Stránka 1 z 1

1. diel vyfukoveho potrubia - demontaz

Napsal: sob srp 18, 2007 19:16
od Miso
Zdravim, ako na to? Kade je najlepsie tahat ho von?

Napsal: sob srp 18, 2007 19:52
od Křečík Barbuška
Přesně si nevzpomínám, ale vím jistě, že ti velmi pomůže, když vytočíš kola do úplného rejdu, tuším, že do leva, ale nevím to jistě, však uvidíš.

Napsal: sob srp 18, 2007 20:56
od Yellow01
Zrovna dneska jsem to vyndaval, měním simerink pod setrvákem.
Takže zvedni auto, vyndej střední a koncovej díl výfuku, pak v motorovým prostoru demontuj ty plechy kolem potrubí, vytoč ty 3 šrouby na starteru a uhni s nim doprava. Pak povol první díl výfuku a spodem ho provlíkni ven. Musiš ho trochu natáčet, ale jde ven celkem dobře, hlavní je mít auto dost zvednutý.

Napsal: sob srp 18, 2007 22:33
od Little Red Riding Hood
hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce.... :lol: začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..

ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..

aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody.. :lol: :lol:

Napsal: sob srp 18, 2007 23:16
od Števo
Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor. Ja, ked som daval namiesto serie 50kovy system tak som to proste odkrutil vyndal tak ze som predok auta nadvyhol a pekne sa dalo vykrutit. A potom naspet system co som v poho zalozil a to su tie rury o nieco sirsie ako na serii :twisted:

Napsal: sob srp 18, 2007 23:34
od Saša
Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.

Napsal: ned srp 19, 2007 00:15
od Miso
Saša píše:
Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.
Ja som povolil dokonca vsetky 4 a aj tak to nejde :). Nemozem stiahnut prirubu 1. dielu zo skrutiek co zostanu v zbernom potrubi, pretoze sikmo dole zavadzia pozdlzny nosnik karoserie a skrutky su moc dlhe. Chybaju mi asi 2mm.

Napsal: ned srp 19, 2007 00:28
od Saša
Miso píše:Ja som povolil dokonca vsetky 4 a aj tak to nejde
Sorry, už by jsem po 23 letech co mám LADU si mohl konečně zapamatovat že má ČTYŘI mosazné matice !
Tento problém znám -stačí "zabrat rukama ze strany řidíče za motor a ono se to v silenblocích hne a potrubí vypadne s těch števtů

Napsal: ned srp 19, 2007 10:29
od Myso
ano bud tahat rukami alebo niecim velkym zapacit aby sa motor nahol na stranu, asi uz su unavene silentbloky, ak by to moc nesko tak povol matku na silentbloku a potom zapac, tie 2mm sa podaju... a potom u mna pomoze otocit ten diel rurou smerom dopredu a vypadne to same pod auto...

Napsal: ned srp 19, 2007 10:50
od Dawid
volant uplne doleva, povolit 4 matky na sbernem potrubi a stahnout ze steftu, kdyz to nepujde, tak zapacit velkym sroubovakem a sleze to.az to sundas ze steftu tak ho strc co to pujde dolu a potom stoc konec 1.dilu pod ridice kolmo k puvodni poloze vyfuku a trochu nahoru a spadne ti sam na hlavu.

Napsal: pon srp 20, 2007 16:51
od Yellow01
Little Red Riding Hood píše:hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce.... :lol: začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..

ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..

aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody.. :lol: :lol:
Tak mě ten tvůj postup přijde 10x složitější :D

Napsal: úte srp 21, 2007 13:47
od Dobi
Koukám, koukám ! Nechci být za rejpala, fakt je, že jsem výfuk měnil v garáži na jámě, tedy jsem nemusel nic zvedat. U 05/1300 šel ven trochu ztuha, synek mi podržel blok pajsrem trochu doleva a pak jsem ho vyhákl ze svorníků sběrného potrubí docela snadno. Jo, od stř. dílu oddělen flexou. Zpět opět za použití mírných donucovacích prostředků - pajsr a úklon bloku vlevo - a byl na místě. U 035/1500 to šlo samo, je vyšší blok, tak nebyl problém, zvládl jsem to sám. Kola zůstala přímo, nic jsem nepovoloval a kryt startéru je na místě od výroby. Uznávám však, že měnit výfuk na zemi před barákem je jistě jiné kafe a tedy smekám.

Napsal: ned zář 09, 2007 09:26
od dmatej
No, jelikož na Laďce min. majitel použil železné matky i šrouby (Čapodrak!), po utržení prvního šroubu jsem se na to vykašlal :(

Nefouká to, dokud se to nerozpadne nechám to. Matky i štefty už mám v záloze dvoje ;)

Napsal: ned zář 09, 2007 21:15
od Pool
Mně to vždycky naštve sundávat ten 1.díl :lol: Totiž když stočím 4 šrouby, tak se mi to pohne tak o 1 cm a zbývájí další 3 cm :? Po třech zkušenostech s vytahováním (bez jámy na rovné zemi), bych si dovolil doporučit tenhle postup:

- na stojícím voze povolit a sundat 4 šrouby spojující 1.díl se sběrnou výfukovou troubou
- povolit zespodu matice obou silentbloků, nejlépe úplně vytáhnot ven (i s podložkami !) *
- zvedákem nadzvednout motor
- volantem vytočit kola vlevo
- pod autem odmontovat držák 1.dílu od převodovky
- rozpojit 1. a 2. díl, dá to dost zabrat, pokud to nejde trochu pomůže odháknout zavěšení koncového tlumiče
- jednou rukou vzít za motor, druhou za 1.díl a zapřít se a táhnout od sebe, výfuk směrovat dolů
- teď máme výfuk mimo 4 trny a zbývá jej dostat ven, možná bude potřeba přizvednout auto :arrow:
- spustit motor a zvednot přední nápravu

* chce to mít hlavně šikovné prsty při vracení nazpět ! doporučuju nasadit podložku na silenblok dvouma prstama z motorového prostoru, když si dáte pozor nespadne ! matku dát do oříšku s dlouhým nástavcem a zespodu přichytit.