspoň srovnat novou s tou původní...u Hurikána sem se setkal s problémem, že i když bylo na trysce vyraženo správné číslo, měla podstatně menší průměr!!!Což je podpásovka, nicméně se na to poměrně rychle přišlo tak sem si zanadával, dal tu starou a dnes už sem snad v klidu...
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Originální osazení WEBERu pro Ladu 1200 je 135 / 150 a 125 / 190.

Naprosto paradoxně měl natryskování úplně opačně než je logické.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Marek píše:Originální osazení WEBERu pro Ladu 1200 je 135 / 150 a 125 / 190.

Naprosto paradoxně měl natryskování úplně opačně než je logické.

Pro WEBER II doporučuji 135/150 a 110/170. Auto se nedusí pod plynem a jede. Když jsem to koupil, bylo to zpřeházený, jelo to, ale za 13,5 litru :(

Teď to po dálnici honím 150 a jezdí za 10,2 stabilních po n nádržích. Krpály 130, na srazu jsem jel sprint s Garde, skončilo to 1:1 - což není moc k chlubení samo o sobě, ale pozor:
Vše, co jsem výše napsal, platí pro plný kufr nářadí a bordelu, a pro zimní gumy :D (garde mělo letní a bylo prázdné)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Vše, co jsem výše napsal, platí pro plný kufr nářadí a bordelu, a pro zimní gumy
čoveče já už z toho fakt chčiju... :mrgreen:

[ Komentář přidal: Acibuk: po září 10, 2007 11:07 ]
slušně..použij třeba učůrávám.A.
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne pon zář 10, 2007 10:07, celkem upraveno 1 x.
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

b

Příspěvek od Sid »

nevedeli by ste mi vysvetliťprosím to otryskovanie, ale tak ako pre sprostého? Jedná sa o klasický karburátor 2106 ( nie ozón) Ako rozlíšiť veľkosti tých trysiek a ktorá má kam ísť. Sa mi zdá, že na nich ani žiadne čísla neboli. :?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

na tryskach(to su tie male potvory zakrutene naspodu plavakovej komory) je cislo vyrazene zboku. je v tvare 1.02 alebo 1.20 a podobne. Ta bodka tam nemusi byt vidno. To oznacenie je priemer v milimetroch.
na vzdusnikoch(tie su vacsie ako trysky a su osadene vstrede karburatora, vybrat sa daju po odmontovani veka karburatora(rovnako ako trysky), cislo je na nich zvrchu - je ho vidno aj pokial su zamontovane - a takisto je cislo v tvare 1.50 alebo 1.70 ... a tiez je to priemer v mm.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

dikz

Příspěvek od Sid »

Diky a ako majú byť namontované- myslím, že asi tie trysky niesú vzájomne zameniteľné a vzdušníky takisto nie
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: dikz

Příspěvek od Marek »

Sid píše:Diky a ako majú byť namontované- myslím, že asi tie trysky niesú vzájomne zameniteľné a vzdušníky takisto nie
Trysky jsou na dně plovákové komory, vzdušníky nahoře. Vzájemně se tryska se vzdušníkem zaměnit nedá, trysky mezi sebou ovšem ano, stejně tak vzdušníky.

Pro karburátor 2106 WEBER jsou oba hlavní vzdušníky stejné, a to 150 / 150. Hlavní trysky (na dně plovákové komory) jsou 130 a 140. Menší jde na I. komoru, větší jde na II. komoru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

A ja bych dodal, ze obecne plati - tryska ovlivnuje tocivy moment v celem rozsahu provoznich otacek a vzdusnik pak vykon (a zejmena maximalni) ve vyssich a nejvyssich otackach. W.
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

díky moc :wink:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“