karburator SEDR
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
- Bydliště: Kostelec nad orlicí
- Kontaktovat uživatele:
karburator SEDR
Ahoj experti ak se snazime dostat na moji 2107 1500 karbec ze skodovky, uz jset to nekdo zkousel nejake zkusenosti? Popř nás zastavte v čas at se s tím nenimráme zbytečně:) Docela to dobře sedí....a samozřejmě to děláme kůli spotřebě a cukání který nešlo vyřešit..Díky
Karburátory ze škodule se do Lady osazovaly, právě z důvodů, které píšeš - tedy spotřeba, ale nesetkalo se to s úspěchem.
Pokud na motoru LADA byl starý WEBER, mělo to své opodstatnění, ale teď, když máme OZONy, je to o nočem. Především proto, že OZON 2107 je na spotřebu stejný jako SEDR.
Navíc pokud chceš použít SEDRa, musíš se uchýlit k několika úpravám. První úprava = zkrácení svorníků na sacím potrubí, které drží karburátor, případně náročná výroba nějakého hliníkového mezikusu. Druhá úprava = prodloužení lanka sytiče a natažení přes motor (z druhé strany). Třetí úprava = úprava táhla plynu.
Navíc SEDR má oproti OZONu jednu velmi, ale velmi pitomou vlastnost, kterou známe ze škodulí, a to jsou velice mizerné studené starty (zatímco OZON naskočí na wotočení).
Po zkušenostech, které s Ladou mám, bych tuto úpravu rozhodně nedělal. Když správně naladíš OZONa, lze s motorem 1500 jezdit pod sedmi litry (na pět kvaltů i méně). A na nižší spotřebu se ani se SEDRem nemáš šanci dostat.
Pokud na motoru LADA byl starý WEBER, mělo to své opodstatnění, ale teď, když máme OZONy, je to o nočem. Především proto, že OZON 2107 je na spotřebu stejný jako SEDR.
Navíc pokud chceš použít SEDRa, musíš se uchýlit k několika úpravám. První úprava = zkrácení svorníků na sacím potrubí, které drží karburátor, případně náročná výroba nějakého hliníkového mezikusu. Druhá úprava = prodloužení lanka sytiče a natažení přes motor (z druhé strany). Třetí úprava = úprava táhla plynu.
Navíc SEDR má oproti OZONu jednu velmi, ale velmi pitomou vlastnost, kterou známe ze škodulí, a to jsou velice mizerné studené starty (zatímco OZON naskočí na wotočení).
Po zkušenostech, které s Ladou mám, bych tuto úpravu rozhodně nedělal. Když správně naladíš OZONa, lze s motorem 1500 jezdit pod sedmi litry (na pět kvaltů i méně). A na nižší spotřebu se ani se SEDRem nemáš šanci dostat.
Naposledy upravil(a) Marek dne stř srp 29, 2007 15:12, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jenom z doslechu vím, že to jde a spotřeba opravdu klesne. Potom nezapomeň dodat nějaké fotky...
Nějaké úpravy jsou nutné, to co popsal Marek určitě... o těch studených startech jsem se s dotyčným nebavil, tak nevím, ale pokud se o tom nezmínil, tak to beru jako o.k. Jinak si to chválil, tak snad to nědělalo moc velkou neplechu...
Nějaké úpravy jsou nutné, to co popsal Marek určitě... o těch studených startech jsem se s dotyčným nebavil, tak nevím, ale pokud se o tom nezmínil, tak to beru jako o.k. Jinak si to chválil, tak snad to nědělalo moc velkou neplechu...
Tak ja som rozmyslal ze osadim karburator s fava. Neviem ci je to ten samy co riesite vy ale ten co mam je cesky. Mne nejde o spotrebu ako o ten automaticky sitic. Ked ho uz mam tak by som to chcel vyskusat. Za skusku nic nedam.
Ten medzikus spravim s pertinaxu 30mm.
Ten medzikus spravim s pertinaxu 30mm.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
- Bydliště: Kostelec nad orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Tak štety sedí perfektně i sání, hlavní důvod výměny je škubání při rychlejším sešlápnutí akcelerátoru, elektrika komplet nová, karbec vyčištěný a seřízený a na palce seřízený předstih....stejně to nepřestalo...jinak spotřeba na dálky do 110km.hod se pohybuje okolo 7,5..ale slyšel jsem že to jde níže....po cestě v kladně mi prodejce dílů rozmluvil 5ti kvalt že prý 8 z 10 se rozsypou tak nevím,ale čeká mě ted po prázdninách ježdění okolo 400 km týdně a nechce se mi dávat jednomu šílenci za převodovku 8 tis!!! To mě nestála ani na Golfa GTi:)
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: pon bře 05, 2007 10:22
- Bydliště: Kostelec nad orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Vn kabely nové, svíčky také i ložisko rozdělovače, akceleračka při vizuálním pohledu dává, napadla mě jako první. Dělá o jen v nízkých otáčkách nad 3tis otáček už to nedělá....napadlo nás, co otryskovat ozona tryskami ze 120? Nevím jakou kombinaci zvolit, nejsem schopen sehnat jiné trysky než origo na 1500ku:(
Jde v pohodičce použít pertinaxovou podložku co se standardně montovala pod karburátory ve Škodovkách . Sám ji tam mámPool píše:Myslíš místo zkracování (či výměny) šteftů použít podložku pertinax? To je jedině ku prospěchu věci, karburátor samotný se potom tolik nepřehřívá a teplé starty jsou lepší.Pisty píše:Ten medzikus spravim s pertinaxu 30mm.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/