Stránka 1 z 4

Stěrače

Napsal: čtv kvě 26, 2005 08:12
od Jimmy
U mé 2103 stěrače v poloze "cyklovač" neprojedou celý zdvih tam a zpět jako je to u jiných vozů, ale co 2 sek. jen popojedou asi o 1/2 zdvihu a zastaví se, takže celý cyklus je rozdělen do 4 kroků (zastavuje i v zorném poli řidiče). V Tůmovi píšou, že by stěrače měly mít automatický doběh, ale ten mi taky nefunguje. Pro kontrolu jsem vyzkoušel 2 různé motorky a 2 různé cyklovače a dělá to stejně. Poradí mi někdo, kde je závada a jak ji odstranit? Díky Jimmy

Napsal: čtv kvě 26, 2005 08:45
od Myso
to tobi aj mne, je vadny dobehovi spinac,zrejme u obidvoch motorov...

Napsal: čtv kvě 26, 2005 13:52
od dmatej
Skoukněte ještě jednu věc - tam, kde je na osičku motoru přes "zubatej" kužel našroubovanej mechanismus stěračů - mě se ten kužel ohlodal a začalo se to protáčet. Pak jsem to chytil přes chemopren (říkám tomu tekutá guma) a časem to začalo blbnout jinak - motor to buď neroztočil, nebo se taky dělo to, co popisujete.
Stalo se totiž to, že ten mechanismus se natahoval až do moc zkosenýho lichoběžníku a motor to pak neutáhl. Je to třeba vychytat ;-)

Ten spínač ale samozřejmě může bejt blbej taky.

Napsal: čtv kvě 26, 2005 20:37
od Jimmy
Sláva! :) Po celodenním úsilí se mi podařilo závadu objevit a za minutu odstranit. Tím můžeme diskuzi na toto téma uzavřít. Díky za rady, ale chyba byla jinde. Ze čtyřpinového plastového konektoru vedle nádobky spojkové kapaliny, na který se připojuje motorek stěračů se mi vysunul jeden takový šedivý drát s kontaktem. Takže i když byla plastová kostka zatlačená na doraz, byly spojeny jen 3 kontakty ze čtyř. Protože to byl kontakt, který je součástí kabeláže auta, dělalo mi to stejnou závadu i s jiným motorkem a jiným cyklovačem. Po nalezení závady jsem kontakt zasunul zpět do plastové kostky a všechno funguje tak jak má (cyklovač přejede tam i zpět a po vypnutí dobíhá do krajní polohy). Jimmy

Napsal: sob čer 11, 2005 12:02
od Hunter
Mam stejny problem u Nivy, zadny kontakt to neni, tipuju to na vadny cyklovac, neb po tech cca 2s to v nem vzdy tez cvakne. Vyndal jsem ho a v PO koupim novy a uvidim.

Napsal: sob čer 11, 2005 12:54
od Pool
Levý stěrač mi podjíždí až moc, že až naráží krajem na těsnění skla. Opticky zkouknuto - levý stěrač svírá o něco menší úhel než pravý. Dá se celé raménko nějak "přesadit" či co? Odšrouboval jsem horní krytku a je tam ozubení. Ale nejde vysadit... :?

Napsal: sob čer 11, 2005 13:00
od dmatej
Chce to zabrat a dát pozor, aby se ti to nezkřížilo. Je to o nervy, zvlášť když to nikdo nesundaval 10let :evil:
Dá se to přesadit o nějakej ten zoubek :wink:

Napsal: sob čer 11, 2005 13:14
od Pool
Ahaaa... :rock: takže jenom zabrat. Ono s tím asi opravdu do teď nikdo nehýbal, tak se to zdálo absolutně nerozebíratelný :) Mám to teď asi 3 týdny po nakonzervování WD40 a zamazaný vazelínou. Snad to půjde líp. Dík!

Napsal: sob čer 11, 2005 13:18
od Ctirad Vyskočil
Pool
Až to sundáš,tak si samozřejmě nebudeš pamatovat,jak to tam přesně bylo.Tak až to budeš zkoušet,tak si polej okno,abys viděl,kam až ti ten stěrač lítá.Na suchu je to bržděný.Asi to budeš přesazovat na těch zoubkách několikrát,tak si to hned neutahuj.(vlastní zkušenost :lol: )

Napsal: sob čer 11, 2005 13:33
od Pool
Ctirad Vyskočil píše:Pool
Až to sundáš,tak si samozřejmě nebudeš pamatovat,jak to tam přesně bylo.
Jestli to vytrhnu, tak samozřejmě odletím od auta setrvačnou silou možná i několik metrů. A to už se bude špatně hledat původní poloha :)
Ctirad Vyskočil píše:Tak až to budeš zkoušet,tak si polej okno,abys viděl,kam až ti ten stěrač lítá.Na suchu je to bržděný.Asi to budeš přesazovat na těch zoubkách několikrát,tak si to hned neutahuj.(vlastní zkušenost :lol: )
Jak tak koukám z okna, polejvat sklo ani nebude třeba... :) Hergot to je šílený počasí :cry:

Napsal: sob čer 11, 2005 14:33
od dmatej
Možná by to šlo nějak vypáčit - zapřít o kastli nějakej dřevěnej špalík a "vhodným" nástrojem to přizvednout. Rukama se to fakt blbě dělá. Jinak já je na 2101 přišroubovaný neměl - ten chromovanej stěrač byl jen nasazenej na kužel a drželo to jako bejk. Až to budeš zkoušet, nasazuj to fakt jen jemně, protože jinak to budeš sundavat zas tou pekelnou silou :twisted:

Já už si asi vzpomínám - jednou rukou jsem to rval pajcrem přes ten špalík (páka) a druhou jsem rval za ramínko. Asi na mě byl docela krutej pohled :lol: :oops: :lol:

Napsal: sob čer 11, 2005 14:47
od aapetr
Stěrač nejlepe sundáš povolením spodní matice kterou je stěrač připevněn ke kastli (matice stěrač nadzdvihne a stahne z kuželu ), holejma rukama to nešlo .

Napsal: úte črc 12, 2005 06:07
od Tomáš
a ještě taková mimo technická...jak nastavit aby levej střerač běhal až co nevíc vlevo..mě se totiž zastavuje ve svislé poloze a pak už se vrací..tím vzniká tak cca.20 cm slepé zóny...když to pak posunu na kužílku,tak to zase nesjíždí až úplně dolů...ale děláto asi jen ten levej stěrač

raminko

Napsal: úte črc 12, 2005 07:21
od karel
to Tom: nekde ti to prokluzuje nebo zkriveny tahlo pod celnim sklem. Jeden sterac proste nemuze chodit samostatne na spolecnym pohonu. Podival bych se na upevneni raminka na osce... nejdriv.

problém

Napsal: pát črc 15, 2005 19:55
od axn
když přepnu do polohy cyklovače, tak to stírá o něco pomaleji než při normálním sepnutí stěračů, bez žádného časového intervalu. A ještě v tom divně bzučí, ale jen v poloze cyklovače a ten jsem tam dal nový, nevíte někdo co stím??? diky